Han vågar inte
För din skull så borde du försöka låta bli.
Du riskerar bara att bli sårad igen.
Kanske är det bara hans dåliga samvete som talar.
I så fall kan han gott hålla det för sig själv.
Ja, jag kommer förmodligen svara igen.
Jag vet, jag vet, jag vet att det är så jävla dumt. Exakt som någon här uppe skrev, svarar jag inte kommer det alltid gnaga i mig vad som hänt om jag gjort det.
Nej, jag har inga förhoppningar om att det ska lösa sig och han är ju heller inget att satsa på för framtiden. Men jag tänker på det ändå.
Sen tror jag att du kanske behöver annat att tänka och fokusera på. Annat som du värdesätter och vårdar. Hur ser ditt liv ut i övrigt? Har du några fritidsintressen? Träffar du folk? Släkt och vänner?
Nej det behöver du inte skriva mer heller, poängen är att du kanske behöver ägna dig mer åt annat som är betydelsefullt i ditt liv, om det är möjligt, för den här mannen tar alldeles för stor plats som det verkar. Han kommer blekna så småningom och en dag kommer du undra vad du någonsin såg i honom
Ja, han har fortsatt att skriva. Det är bara små meningar, typ hej, vad gör du. Inte mer, och jag har svarat lika kort (jag vet, jag vet att jag inte borde egentligen men det är som ett jävla gift. Huvudet tar död på mig).
Nu har i alla fall frågan om att ses kommit upp, men den är ställd mer som ett påstående; 'typ vi hade ju kunnat ses om du skulle vilja och inte ska göra något annat'.
Jag har inte svarat, har panik.
Det är exakt som någon skrev här uppe, mitt huvud säger bara tänk om det är nu det vänder. Han är som en drog, fan vad jag hatar mig själv.
Behövs ju inget svar, inte ens en fråga.
Tycker inte du behöver svara alls faktiskt. Inte låter han speciellt intresserad av att ses heller så du är varken otrevlig eller behandlar han illa om du inte svarar på det.
Jag tror ju att han faktiskt är det, annars hade han inte ens lagt upp sin ickefråga. Kanske han väntar på att jag ska ta bollen, kanske vill han bara ha bekräftelse. Jag kan bekräfta honom hur mycket som helst om han behöver det men problemet är ju att han misslyckades med att bekräfta mig när jag behövde (behöver) det.
Spännande, hoppas du får höra snart vad han vill. Eller om han väntar dig att ta första steget.
Det är bra av dig att inte låta för angelägen. Vill han något får han säga det rakt ut. Självklart ska du vänta på att han frågar ordentligt om ni ska träffas, innan du frågar om han är singel. Annars blir det lite väl akward 🤭
Han hörde av sig först, så det är han som får tala ur skägget 👍🏻
Men TS, du hade inte behövt svara någonting speciellt alls tänkte jag, eftersom det inte ens var en fråga. Då har du inte sagt nej, som du tycker är så jobbigt