• Anonym (o)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 18:00:19 följande:
    Jag är ju bra, jag vet ju det. Jag kan laga mat, städar, har jobb, egna intressen, bra i sängen, ser ganska bra ut, social. Ett kap egentligen. Men jag har mått så dåligt under så många år och det är svårt att förstå sitt eget värde. Ibland tänker jag att det finns så mycket tomtar där ute som lyckas bra i livet och verkar lyckliga - vad gör jag för fel? Jag fick fel föräldrar i alla fall, men annars har jag verkligen skött mig i livet. Jag skolkade inte i skolan, har utbildat mig, bra vänner, dricker sällan, tar inga droger, tränar och är aktiv. Jag har liksom inte gjort några fel utom att jag tyvärr verkar ha en dålig kompass när det gäller vilka män jag faller för.
    Ska det inte vända snart?
    Ja livet är inte rättvist. Finns folk som får mer än vad man tycker de borde och tvärtom. Finns inget som ser till att alla verkligen får vad de borde få, man kan bara göra så gott man kan för att öka chanserna. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-08 16:30:05 följande:
    Han kom förbi.... skickade ett sms att jag kommer ikväll och ja... Jag sa inte nej. Det är som en jävla knut, jag får inte loss den.
    Sen har jag inte hört något mer, och så klart kollar jag jämnt och ständigt om jag blivit blockerad. Och hela veckan har varit enormt emotionell och jag har gråtit till höger och vänster konstant. 
    Men eftersom jag nu strax flyttar så tror jag faktiskt inte att vi kommer ses mer (ja, jag har sagt det förr men då krävde det inte att han åkte från sin familj) och jag vägrar faktiskt träffa honom hemma hos honom, där är gränsen passerad. Så jag tänker att det kanske är över nu. 

Igår kväll skrev jag ett brev till honom. Att nu räcker det, han måste sluta göra mig illa - vi kan inte fortsätta så här. Jag har så klart inte skickat det, jag tar ju inte kontakt med honom. Men det ligger där och väntar.
    Du behöver inte skicka det. Kanske du gör det, kanske inte. Men du bearbetar dig framåt nu förhoppningsvis.
  • Anonym (o)

Ja TS svara ärligt i tråden om väsentliga fakta även om det känns jobbigt. Inte minst för att jag tror du behöver det för att bearbeta. Få ut det svart på vitt och erkänna fakta. Möt det öga mot öga oavsett vad du tror du kommer få för kommentarer

• Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 09:42:36 följande:
    För mig var han världens finaste och han fick mig att känna mig så uppskattad. Jag fick uppleva en form av närhet som jag inte ens visste att jag saknade, och jag är så jävla rädd att inte få känna så igen. 
    När du nu vet allt du vet som har hänt, ponera att du hade vetat det DÅ, hade du ändå upplevt honom som världens finaste?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 12:04:33 följande:
    Jag blev kär i hur han fick mig att må. Och från att från början inte alls varit attraherad av honom blev han det finaste jag visste. Supervackra ögon, lagom mjuk och lurvig :)
    Hur han kunde säga fina saker och hur mycket han uppskattade mig och vad jag gjorde. 
    Det var ju din egen bild av honom som du skapade där och då. Du kände honom inte.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 13:28:48 följande:
    Ja. Jag försökte lära känna honom, men jag tog mig inte in.
    Så du håller med om att det du fastnade för inte var den han verkligen är, för den verkliga personen var inte tillgänglig för dig. Du jagar alltså ett spöke som inte finns
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 14:16:47 följande:
    Ja.
    Men ärligt, jag tror att han mår dåligt och därför gör sånna här saker.
    Nej, jag tror inte att jag kan rädda honom eller att han är bra för mig. 
    Jag har väl aldrig anklagat dig för att vilja rädda honom?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 15:14:09 följande:
    Nej, jag svarade på en fiktiv fråga

Ok, det var nästan som att du tror att det är det som kommer bli nästa fråga mot dig. Som att du försvarar dig på förhand. Men jag kanske missuppfattade.

Poängen var iallafall att du är kär i en person som inte finns.

• Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 18:15:25 följande:
    Ja, jo det har du rätt i men frågan hade ju kommit, eller hur? ;)

Vet inte.

Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 14:16:47 följande:
    Ja.
    Men ärligt, jag tror att han mår dåligt och därför gör sånna här saker.
    Nej, jag tror inte att jag kan rädda honom eller att han är bra för mig. 
    Vad menar du med sådana här saker? Att han behandlar dig som skit? Världens finaste kille gör inte så även om han mår dåligt. Klart man kan göra misstag ibland men inte så här upprepat som han har gjort.
    Och han är inte speciellt intresserad av dig heller för övrigt.

Jag hävdar fortfarande att du blev kär i ett spöke. Den där mannen som du föll för och så mycket längtar efter han finns inte.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 19:23:04 följande:
    Jag menade otroheten generellt. Inte bara med mig.
    Ja samma sak där, en fin kille gör inte så. Den fina kille du längtar efter existerar inte.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 08:19:09 följande:
    Rutinen bryts ju förhoppningsvis iom att jag flyttar och möjligheten att ses försvinner. 
    Vet han att du ska flytta? Vad svarade han i så fall på det?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 08:30:36 följande:
    Han vet. Han sa att då är det ju inte så långt men jag tvivlar starkt på att han kommer lämna sin familj där att ses, det är inte som att vi kommer bo i samma stad.
    Tja, han har ju förvånat dig förr.
  • Anonym (o)
    Lynx123 skrev 2025-03-10 09:06:35 följande:
    För allt handlar ju om vad HAN vill, eller hur?

För många år sedan blev en vän till mig involverad i en lilknande situation. Efter ca 6mån kom han till henne med sitt pick och pack och berättade att han lämnat sin fru. Min vän blev överlycklig.

Bara några månader senare fick hon veta att det i själva verket var frun som kastat ut honom när otroheten uppdagats. Självfallet slängde min vän också ut hon honom då - och förbannade sig själv för att över huvud taget trott på en bevisad lögnhals.

Tyvärr visade det sig att hon blivit med barn och nu är hon förevigt hoplänkad med aset. Man skulle kunna kalla det bad karma men i själva verket var det ju hennes eget val att få ihop det med en svikare.
    Ja självklart handlar det om vad han vill, så länge han vill ses så kommer TS ta emot honom. Så nu förlitar sig TS på tron att han kommer få svårare att kunna hälsa på henne, och att det därför inte kommer bli något mer.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 11:30:59 följande:
    Jag har inte fått fel kompass på så sätt att jag saknar sunda värderingar. Det var inte en bra uppväxt för att jag har varit för hårt kontrollerad, med väldigt lite erfarenhet av ömhet och förtroende där man har använt sårbarheten mot en. 
    Jag har ett fungerande liv utanför det här, men jag är vilsen i mig själv och saknar självkänsla. Jag har väldigt sällan fått höra att jag är bra helt enkelt. 

Du vet ju själv att du är bra, har du skrivit. Får man inte bekräftelsen från andra så får man ta hand om det själv.

Och du behöver verkligen ett stöd i dig själv, så att du inte ramlar när det stormar, så att du inte ligger kvar där hjälplös i väntar på att någon annan ska bära dig, så det tror jag är något du måste lära dig.

Svar på tråden Han vågar inte