• Anonym (o)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 14:29:47 följande:

Man bestämmer inte över sina känslor. Kanske kan man kväva dem, men känner något gör man vare sig man vill eller ej.
    Han har all rätt i världen att bli sårad för att jag legat med hans bästa vän och kunde jag göra det ogjort skulle jag. Men jag trodde sin sagt att "vi" var över.
    Så min poäng är att även om han sårat mig fruktansvärt har han rätt att känna sig sårad över vad jag har gjort. 

Man bestämmer dock vilka känslor som man vill fortsätta ge näring åt. Kanske vore något för dig att tänka på, för din egen del alltså?
  • Anonym (o)

Han får ställa vilka absurda villkor han vill. Om TS inte gör som han vill så har han all rätt att avvisa henne, vilket nu har skett.

molly50 skrev 2024-11-24 15:26:12 följande:
    Javisst,men han kan ju inte förvänta sig att TS ska dansa efter hans pipa när han själv är gift och otrogen och alltså gör samma sak mot TS som han anser att hon gör mot honom.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 15:15:13 följande:

Jag känner mig ganska lugn, jag har varit öppen med  honom om varför. Just nu känns det över, och att det så klart är för det bästa.
    Det finns en risk att han kontaktar mig igen, när han har lugnat sig. Jag hoppas att jag kan stå emot då. 

Du behöver inte anpassa dig efter någon risk, utan du bestämmer helt själv vad som ska hända, angående kontakt, det är helt upp till dig om du vill tillåta honom att kontakta dig igen. 
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-11-24 15:58:47 följande:
    Jag håller inte med.
    Jag tycker inte att han har rätt att ställa några krav som han själv inte lever upp till.
    Fast det spelar ingen roll då han inte behöver din tillåtelse, utan han kan ställa upp vilka villkor och krav han vill ändå. Finns inget som hindrar det, så i praktiken så har han faktiskt den rätten.
  • Anonym (o)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-11-24 19:29:12 följande:
    Du behöver tänka om.
    Ni är inte över. Ni har aldrig existerat.
    Han har aldrig haft ett förhållande med dig.
    Så länge du tänker avigt, så inser du inte hur fel det är av honom att stålla några krav.

Ni är inte över, för ni har aldrig varit ett faktim.
    Han och hans fru dock ÄR.
    Det bestämmer väl inte du? Vad vet du om vad för, om något, förhållande han har med sin fru, annat än den juridiska?
  • Anonym (o)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 19:14:52 följande:
    Vad menar du med att man får ha sexpartners? Det är väl ingen som försöker förbjuda dig eller? Om du tror att det liv du lever nu är bra för din psykiska hälsa, så är det väl bara att fortsätta ligga på.
    Det är väl kanske just det som TS syftar på, man får inte ha sexpartners utan relation som kvinna utan att samtidigt bli kallad psykiskt sjuk.
  • Anonym (o)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-11-24 19:44:16 följande:
    Vad bestämmer inte jag?
    Det är han som livnärt hennes hopp men aldrig lämnat sin fru. Om de haft ett öppet förhållande får man anta att han skulle ha nämnt det för ts?

Jag har läst så gptt som från start, och allt har tytt på en otrogen man som vill ha kul på sidan om. Det är vad jag utgår ifrån såvida inget annat har nämnts.
    Du verkar ju påstå att de har ett faktiskt förhållande. Det vet du ingenting om.
  • Anonym (o)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 19:49:08 följande:
    Så länge man mår bra, så är det ju bara att fortsätta. Jag skrev exakt det. Men nu mår TS enligt egen utsago väldigt dåligt psykiskt, så då får man kanske ta en titt på hur man lever och se om man kan göra några justeringar. Men det verkar väldigt viktigt för dig att TS ska ha sex.
    Finns inget som tyder på att det är just sexet som TS mår dåligt av. Men visst TS kan ju prova att justera bort sexet och i övrigt fortsätta träffa den här mannen och se om hon mår bättre då.
  • Anonym (o)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-11-24 20:13:37 följande:
    Jag syftar på att hon inte ska känna dåligt samvete för ett förhållande som aldrig nämnts vara exklusivt. Han var aldrig exklusiv, och då har han heller ingen rätt att kräva det av henne. Om han hade lovat henne exklusivitet hade han själv behövt lämna sin fru, och det var han ju inte villig att göra.

Vad hans förhållande med frun egentligen är känns irrelevant. Det är ju där han valt att stanna, hur det än ser ut. Det viktiga är att hon inte ska behöva känna dåligt samvete eller krypa för honom utan förstå att hon haft all rätt i världen att ha sex med vem sjutton hon vill, precis som han haft den rättigheten.
    Fast det var ju det förhållandet du jämförde med, och någonting om att det förhållandet var ett faktum, varför gjorde du det om det inte är relevant? Och vad menar du med att han inte var exklusiv, att han ligger med sin fru eller vad?
  • Anonym (o)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-24 20:28:35 följande:
    Ts har skrivit att mannen själv berättat att relationen med frun är bra (igen?) och att han nu inte jobbar borta längre utan bor på heltid hemma med familjen. 
    Så jo, den enda relation han har är med frun. Ts var ett snedsteg som han troligen aldrig menat allvar med utan bara lurat i henne det så som otrogna män oftast (så gott som alltid?) gör för att få ligga lite.

Tyvärr trodde ts på lögnerna och började drömma om ett liv tillsammans. Men med den vetskap som ts vet idag om hans beteende efter han "ångrat sig" borde även ts insett att allt bara var lögner. Men tyvärr har ts blivit som besatt av mannen och kämpar med näbbar och klor för att få ha honom kvar i sitt liv, helt oavsett att han är en riktig sk*tstövel mot henne gång på gång.

När man medvetet utsätter sig för det är man förmodligen i behov av hjälp, terapi för att avbryta detta för gott.
    Så frun vet om vad han gjort och förlåtit honom och nu är allt bra mellan dem? Om inte - är det verkligen vad du kallar en riktig och bra relation?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 21:13:49 följande:
    Jag tror inte att hon vet. Och jag tror inte att det varit dåligt  pga otrohet, jag tror otroheten beror på att det varit dåligt.
    Jag tycker ändå inte att de har en relation värt namnet så som han betett sig.
  • Anonym (o)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-24 21:58:39 följande:
    Möjligt,  men de är i alla fall gifta och har gemensamt boende samt barn tillsammans.  Ts har inte- och har aldrig haft nån relation med honom. Hon har varit en av hans älskarinnor.
    Vilket också är en typ av relation. Vara gifta och ha barn och boende kan man ha även om man har en skitrelation.
  • Anonym (o)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 22:32:24 följande:
    Uppenbarligen har de en relation som han vill stanna i.
    En falsk relation.
Svar på tråden Han vågar inte