• molly50

Han vågar inte

Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-23 19:47:09 följande:
    Tror att ingen annan än ts tror (eller hoppas kanske är ett bättre ord?) att han är sårad och känner sig bedragen. Sårat ego har han säkert, men bortsett från det bryr han sig troligen inte alls.

Möjligen även lite irriterad på sin s.k vän. Hur nära vänner är dem egentligen? Gamla kollegor (ej så nära) eller träffas ofta på egen hand? Firar nyår och midsommar ihop? Träffas med partners/fruar?
    Nej,det är ju det jag tror också,

Ja,precis,.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 19:51:50 följande:
    Därför att jag inte ville göra något för att såra honom. Verkligen inte. 
    Och även om han som ni säger inte är det, så känner jag ändå att jag har gjort det. 
    Men det behöver du inte känna.
    Han är förmodligen inte sårad utan det är snarare så att hans ego blev sårat när han upptäckte att han inte är den enda för dig så han kan få sex när han vill.
    Och det behöver du inte bry dig om. Han bryr sig ju inte om dina känslor.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-23 21:29:21 följande:
    Men nu har hon tolkar hans reaktion som att han är sårad. Och varför skulle han inte kunna vara det, med allt beteende TS beskrivit så förvånar mig ingenting beträffande den mannen.
    Ja,för att det kanske är vad hon vill tro?
    Men tycker du att han verkar ha visat att han bryr sig om TS i övrigt?
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 09:57:58 följande:
    Vet inte hur han bryr sig om TS i övrigt har med saken att göra, skulle inte förvåna mig ett dugg om han är sårad ändå den där mannen
    Men om han nu är så sårad och det är TS han vill ha,varför lämnar han då inte sin fru?
    Nej,han har möjligtvis ett sårat ego. Men inget annat.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 13:23:50 följande:

Han vill ju ha henne när det passar honom och de har ju byggt upp någon typ av relation. Självklart kan man bli sårad även om man väljer att fortsätta vara gift med en annan.

Jag tycker att han som själv är gift och otrogen inte ska ta sig rätten att bli sårad över att TS har haft sex med någon annan.
    De har ju inte ens haft en seriös relation,om man ska se det så.
    Åtminstone inte från hans sida.
    Om han känner något mer för TS så borde han vara ärlig med det istället för att fortsätta hålla henne på halster.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 13:55:18 följande:

Och som jag skrev så har han faktiskt rätten att sätta upp vilka villkor han än önskar för denna relation, eller vad det nu är. Sen kan man tycka vad man vill om det, men det är han som bestämmer hur han gör. TS går ju med på det och dansar efter hans pipa. Upp till henne.

Javisst,men han kan ju inte förvänta sig att TS ska dansa efter hans pipa när han själv är gift och otrogen och alltså gör samma sak mot TS som han anser att hon gör mot honom.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 14:29:47 följande:

Man bestämmer inte över sina känslor. Kanske kan man kväva dem, men känner något gör man vare sig man vill eller ej.
    Han har all rätt i världen att bli sårad för att jag legat med hans bästa vän och kunde jag göra det ogjort skulle jag. Men jag trodde sin sagt att "vi" var över.
    Så min poäng är att även om han sårat mig fruktansvärt har han rätt att känna sig sårad över vad jag har gjort. 

Man bestämmer kanske inte över sina känslor.
    Men man bestämmer om man ska agera på dem eller inte.
    Och jag tycker inte att du behöver ha något dåligt samvete gentemot honom.
    Han lever ju själv inte upp till de förväntningar han har på dig.
    Han är den som är gift och otrogen. Då kan han inte ställa några som helst krav på dig.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 15:15:13 följande:

Jag känner mig ganska lugn, jag har varit öppen med  honom om varför. Just nu känns det över, och att det så klart är för det bästa.
    Det finns en risk att han kontaktar mig igen, när han har lugnat sig. Jag hoppas att jag kan stå emot då. 

Ja,det är absolut för det bästa.
    Och nu har du ju chansen att blockera honom så att han inte kan kontakta dig igen.
    Det är kanske det du måste göra om du har så svårt att stå emot honom.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 15:39:09 följande:

Han får ställa vilka absurda villkor han vill. Om TS inte gör som han vill så har han all rätt att avvisa henne, vilket nu har skett.

Jag håller inte med.
    Jag tycker inte att han har rätt att ställa några krav som han själv inte lever upp till.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 16:06:29 följande:
    Fast det spelar ingen roll då han inte behöver din tillåtelse, utan han kan ställa upp vilka villkor och krav han vill ändå. Finns inget som hindrar det, så i praktiken så har han faktiskt den rätten.
    I praktiken,ja. Men innan man börjar ställa krav på andra så bör man se till att man själv kan leva upp till dessa krav.
    Och det gör han inte.
    Med det sagt så tror jag att vi får enas om att vara oeniga i den här frågan.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 16:34:21 följande:

Min åsikt i frågan är att han har inte rätt att ställa krav på mig, vi var inte i en relation och jag har inte varit hans enda. Men han har all rätt att bli besviken eller ha vilka andra känslor som kan komma upp. Sen att man inte borde kasta sten när man sitter i glashus är en annan femma, men känslor får man ha ändå. 

Visst får man ha känslor.
    Men jag tycker det är riktig dubbelmoral av honom att känna sig besviken på dig när han själv är gift och otrogen och dessutom har haft andra kvinnor.
    Han lever ju själv inte upp till de kraven han har på dig.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 16:50:14 följande:
    Om han haft andra kvinnor vet vi inte, det är bara antaganden. Jag kan hur som helst inte radera mitt förflutna, lika lite kan han. 
    Du skrev att du inte varit hans enda. Det tolkade jag som att han hade haft andra förutom dig.
    Ber om ursäkt om jag missuppfattade det.

Nej,ni kan inte radera ert förflutna. Men ni kan göra något bättre av er framtid.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 20:42:03 följande:
    Han har haft andra älskarinnor före mig, han har varit öppen med det. Däremot vet jag inte om han haft någon mer samtidigt som mig. 
    Ok. Men då vet du ju hur mycket han värdesätter en relation.
    Han respekterar ju inte ens den han har hemma,med sin fru,mamman till hans barn.
  • molly50
    molly50 skrev 2024-11-24 20:53:04 följande:
    Ok. Men då vet du ju hur mycket han värdesätter en relation.
    Han respekterar ju inte ens den han har hemma,med sin fru,mamman till hans barn.
    Tillägg: Och då verkar ju du bara ha varit en i mängden. 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 21:13:49 följande:
    Jag tror inte att hon vet. Och jag tror inte att det varit dåligt  pga otrohet, jag tror otroheten beror på att det varit dåligt.
    Och istället för att prata med sin fru och försöka lösa det så valde han att vara otrogen och såra andra kvinnor på vägen,som en riktig skitstövel.
    Jag förstår att deras förhållande blev dåligt om de inte ens kan prata med varandra.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-25 07:54:23 följande:
    Det  är inte bara två som träter men så som jag känner honom förstår jag om de fått problem och han tar på sig offerkoftan.
    Ja,det är väl inte helt ovanligt att otrogna gör så.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-25 14:02:13 följande:

Vet ni vad som hjälper lite? Att han nu spelar förådd och bedragen. Jag står fortfarande fast vidatt han har rätt till alla känslor,  men att han kastar sten i glashus gör det lite lättare för mig. 

Men vilka känslor är det egentligen han har?
    Det troligaste är att det bara handlar om ett sårat ego.
    Men du har rätt i att han kastar sten i glashus. Han om någon bedrar ju både sin fru och dig och andra.
    Och det är bra om det gör det lättare för dig att gå vidare.

Har han hört av sig igen eller sagt något mer?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-25 20:45:26 följande:
    Vi har pratat idag, och han har offerkoftan på. Jag har understrykit att jag på inget vis har gjort något för att såra honom men HAN dumpade mig och att jag tog för givet att vi inte skulle ha mer kontakt och att på så vis  skulle det inte spela någon roll vad eller med vem jag gjorde något. 
    Jag står för vad jag gjort, jag har inte bedragit honom. Men jag är ledsen att han fick reda på det/det faktiskt spelade roll. 
    Ok. Så han kontaktade dig igen.alltså.
    Som sagt så tycker jag inte att han har någon rätt att anklaga dig för att ha bedragit honom.
    Ni har inte och har inte haft någon relation i det avseendet och han är själv gift oh den som bedrar.
    Så det är ju dubbelmoral så det bara skriker om det,det som han håller på med.
    Jag tycker du ska sätta ner foten och be honom att inte kontakta dig mer och sen blockera honom.
    Det finns gränser för hur han får bete sig.
Svar på tråden Han vågar inte