Inlägg från: Anonym (Varit där) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varit där)

Han vågar inte

Ja, det är inte lätt. Jag tror att man måste bestämma sig för att bryta fastän känslorna finns där och vill något annat. Tillslut känner man sig nästan stolt över att man undvikit splittra en familj. Det var vad jag intalade mig själv. 

Men visst återkommer tankarna på honom då och då, men det är bara positiva tankar, ingen ånger. Jag känner mig lyckligt lottad som upplevt en passionerad kärleks historia en gång i mitt liv. Vi har fortsatt viss kontakt och jag ser honom som en av mina närmast vänner.  

Ungefär 5år efter att vi avslutade relationen så kontaktade mrX mig och frågade om vi inte skulle återuppta relationen nu eftersom han tagit steget och lämnat sin fru, men då hade jag gift mig och väntade barn så jag tackade nej.  Trots detta har vi som jag skrev fortfarande viss kontakt. Jag är lyckligt gift och han är vad jag vet singel och njuter av livet med sina barn och barnbarn. 

Du ska se att dina känslor kommer att lugna ner sig, Du kommer som jag, träffa någon annan som inte är upptagen, att dela ditt liv med. Det kanske inte är den där himlastormande passionen utan mer av vardagskärlek, men den håller i längden. 

• Anonym (Varit där)

Kära TS. Du funderar alldeles för mycket på varför han gör som han gör. 
    Gjort är gjort och oavsett om han hör av sig igen eller inte så måste du tänka på din framtid och se framåt.  

Ingen av oss kan läsa vad som rört sig i hans huvud och att spekulera gynnar inte dig det minsta.  Se framåt och engagera dig i ditt eget mående, kanske via ett samtalsstöd. kurator eller liknande. 

Efter en tid kommer du att se tillbaka på den här tiden på et helt annat sätt. 

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-15 18:36:40 följande:
    Nej du har rätt. Men jag är, som ni har märkt, en övertänkare. Så många gånger som jag har vänt och vridit på allt - vad hade jag kunnat göra annorlunda (förutom att inte gå in i det från första början?), hade jag kunnat vara bättre?
    Jag är så ledsen för att jag kan inte se att jag kunnat göra något annat. Jag vill vara mitt bästa jag för någon jag tycker om. Och det HAR jag varit - jag har fan varit helt fantastisk till han gjorde mig ledsen. 
    Jag sörjer nu för att det inte var tillräckligt. 
    Kärra du, det är inte du som inte varit tillräcklig utan det är han som inte orkat.  Du har haft en tid tillsammans med honom och nu är den slut. Det väntar nya upplevelser, människor och kärlek på dig.  

Du har all rätt i världen att vara lessen nu men du måste tänka framåt också. 
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-18 17:41:58 följande:

Han har hört av sig. Vet inte vad jag ska göra. 
    Har inte svarat ännu. 
    Har panik. 

Om han vill träffa dig så försök avstyra, Om han bara vill höra av sig så behöver du inte göra så mycket mer än att svara artigt. Om du upplever att han vill mer än att bara höra av sig, så får du bestämma dig för om du vill kasta dig in i karusellen igen eller om du artigt men bestämt säger nej, tack.

Jag tror att det kan vara så att han har ett dåligt samvete han vill bli av med.

Ta det lugnt och tänk på dig själv och din framtid.
  • Anonym (Varit där)

Kära TS, vad kan man säga? 

Håller helt med dig om att man inte kan lägga skulden på dig. Har själv varit i din situation och känner mycket väl igen det där med att man från början inte alls hade någon tanke på att känslorna skulle ta överhanden. 

I mitt fall drabbades vi båda två och jag har än idag dåligt samvete, inte gentemot hans fru utan gentemot honom. När jag såg hur dåligt han mådde och när jag förstod att han helst ville ha en framtid med mig fastän, han inte skulle kunna förmå sig att lämna frun, så avslutade jag relationen. Vi blev jätte lessna båda två och när jag tänker tillbaka på det så gör det fortfarande ont.

I ditt fall borde du göra detsamma, lika mycket för hans som för din egen skull. 

Du är inte ansvarig för hans frus mående det är hans ansvar. 

• Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-08-27 16:21:35 följande:
    Framförallt är måendet ens eget ansvar. Och vi vet ingenting om henne eller hur det är mellan de där två. Tråden är dessutom för att hjälpa TS, frun kan starta en egen tråd om hon vill så kan de som bryr sig om henne mer än om TS, skriva där istället.
    Det är ju det jag skriver
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-27 23:27:51 följande:

Tack, ni är ett gäng som envist håller fast i den här tråden. Jag VET ju att ni har rätt, och jag håller verkligen med er i det ni skriver. Men trots att jag vet allt det här så är jag ÄNDÅ ledsen, det måste det väl vara okej att vara? 
    Det är inte så att jag inte sett alla röda flaggor eller inte förstår att jag beter mig som en idiot, men det har varit en så fruktansvärd resa känslomässigt och det har på riktigt gjort fysiskt ont. Det känns på riktigt som att hjärtat brustit och varje gång han hör av sig och sen drar sig undan igen som att jag får ett slag i magen och tappar luften. 
    Jag förstår att det händer alla någon gång men jag har alltid varit så rädd att öppna mig eftersom jag vet hur jävla sårad man kan bli av de som står en nära och så råkade jag lita på fel person och jag gick verkligen sönder. 
    Och jag är så jävla rädd att aldrig få uppleva det igen, att jag återigen inte ska vara tillräcklig och jag vet inte hur jag ska våga prova igen. Och jag är också livrädd för att vara ensam resten av livet, då finns jag hellre inte. 

Jag är bara en vanlig människa, som är lite trasig och nu mest är fruktansvärt ledsen. 

Självklart är det OK att vara lessen. Men det går faktiskt bättre efter en tid. 
    Jag tror att ni mår dåligt båda två av det här hattandet fram och tillbaka. En av er måste ta steget och stänga relationen för gott och jag tror att det måste vara du.

Jag vet att det gör ont och att det känns jobbigt när han hör av sig igen men det blir inte bättre av att du ger vika.  

Han kanske är ditt livs kärlek men glöm inte att man kan ha fler. Du kommer säkert att träffa någon annan som ger dig kärlek igen. Det gjorde jag. En annan sorts kärlek, lugnare och tryggare. En känsla av att höra hemma hos. 

Jag skulle ljuga om jag sa att jag idag glömt affären med den gifte mannen, det känns fortfarande i hjärteroten, men jag är tacksam för tiden vi fick.  Ibland kan jag tänka tillbaka på den tiden och idag har jag bara de fina minnena kvar. Allt det där jobbiga och nästan desperata har jag lyckats glömma. Jag vet att jag gjorde rätt. Han skulle aldrig klarat av att lämna sin familj och om han ändå skulle ha gjort det skulle vi aldrig klarat av ett liv tillsammans.

Du kommer att hitta ett liv utan honom också. Ett bättre liv med någon annan utan bagage, Någon som du kan bygga en framtid med. 

Om du känner att det här blivit dig övermäktigt så ta kontakt med någon som kan stödja dig. 

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Ribba) skrev 2024-08-28 15:17:18 följande:

Vill bara skriva och tacka för denna tråd och skicka pepp och kramar. Är själv i en liknande situation sedan 10 år tillbaka, dock är vi båda två gifta?jag har avslutat många gånger, aldrig han?men slutar alltid med att någon av oss tar upp kontakten igen. För två år sedan hade vi ett uppehåll på 6 månader, sedan hörde han av sig  och jag var såklart fast igen. 

Inte lätt då huvudet säger en sak men hjärtat något annat. Hjärta

Känner igen det där. Det är jättejobbigt eftersom man varje gång känner sorg över något som tagit slut. 

För mig tog det väl inte fullt så lång tid men det krävdes att en av oss flyttade 70 mil för att det skulle fungera. 

Alla gånger vi varit överens om att nu går det inte längre, detta är sista gången, för att rätt snart vara tillbaka igen. 

Det var som det där gummibandet ju längre det töjdes ut desto starkare blev kraften som drog oss samman. 

Hoppas du/ni tillslut hittar ut ur det hela.  Alternativet är att leva på detta sätt tills man kan skiljas från sina partners men det finns ingen garanti för att detta någonsin kommer att ske.

Ta hand om dig
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Ribba) skrev 2024-08-30 13:13:00 följande:

Exakt så, alla känslor rivs upp varje gång. Att avsluta känns så hårt, men att fortsätta är också tungt. 

Värsta i mina tankar är ifall det skulle hända något med den andra, man har inga rättigheter till att kolla upp mående m.m ifall den andra inte skulle vara kapabel mer att själv berätta. En människa man deltat det mesta med i 10 års tid och plötsligt står du där utan något och får låtsas som att allt är bra.

Tack!

Ja det är tufft eftersom man bryr sig så mycket om personen. Man får helt enkelt lita på att familjen gör det bästa för personen.  Nu flera år senare har jag väl släppt den oron men när jag tänker framåt så fasar jag för den dag han går bort. Hur kommer jag att klara av sorgen jag inte kan visa utåt? Eftersom han är rätt så mycket äldre än mig antar jag att han dör före mig.

Han sa en gång att vi fick se till att vi hittar varandra i nästa liv och att omständigheterna blir bättre då.  Det är väl så man får tänka. 
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-19 20:49:05 följande:

Jag tror att han har blockat mig nu. Har inte försökt, och kommer inte försöka, kontakta honom men såg av en slump att hans profilbild på vårt kontaktsätt har försvunnit.  Han har ALLTID en profilbild.
    Och trots att jag inte tänkt på honom så mycket den senaste tiden (såg det verkligen bara av en slump) kändes det ändå olustigt. Magen knöt sig och jag fick svårt att andras. 
    Jag begriper inte vad jag gjort honom? Jag förstår verkligen om han vill avsluta men varför är han elak mot mig. Hur många gånger har han inte försökt bryta med mig, tryckt ner mig mentalt och sen plockat upp kontakten med mig igen. Jag förtjänar inte det här. Jag vill bara ha lugn och ro. 

Nu går det ju inte, och jag hade nog ändå inte tagit mig för men det jag skulle vilja säga till honom är fan ta dig, fan ta ditt jävla hora/madonnakomplex och stick upp det nånstans, fan ta dig för hur du har sårat mig. Jag har inte förtjänat att bli lekt med. Jag är ingen sak. 

Jag skriver här för att jag är ledsen. För att jag skulle vilja prata med någon, jag känner mig så otroligt tillintetgjord och bortkastad och här kan jag vara helt ärlig och öppen med mina känslor.

Du känner dig sårad just nu och det har du all rätt att vara. Ilskan och sorgen du känner kommer att ge med sig, Ge det lite tid.

Jag skulle ta det lite lugnt med att träffa någon ny. Om du ändå vill göra det håll det på en låg nivå. Det är för tidigt att börja tänka framtid. Du måste få tid och lugn att läka såren. 

Ta väl vara på dig. Du ska se att det blir bättre
Svar på tråden Han vågar inte