• molly50

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 13:10:37 följande:
    Nej, jag har sårat honom på ett annat sätt eftersom jag inte trodde det spelade någon roll och att han inte brydde sig tillräckligt. Nu har han fått reda på det, och trots att jag egentligen inte har gjort något fel har jag handlat omoraliskt och jag visste att han inte skulle uppskatta det om det kom fram. Men jag trodde att "vi" var över. Vilket vi förstås var, men det plågar mig ändå att jag lyckades svika honom.
    Är det så att han har fått veta att du har dejtat andra män?'
    Det har väl du all rätt att göra.
    Han är dessutom gift själv så vem är han att bli sur på dig för det,om så är fallet?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 14:44:16 följande:
    Han är inte sur, jag tror han är sårad helt enkelt. Jag har gjort något jag visste han inte skulle uppskatta och ändå så gjorde jag det. Nu var vi ju inte i ett förhållande så ska man  dra det har jag inte gjort fel, men kanske något omoraliskt.
    Men vad är det du har gjort då,som är så omoraliskt?
    Har han fått veta att du har dejtat andra?
    I så fall har han ju inget att vara sårad över med tanke på att han själv är gift.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 15:09:37 följande:
    Det dåliga samvetet är inte för att utan för med vem. 
    Men vad har det för betydelse?
    Han är ju,som sagt,själv gift,så han har ju ingen som helst rätt att försöka styra över dig och vad du gör.
    Om han blir så sårad över vem du dejtar så borde han väl ha lämnat sin fru för dig när han hade chansen då.
    Nej,var glad att du är av med honom. Han kommer bara att fortsätta att få dig att må dåligt.
  • molly50
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-20 21:14:14 följande:
    Se inlägg 1232.
    Jo,jag såg det sen efter att jag hade svarat.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 21:32:09 följande:
    Problemet är att hans vän har njutit av spelet för att det har skett bakom hans rygg. Det är ingen bra människa, men jag gillar honom för ytlig kontakt. Hade jag dock trott att jag och den här mannen haft en framtid hade jag aldrig haft den här kontakten med hans vän. Det har bara varit roligt från min sida, jag har inte menat att såra någon. Jag trodde att vi var över helt enkelt.
    Men de senaste veckorna, eller månaden, har det känts som att vi kanske kunde avsluta allt som vänner istället för att bli främlingar för varandra igen. Jag tycker ju om honom, och jag vill honom verkligen inget illa. 
    Och nu känner jag att jag har sårat den människa som faktiskt betytt väldigt mycket för mig, trots allt som hänt mellan oss.
    Ja,men då är det väl honom han ska vara arg på och inte dig.
    Ni hade inte ens en relation och han själv är otrogen mot sin fru.
    Så ha inget dåligt samvete. Det har ju uppenbarligen inte han med tanke på hur han behandlar dig.
    Så varför ska du ha det för honom?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 10:15:28 följande:
    Jag har dåligt samvete för att jag haft kontakt med båda, helt enkelt. Det var inte ärligt av mig då jag dessutom ville mer med honom. Men jag trodde verkligen att det var helt över mellan oss (ja, jag vet - men även att all kontakt mellan oss skulle vart över)
    Men ärligt av dig? Hur ärlig har han varit då?
    Han har ju ljugit både dig och sin fru rakt upp i ansiktet.
    Du har ingen anledning att känna dåligt samvete gentemot honom.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 13:21:57 följande:
    Men hur kan jag rättfärdiga att såra någon annan för att jag själv blivit sårad? Jag lovar att det inte var vad jag ville, och jag vet att ni säger att han inte är det men jag tror det.
    Jag ville vara en bättre människa helt enkelt. Och att vi kunde ha fina minnen av varandra. 
    Jag vill inte låta hård,men jag tror att du måste inse att du inte betyder så mycket för honom som du tror.
    Att han blir irriterad för en sak som han själv hela tiden har gjort mot dig betyder ju inte att han vill att det ska bli ni.
    Det har han haft många chanser att visa redan,men som han inte har gjort.
    Jag tror du behöver gå och prata med en psykolog så att du kan få hjälp att bli av med de här tankarna.
    Han är inte ens värd din vänskap.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 13:39:08 följande:
    Nej, eller jo. Och då greppar jag efter alla små halmstrån jag kan finna som kan få mig att känna något positivt om än så bara för ett litet tag. 
    Och så länge du fortsätter göra det så kommer du aldrig att kunna släppa taget helt om honom och gå vidare.
    Och det är det du måste försöka göra,även om det känns svårt.
    Han tillför inget positivt till dig och ditt liv.
    Snarare tvärtom.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-22 18:52:19 följande:

Jag har redan bett om ursäkt ifall jag sårat honom. 

Varför gjorde du det?
    Han om någon ska väl be om ursäkt,som har behandlat (och behandlar) dig som hundskiten under skon.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-23 19:10:43 följande:
    Tja, han har väl egentligen rätt att ställa vilka krav han så önskar på denna relation eller vad det nu är, och avsluta om det inte passar honom, på vilka grunder han än bestämmer själv. Så vill TS ha en chans att få honom tillbaka så får hon väl be om ursäkt då. Vi kommer kanske aldrig förstå henne i det här.
    Jo,men det jag menar är att hon inte behöver be om ursäkt för att ha sårat honom.
    För jag tror inte på att han är speciellt sårad.
    Möjligen ett sårat ego.
  • molly50
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-23 19:47:09 följande:
    Tror att ingen annan än ts tror (eller hoppas kanske är ett bättre ord?) att han är sårad och känner sig bedragen. Sårat ego har han säkert, men bortsett från det bryr han sig troligen inte alls.

Möjligen även lite irriterad på sin s.k vän. Hur nära vänner är dem egentligen? Gamla kollegor (ej så nära) eller träffas ofta på egen hand? Firar nyår och midsommar ihop? Träffas med partners/fruar?
    Nej,det är ju det jag tror också,

Ja,precis,.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 19:51:50 följande:
    Därför att jag inte ville göra något för att såra honom. Verkligen inte. 
    Och även om han som ni säger inte är det, så känner jag ändå att jag har gjort det. 
    Men det behöver du inte känna.
    Han är förmodligen inte sårad utan det är snarare så att hans ego blev sårat när han upptäckte att han inte är den enda för dig så han kan få sex när han vill.
    Och det behöver du inte bry dig om. Han bryr sig ju inte om dina känslor.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-23 21:29:21 följande:
    Men nu har hon tolkar hans reaktion som att han är sårad. Och varför skulle han inte kunna vara det, med allt beteende TS beskrivit så förvånar mig ingenting beträffande den mannen.
    Ja,för att det kanske är vad hon vill tro?
    Men tycker du att han verkar ha visat att han bryr sig om TS i övrigt?
Svar på tråden Han vågar inte