• molly50

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 16:34:21 följande:

Min åsikt i frågan är att han har inte rätt att ställa krav på mig, vi var inte i en relation och jag har inte varit hans enda. Men han har all rätt att bli besviken eller ha vilka andra känslor som kan komma upp. Sen att man inte borde kasta sten när man sitter i glashus är en annan femma, men känslor får man ha ändå. 

Visst får man ha känslor.
    Men jag tycker det är riktig dubbelmoral av honom att känna sig besviken på dig när han själv är gift och otrogen och dessutom har haft andra kvinnor.
    Han lever ju själv inte upp till de kraven han har på dig.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 16:50:14 följande:
    Om han haft andra kvinnor vet vi inte, det är bara antaganden. Jag kan hur som helst inte radera mitt förflutna, lika lite kan han. 
    Du skrev att du inte varit hans enda. Det tolkade jag som att han hade haft andra förutom dig.
    Ber om ursäkt om jag missuppfattade det.

Nej,ni kan inte radera ert förflutna. Men ni kan göra något bättre av er framtid.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 20:42:03 följande:
    Han har haft andra älskarinnor före mig, han har varit öppen med det. Däremot vet jag inte om han haft någon mer samtidigt som mig. 
    Ok. Men då vet du ju hur mycket han värdesätter en relation.
    Han respekterar ju inte ens den han har hemma,med sin fru,mamman till hans barn.
  • molly50
    molly50 skrev 2024-11-24 20:53:04 följande:
    Ok. Men då vet du ju hur mycket han värdesätter en relation.
    Han respekterar ju inte ens den han har hemma,med sin fru,mamman till hans barn.
    Tillägg: Och då verkar ju du bara ha varit en i mängden. 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 21:13:49 följande:
    Jag tror inte att hon vet. Och jag tror inte att det varit dåligt  pga otrohet, jag tror otroheten beror på att det varit dåligt.
    Och istället för att prata med sin fru och försöka lösa det så valde han att vara otrogen och såra andra kvinnor på vägen,som en riktig skitstövel.
    Jag förstår att deras förhållande blev dåligt om de inte ens kan prata med varandra.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-25 07:54:23 följande:
    Det  är inte bara två som träter men så som jag känner honom förstår jag om de fått problem och han tar på sig offerkoftan.
    Ja,det är väl inte helt ovanligt att otrogna gör så.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-25 14:02:13 följande:

Vet ni vad som hjälper lite? Att han nu spelar förådd och bedragen. Jag står fortfarande fast vidatt han har rätt till alla känslor,  men att han kastar sten i glashus gör det lite lättare för mig. 

Men vilka känslor är det egentligen han har?
    Det troligaste är att det bara handlar om ett sårat ego.
    Men du har rätt i att han kastar sten i glashus. Han om någon bedrar ju både sin fru och dig och andra.
    Och det är bra om det gör det lättare för dig att gå vidare.

Har han hört av sig igen eller sagt något mer?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-25 20:45:26 följande:
    Vi har pratat idag, och han har offerkoftan på. Jag har understrykit att jag på inget vis har gjort något för att såra honom men HAN dumpade mig och att jag tog för givet att vi inte skulle ha mer kontakt och att på så vis  skulle det inte spela någon roll vad eller med vem jag gjorde något. 
    Jag står för vad jag gjort, jag har inte bedragit honom. Men jag är ledsen att han fick reda på det/det faktiskt spelade roll. 
    Ok. Så han kontaktade dig igen.alltså.
    Som sagt så tycker jag inte att han har någon rätt att anklaga dig för att ha bedragit honom.
    Ni har inte och har inte haft någon relation i det avseendet och han är själv gift oh den som bedrar.
    Så det är ju dubbelmoral så det bara skriker om det,det som han håller på med.
    Jag tycker du ska sätta ner foten och be honom att inte kontakta dig mer och sen blockera honom.
    Det finns gränser för hur han får bete sig.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-14 10:13:32 följande:

En liten uppdatering. 
    Han hörde av sig, så klart. Har skrivit hela veckan. Ville ses. Och jag sa ja (så klart) men på vissa villkor som han accepterade. Han fortsatte skriva, pratade om när vi skulle ses, vad vi skulle göra. Och så plötsligt kommer smset - jag kommer inte, vi kommer inte ses mer. Jag vill inte. Ha det bra.

Jag var ju beredd, så klart. Ändå kändes det, men inte som det brukar. Det var inte ett slag i magen utan mer att jaha - det var det. Jag svarade att han nu måste låta mig vara ifred.
    Det är klart att jag respekterar hans beslut att vara med sin familj, jag kommer inte kontakta honom igen. 
    Jag undrar om det var sista gången vi hördes. 

Varför blockerar du honom inte bara?
    Då slipper du fundera över vad han kommer att göra,om han hör av sig igen osv.
    Det är bra att du bad honom låta dig vara ifred.
    Frågan är bara om det var tillräckligt för att han ska förstå att han sårar dig.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-15 19:05:13 följande:

Jag saknar honom.
    Jag saknar att prata med honom.
    Jag skiter i sexet, jag ville bara ha kontakt. 
    Snälla, kan jag få känna så här utan att ni säger emot mig?
    Det är så här jag känner - jag saknar honom. Jag saknar honom som en vän. 

In our darkest moments, we don?t need solutions or advice. What we yearn for is simply human connection?a quiet presence, a gentle touch. These small gestures are the anchors that hold us steady when life feels like too much.

Please don?t try to fix me. Don?t take on my pain or push away my shadows. Just sit beside me as I work through my own inner storms. Be the steady hand I can reach for as I find my way.
    My pain is mine to carry, my battles mine to face. But your presence reminds me I?m not alone in this vast, sometimes frightening world. It?s a quiet reminder that I am worthy of love, even when I feel broken.
    So, in those dark hours when I lose my way, will you just be here? Not as a rescuer, but as a companion. Hold my hand until the dawn arrives, helping me remember my strength.
    Your silent support is the most precious gift you can give. It?s a love that helps me remember who I am, even when I forget.~
    Med vänner som han så behöver man inga fiender.
    Varför vill du ha honom som vän när han behandlar dig så illa?
    Man behandlar inte en vän så som han gör med dig.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-16 08:25:53 följande:
    Jag kan inte min Hemingway, citatet kom upp av en slump i mitt flöde och jag kände igen mig i texten. Lägg inte för mycket vikt vid den. 

Jo, jag vet att jag kommer våga igen men när man har blivit sårad tillräckligt många gånger, av de som ska stå en nära. Det blir svårare och svårare. Jag vill inte stänga in mig, men jag var trött, ledsen och emotionell igår. Det kommer nya dagar. Men jag tyckte verkligen om honom, och jag tyckte om hur han fick mig att må när vi började ses. 
    Och jag vet att ni säger att han alltid kontaktar mig igen  men det känns annorlunda den här gången. Jag tror att det var sista gången nu och det gör mig ledsen att det skulle sluta så här.
    Jag hoppas att det var sista gången, för annars tar jag mig aldrig vidare. 
    Du kan ju öka chansen att det blir den sista gången genom att blockera honom.
    Så som han behandlar dig behandlar man inte ens sin värsta fiende.
  • molly50
    Anonym (Varit där) skrev 2024-12-16 10:02:28 följande:
    Men snälla du, 
    Du måste få känna vad du känner, men du måste förstå att många som skriver här inte engagerar sig på ett empatiskt plan utan enbart ger uttryck för generella tyckanden om din situation.  

Du ska nog inte ta till dig allt som skrivs här.
    Eller så vill vi försöka hjälpa TS.
    Hjälpa henne att ta sig ur de här destruktiva tankarna.
    Hon har självklart rätt till sina känslor. Och vi är nog flera här som har gått igenom hjärtesorg och vet att det är svårt att ta sig ur.
    Och därför vill vi,eller i alla fall jag,försöka hjälpa TS att inse att hon har det i sina egna händer.
    Hon kan t ex blockera honom och sen kan hon börja fokusera på att gå vidare med sitt liv.
    Så länge hon låter honom fortsätta vara en del i hans liv så lär hon inte kunna gå vidare.
  • molly50
    Anonym (Varit där) skrev 2024-12-16 17:22:50 följande:
    Det är ju tydligt att TS tar till sig allt, även det negativa som riktas mot henne, För mig var det omöjligt att inte kommentera detta.  

Jag känner inte TS men efter vad jag kan utläsa av vad hon skriver så är hon inne i någon sorts känslostorm och då är det nog svårt att ta till sig råd hur välmenade de än är.  
    Gör hon verkligen det?
    Hon verkar t ex inte ta till sig rådet att blockera honom t ex.

Och hon skulle kunna ta sug ur den känslostormen om hon blockerade honom så att han en gång för alla är ute ur hennes liv.
    Förstå då lär hon kunna gå vidare.
    Men så länge hon låter honom vara en del av hennes liv så lär det bli svårt.
    Jag hoppas bara att hon kommer till den insikten snart. För sin egen skull.
Svar på tråden Han vågar inte