Anonym (Deppig) skrev 2025-02-20 10:20:33 följande:
Jag nöjer mig liksom med att kontakten rinner ut i sanden, åter igen är det aldrig jag som kontaktar honom och skulle han inte höra av sig mer så är det okej för mig. Det skulle väl vara det bästa så att vi båda kan gå vidare.
Mitt val har varit att inte blocka honom, och jag har varit helt beredd på att varje gång han säger att det blir inte mer så blir det inte mer. Och sen går det några veckor, nån månad, ibland två och så hör han av sig igen. Kanske för att kuken kliar som någon skrev. Men vi har inte setts så just det kan jag inte hjälpa honom med.
Och jag kan sätta min ena njure i pant på att nu kommer det gå ett par månader igen innan vi hörs på nytt, det där han surrade om att komma förbi, det tror jag inte på. Det var bara för att kolla om möjligheten fortfarande finns och jag har heller inte sagt att det går. Kanske står han bara där utanför dörren en dag, vad gör jag då?
Jag skrev ett par frågor till dig tidigare,men råkade felcitera,så vet inte om du har sett den.
Men hur länge ska du vänta på att han ska avsluta det här? Eller på att det ska rinna ut i sanden?
Hur länge ska du fortsätta plåga dig själv så här?
Tycker du inte att du förtjänar bättre än att vara någons andrahandsval?
Så länge du inte sätter ner foten och markerar att det är nog så kommer han att fortsätta att höra av sig.
Men du väljer själv hur länge du vill att det ska pågå.