Han vågar inte
Anonym (Deppig) skrev 2024-07-08 23:03:14 följande:
För att det är det tråden handlar om. För att det är det jag behöver skriva av mig om. Inte är ni beredda att läsa om eller ge råd om mina ätstörningar, perioder med överträning, om min toxiska relation med en familjemedlem eller att jag inte sover om nätterna? Rätta mig om jag har fel.
Du har fel. Fokusera på att lösa det här och du kommer att få lösningen på dina relationsproblem. Allt hänger ihop. På ett sätt utnyttjar du den här mannen du umgås med. Han behöver gränser. Det är du som sätter dem. Det är du som berättar för andra hur du vill bli behandlad. Jag är inte så säker på att du väljer honom om han lämnar frun. Du är troligtvis inte redo för en bra relation eftersom du inte tycker att du förtjänar det. Du kommer fortsätta förstöra alla nära relationer så länge du tänker så om dej själv. På ett sätt är det inte schysst. Det här handlar inte om honom utan om dej. Du visar honom att det är okej att behandla dej som han gör. Alla som vill behandla dej schysst stänger du dörren för eftersom du inte tycker du är värd att behandlas schysst. Det är inte okej. Sluta med det. Använd inte andra för att göra dej själv illa. Slå på dej själv då med ätstörningar och sömnsvårigheter, men lämna andra utanför.
Fundera över det faktum att andra och också jag behöver välfungerande människor som kan bidra med något bra till den här planeten. Hur ska du någonsin kunna ge något fint bidrag till det här livet om du fortsätter behandla dej själv som skit? Jag förstår att du har haft en svår och olycklig barndom. Det var inte okej. Du behöver laga det som gick sönder. Du kan göra det. Du är värd att må bra. Du gör så gott du kan. Du är bra. Rent objektivt vet jag att du vet det. Eller hur?