• Anonym (M)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-07-08 23:03:14 följande:
    För att det är det tråden handlar om. För att det är det jag behöver skriva av mig om. Inte är ni beredda att läsa om eller ge råd om mina ätstörningar, perioder med överträning, om min toxiska relation med en familjemedlem eller att jag inte sover om nätterna? Rätta mig om jag har fel.
    Du har fel. Fokusera på att lösa det här och du kommer att få lösningen på dina relationsproblem. Allt hänger ihop. På ett sätt utnyttjar du den här mannen du umgås med. Han behöver gränser. Det är du som sätter dem. Det är du som berättar för andra hur du vill bli behandlad. Jag är inte så säker på att du väljer honom om han lämnar frun. Du är troligtvis inte redo för en bra relation eftersom du inte tycker att du förtjänar det. Du kommer fortsätta förstöra alla nära relationer så länge du tänker så om dej själv. På ett sätt är det inte schysst. Det här handlar inte om honom utan om dej. Du visar honom att det är okej att behandla dej som han gör. Alla som vill behandla dej schysst stänger du dörren för eftersom du inte tycker du är värd att behandlas schysst. Det är inte okej. Sluta med det. Använd inte andra för att göra dej själv illa. Slå på dej själv då med ätstörningar och sömnsvårigheter, men lämna andra utanför.

Fundera över det faktum att andra och också jag behöver välfungerande människor som kan bidra med något bra till den här planeten. Hur ska du någonsin kunna ge något fint bidrag till det här livet om du fortsätter behandla dej själv som skit? Jag förstår att du har haft en svår och olycklig barndom. Det var inte okej. Du behöver laga det som gick sönder. Du kan göra det. Du är värd att må bra. Du gör så gott du kan. Du är bra. Rent objektivt vet jag att du vet det. Eller hur?
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-09 17:39:47 följande:

Ni kommer hata mig nu, men det är lugnt känner mig nog förnedrad som det är.
    Han ville ses, och jag sa ja. Första gången som han skulle "anstränga sig" för att ses sen allt bara blev skit. 
    Nu har han ställt in. Och jag kan igen inte andas. 
    Trodde det var över. Verkligen. Det måste ju vara något fel på mig. 

Hatar inte dej. Varför skulle jag? Det är inget fel på dej. Du är värd så mycket mer. Enda felet är att du inte inser det.
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-10 20:20:37 följande:
    Kanske inte. Men för min skull. 
    Helt rätt: skicka att han kan dra åt helvete. Du mår bra av att sätta gränser för idioter.
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-11 11:52:43 följande:
    Nej det är han inte. Men jag saknar att ha någon så fruktansvärt (Ja, jag vet att jag aldrig haft honom men att ha någon som man håller av, som håller av en tillbaka).
    Anonym (M) skrev 2024-08-11 07:58:57 följande:
    Helt rätt: skicka att han kan dra åt helvete. Du mår bra av att sätta gränser för idioter.

Jag har aldrig sagt det till någon. Är rädd att om jag gör det kommer det sluta med att jag ber om förlåt och hamnar ännu mer i underläge. 
    Vet du vad! Övning ger färdighet. Säg åt han att dra åt helvete och ta chansen att öva på att stå fast vid det oavsett hans reaktion, eftersom du och jag VET att han inte är värd bättre.
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-11 18:44:48 följande:

Jag tänker att ser borde svida mer att bara blocka. Häver jag ur mig något elakt först, så kommer jag vänta på ett svar. Eller så kommer han bli arg och säga något som kommer såra mig ännu mer. Det är nog bättre att bara bli tyst. 

Du har kanske rätt i det... Samtidigt är det dock lite osäkert om han med sina två hjärnceller förstår varför du blockat honom.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-08-11 21:17:09 följande:
    Åh det tror jag inte att du kommer att göra. Villig att sätta ganska mycket emot det faktiskt.
    Prat. Du sätter inget emot det. Vi vet inte ens vem du är. Frågan är hur du mår själv som måste trycka ner andra.

Du fixar det här TS. Jag tror på dej. Jag förstår att du längtar innerligt efter någon att älska som älskar dej så som du vill bli älskad. Om det ska bli möjligt måste du släppa eller snarare sparka ut den här mannen som gör dej så olycklig. Det gör ont att släppa honom som kommit dej nära. Det gör ondare att ha honom kvar och dörren till äkta kärlek fortsätter då också att vara stängd.
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-12 09:21:45 följande:
    Tack ❤️
    Men vad betyder det i det stora hela? Vad spelar det för roll om jag gör det för risken att vara ensam resten av livet är övervägande ändå, kanske är det bättre att ha kvar den här lilla lilla kontakten att åtminstone någon tänker på mig ibland. Även om det är av fel orsaker. 
    Det spelar en jävla roll. Jag är också någon som tänker på dej ibland. Du är inte ensam ❤
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-12 17:59:59 följande:

Tack för era fina ord, visst har ni rätt. 
    Jag tycker egentligen inte att jag i grunden har dålig självförtroende, jag tycker att jag har många fina egenskaper men när jag kör mig själv i botten så här så frågar jag mig om det kanske är så att jag har fel, jag kanske inte är så jävla bra för då borde det gå bättre för mig. Finns ju massor av tomtar därute som lyckas här i livet med familjer som älskar dem, så om jag inte har det betyder det att jag är en ännu större tomte än de?

Det har gått i perioder med självkänslan i botten och knackigt med en familj med psykisk ohälsa.  Och så bröt jag mig loss och allt gick så bra till jag träffade den här mannen som fick mig att känna mig älskad och att jag duger för första gången. Och så blev jag så jävla sänkt av att inse att jag inte alls gör det.

Den här helgen har varit jobbig. Inte så mycket för att han inte dök upp, jag blev faktiskt arg för första gången, utanför all skit som jag säger till mig själv- jag duger verkligen inte och jag skäms för att jag försökte göra det. 

Äh. Det är okej. Alla känslor är okej.
  • Anonym (M)

intressant att många tvärsäkert vet vad som är kärlek och inte. att få sex och bekräftelse är en form av kärlek. en viktig del med. lögner och svek är dock inte kärlek och kan förstöra allt.

• Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-22 21:17:04 följande:

Det har aldrig varit tal om att vi varit tillsammans för enbart sex, även om vi så klart haft det med. Men bekräftelse, absolut, och samma kärleksspråk. Och vi har båda bekräftat varandra innan det blev en smutsig soppa av allt. 

ok. vad gjorde det smutsigt då? att han aldrig lämnade sin fru? fast han sa att han skulle göra det? eller var det när ni fortsätter ha sex fast du egentligen vill ha någon som är din helt och hållet? eller för att du inte vill inse att du är lite polyamorös och älskar flera? det du behöver göra är att ta kontroll över situatiomen. att sätta gränser och stå upp för dej själv.
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 14:24:28 följande:
    Jag är absolut inte polyamorös. När jag är i ett förhållande är jag otroligt monogam men jag resonerade som att vi inte var det, att "vi" var över, även om det aldrig var "vi" för honom. Att när jag dejtar inte ser ett problem med att ha sex med flera samtidigt är inte samma sak som att jag har romantiska känslor för någon, då är jag bara med den personen och jag vill att den är bara med mig. Det ville jag med honom också. 
    Så du tycker att det bara är du som gjort det här förhållandet smutsigt?! Fundera då över fakta att han utnyttjar dej sexuellt och går bakom ryggen på sin fru.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 09:33:10 följande:
    Då har vi inte läst samma tråd. Har läst från början och TS alla sexäventyr bara skriker självskadebeteende för mig.
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 22:19:36 följande:
    Nej. Och dessutom så är det game over i det här fallet eftersom jag är rätt säker på att hans vän bara gått igång på att spela ett spel.

Ja, precis. Självskadebeteende så det skriker om det. TS om du är rädd om dej ska du hålla avstånd till män som beter sej illa mot dej. Det finns många män som bara ser kvinnan som ett hål. Varför slösa ditt liv på såna män? 
  • Anonym (M)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 13:13:34 följande:

Nu pratade jag inte om det sexet utan om sexet med den andre mannen.

och dessutom, fortfarande TS mår dåligt av hur han beter sig och inte av att ha sex med honom. Ni lägger vikten på just sexet av någon anledning

Ja, det gör vi. Man ska inte ha sex med skitstövlar. Det skadar. Bättre att använda högerhanden.
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 14:29:47 följande:

Man bestämmer inte över sina känslor. Kanske kan man kväva dem, men känner något gör man vare sig man vill eller ej.
    Han har all rätt i världen att bli sårad för att jag legat med hans bästa vän och kunde jag göra det ogjort skulle jag. Men jag trodde sin sagt att "vi" var över.
    Så min poäng är att även om han sårat mig fruktansvärt har han rätt att känna sig sårad över vad jag har gjort. 

Du hade rätt, det är över. Min poäng är att du avslutar destruktiva relationer om du inte vill själskada förstås.
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 21:12:09 följande:
    Ja, och det är lite mer tid med henne än det var förut men han är fortfarande borta långa perioder. 
    Hålla Deppig,
    vore bra för dej själv om du ställer mer krav och står upp för dej själv. 

Jag har inte mycket till övers för alla moralkakor som levereras i den här tråden. En relation kan se ut på olika sätt. Det jag tycker är trist är att du låter andra göra som dom vill med dej. Sånt blir man deppig av. Så jag skickar lite hopp till dej. Det finns en bättre värld här ute.
Svar på tråden Han vågar inte