• molly50

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 22:03:28 följande:
    Ja, sex är ett intresse hos mig. Men helst vill jag ju ha det med någon som jag håller kär. Det har inget med att jag är trasig att göra, snarare att jag har svårt att knyta an och låta någon komma nära. 
    Nej, jag tycker inte heller att han har rätt att fundera på vem jag ligger med om vi inte är ett par. Han frågar ibland hur dejtandet går, fortfarande. Jag får känslan av att han kollar om jag sitter och rullar tummarna och väntar på honom.
    Ja,det förstår jag.

Ja,det är nog precis vad han gör. Han försöker ha en hållhake på dig så att han vet att du finns där när det tränger på.
    Han är kort sagt ett svin.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 23:39:43 följande:

Alltså det är okej att han valde att stanna med sin familj. Det är inte därför jag är ledsen. Eller jo först att det inte blev vi. Men nu är jag ledsen att han inte kan låta mig få ro. Han velar fram och tillbaka utan att förstå att det skadar mig. Säger ena dagen att vi inte kan ha mer kontakt, att han inte vill det här längre men sen tar upp kontakten på nytt och låtsas som ingenting. Det är det som gör ont. 
    Att han stannar med sin fru är självklart! De har ett helt liv tillsammans, barn, hus, älskar eller har älskat varandra. Oavsett vad anledning är så är det okej. Men inte att leka med mina känslor och låta mig hoppas, eftersom han vet vad jag känner för honom, och sen dra sig undan igen.

Jag respekterar alla gånger att han väljer att stanna med henne och bryta med mig. Jag tar aldrig kontakt, jag har inte försökt övertala honom. Jag har bara varit tacksam för den tid jag har fått spendera med honom. 

Men för att du ska få stopp på det här så måste du avsluta det här själv.
    Han kommer aldrig att göra det,även om det är vad du hoppas på.
    Han tycker ju det är bekvämt att ha dig att komma och tömma sig i när behovet trycker på.
    Om du inte vill fortsätta bli behandlad så så måste du sluta plåga dig själv och bryta helt med honom. Även om det är svårt.
    Skicka det där brevet du skrev och sen blockar du honom. Annars kommer det här inte att få ett slut. Inte så länge du tillåter det pågå,i alla fall.
    Jag menar inte att låta hård,men jag tror att det är den enda utvägen.
    Du vill väl få må bra igen och få chansen att träffa någon du kan älska och som älskar dig tillbaka på riktigt? Få känns äkta kärlek? Tycker du inte att du förtjänar det?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 07:58:45 följande:
    Det är inte riktigt sant. Livet har rullat på mellan och jag har accepterat det och försökt gå vidare, men varje gång han hör av sig är cirkusen igång igen. Ja, jag kan sätta stopp för det genom att vara tydligare och förstår han inte så får jag blocka. Men innerst inne VILL jag ju inte det, jag ville att vi skulle kunna respektera varandra. Allra helst ville jag ju att det skulle bli vi, men eftersom det inte går eller blir, pga vad han känner/inte känner, så hade vi väl kunnat göra slut som vuxna människor och inte leka med varandras känslor. 
    Men han respekterar ju uppenbarligen inte dig. Bara det du har mellan benen.
    Så valet ligger ju hos dig. Avsluta själv och blocka eller låta det fortsätta som nu.
    Du kanske kan avblockera och ni kan fortsätta som vänner längre fram.
    Men just nu så tror jag inte att det är aktuellt. Inte så länge du fortfarande har så starka känslor för honom att du inte ens kan be honom sluta leka med dig.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 08:35:03 följande:
    Nu känner jag sorg. Jag tyckte verkligen om honom. Jag var jättekär. 
    Jag tycker fortfarande om honom och ett visst uns av kärlek är kvar, men jag är ganska neutralt inställd till honom som person. Men när vi hörs eller ses får han mina känslor att åka berg- och dalbana. Jag längtar efter den han var, eller den jag trodde han var. 
    Det är klart det kommer gå över, det förstår ju jag med. Men det där lilla lilla hoppet som tänds varje gång han kontaktar mig är svårt att hantera. 
    Och därför måste du avsluta det här så att han inte kan kontakta dig mer. 
    Ju förr du gör det ju fortare går det över.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 18:01:49 följande:
    Just det har jag faktiskt sagt till honom. Jag förstår inte varför du leker med mig, sist han sa att han inte ville fortsätta ha kontakt. Han svarade att han inte leker.
    Det är klart att han svarar så. Skulle han erkänna att han bara leker med dig så skulle han ju inte få ligga mer.
    Han tar dig uppenbarligen inte på allvar om du inte sätter ner foten och säger ifrån på skarpen.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 07:44:33 följande:
    Fast när vi började ses sa jag att jag var okej med något casual, men han drog det längre. 
    Jaja, det låter som att jag bara kommer med bortförklaringar och hur som helst spelar det ingen roll 
    Jo,men han borde ju ändå fatta att du ville ha nå´t mer när du berättade att du var kär och frågade varför han leker med dina känslor.
    Om han mot förmodan inte skulle ha förstått det så är det dags att du sätter ner foten och talar om det så han förstår att du menar allvar.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 15:33:13 följande:
    Det vet han. Jag har sagt att jag ville vara med bara honom och att jag ville att han skulle vilja vara bara med mig. 
    Men han har ju uppenbarligen inte tagit det på allvar.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2025-03-12 16:42:47 följande:
    Eller så fattar han allvaret men skiter i det. TS känslor och välmående är inte viktigt för honom.
    Ja,så kan det också vara. Men desto viktigare att TS sätter ner foten och säger ifrån,i så fall.
    Hon måste visa att hon inte accepterar att bli behandlad så. Att det får henne att må dåligt.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2025-03-12 17:14:31 följande:
    Varför är det viktigt? Du tycker ju att hon ska blocka honom då spelar det väl ingen roll vad han tror/vet.
    Jag har också hela tiden sagt att jag tycker att hon ska sätta ner foten och tala om att han sårar henne när han leker med hennes känslor och att de inte kan träffas mer.
    Sen kan hon blocka.
    Då förstår han kanske att han inte kan fortsätta som han gör.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2025-03-12 17:45:17 följande:
    Eller så lär han sig att det kan funka så här länge och går vidare till nästa offer
    Då är det kanske läge för att berätta för frun.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 17:58:03 följande:
    När jag har sagt att jag är sårad och ledsen säger han att jag är svår. Så ja... Han bryr sig inte. Jag vet ju det. 
    Men det känns ganska lugnt nu, är lite frustrerad men det är vad det är. 
    Ja,men har han ens tänkt på att det är han som gör dig svår? Har du sagt det till honom?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 20:31:00 följande:
    Visst är det ironiskt med tanke på att han alltid sa att jag var så lätt att ha att göra med, okomplicerad. Så han borde ju göra kopplingen 😇
    Jag svarade alltid att jag är inte svår - jag är ledsen. 
    Han vill väl inte inse sanningen. Att det är han som är svår och komplicerad. Och ett stort rövhål.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2025-03-12 21:25:21 följande:
    Klart han inser sanningen, men det erkänner han såklart inte utan lägger skulden på TS istället. Han manipulerar henne.
    Ja,så kan det ju såklart också vara.
    Oavsett så är han ett svin.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-13 19:59:39 följande:
    Att han kände så då men ändrade sig och inte ville göra den förändringen i sitt liv. Och jag sa att det är okej att ändra sig men säg det då och var ärlig. Då sa han att han kanske skulle blocka mig så att jag fick chans att komma över honom. Och vi hördes inte på två månader till han hörde av sig på nytt och undrade varför jag var så tyst.
    Men då bryr han sig ju inte det minsta om dig eller dina känslor.
    Han vet att du har svårt att släppa taget och gå vidare och ändå så fortsätter han att höra av sig när det kliar i byxorna.
    Han vet att du är kär i honom och det utnyttjar han för att få ligga.
    Han är ju ett rövhål av sällan skådat slag.
    Om han frågar igen varför du inte hör av dig så tycker jag du ska säga att det är för att du inte vill att ni ska ha mer kontakt eller ses mer.
    Och respekterar han inte det så blocka. Du är värd bättre. Kom ihåg det.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 08:08:41 följande:
    Jo, så klart det förstår jag ju också att det skulle vara ett mycket rikare liv utan honom. 

Jag vet inte hur jag kommer hantera det. Det är svårt,  jag VILL ju att vi ska kunna vara vänner. Höra av oss hur den andre mår, säga hej liksom. Jag förstår ju att det inte är möjligt men det är vad jag VILL. 
    Men ska du kunna vara enbart vän med honom så måste du nog vänta med det tills dina känslor för honom har svalnat.
    Så länge ni fortsätter ses och ha sex så kommer det inte att funka. Det måste du inse.
    Du måste sätta ner foten och visa honom att du menar allvar med att hans beteende inte är ok. För din egen skull. Ju förr desto bättre. 
  • molly50
    Ezmeraldah skrev 2025-03-17 11:28:15 följande:
    Jag tror inte att han har nåt som helst intresse av en vänskapsrelation med henne. Och jag tror att hon vet det och därför har sex med honom eftersom det är hennes möjlighet att få träffa honom. Och jag tror tyvärr inte att det gör nån skillnad att "sätta ner foten". Sånt rör nog inte honom i ryggen. Eventuellt triggar det honom ännu mer i att försöka kontrollera henne. Jag tror att det ända sättet är att blockera och kapa all kontakt rakt av. En sån person kommer aldrig att "förstå". 
    Ja,du har rätt. Jag tänkte mest ur TS perspektiv.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 12:23:00 följande:
    Ja. Det är inte det att jag inte vill ha sex med honom, vill väldigt gärna, men har vi inte det eller jag säger nej för att skydda mitt hjärta är jag rädd att han bryter med mig. 
    Men låt honom göra det då? Du vill väl inte fortsätta att ha en så´n man i ditt liv som utnyttjar dig och leker med dina känslor?
    Tycker du inte att du förtjänar bättre?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 12:31:49 följande:
    Jag förstod det som att de endast hade en kk-relation men att hon efter ett tag ville mer. Men jag vet ju så klart inte vad som är sant och ej, i vårt fall var ju helt klart han den mer drivande för att det skulle bli mer än bara så. Kanske utspelade sig samma sak där, men det förklarar inte varför han fortsätter hålla kontakten med mig om han tycker att det är jobbigt eller påfrestande att jag efter ett tag ville ha mer än bara sex. 

Nej, jag tror inte heller att han kommer lämna om inte hon sparkar ut honom.
    Men även om hon skulle sparka ut honom,skulle du vilja ha honom då och vara hand andrahandsval?
    Skulle du inte vara rädd att han skulle vara otrogen mot dig när ert förhållande börjar gå tillbaka till den grå vardagen sen?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 18:08:28 följande:
    Jo, jag skulle vara jätterädd. Jag har ju redan kännt det. Jag minns en gång han berättade att han varit ute med sin vän, han jag också känner, och jag var så säker på att historien skulle fortsätta med att de hade träffat några kvinnor att jag var beredd att kräkas. Benen blev alldeles skakiga.
    Nu var det inte alls det han berättade utan bara någon historia om att kortet inte fungerat när de skulle betala i baren men ändå. Visst har oron alltid funnits där. 
    Och så skulle det kanske kännas hela tiden också om det blev ni.
    Och så vill du väl inte ha det?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-18 10:56:43 följande:
    Det har också gått lång tid mellan gångerna jag tänker på honom, när han inte hör av sig på ett långt tag så hinner jag "glömma" och jag är inte ledsen eller något. Och sen hör han av sig och hjärtat stannar. 
    Att jag inte bryr mig längre, det är ju det jag vill att han ska tro. Det har jag alltid levt efter, jag har aldrig berättat för någon att jag har blivit sårad förr. Men när han gjorde det så berättade jag det för honom  för att hur skulle han annars veta? Och jag ville ju verkligen vara med honom. Ibland måste man våga. 
    Nu låtsas jag som att jag inte bryr mig och han kanske tror att det har gått över för mig. Vad vet jag?
    Och just därför så måste du blocka. För att du ska slippa känna att hjärtat stannar.
    Som du själv skriver,ibland måste man våga.
Svar på tråden Han vågar inte