Han vågar inte
Det är väl inte alls omöjligt att han är intresserad? Annars skulle han inte kontakta dig överhuvudtaget!
MEN, han är bara intresserad av att träffa dig under samma premisser som han tidigare haft.
Hur skulle han kunna bekräfta dig så länge han lever med någon annan? Bara det faktumet är ju ett bevis på att han inte bekräftar dig. Han är inte villig att ha dig i sitt liv annat ändå sidan om.
Bekräftar dig gör han den dagen han vill ha dig i sitt liv. Först den dagen vet du att du betyder något. Om han villigt lämnar sin fru så har han starka känslor. Som det är nu kan du bara betyda spänning, ombyte, egobekräftelse, psykolog och vän.
Tänk på att det inte är vad han säger som räknas, utan vad han gör! För vilken man tackar nej till att ha en till på sidan om så länge det erbjuds? Inte många! Men hur många av de lämnar sin fru för den andra? Inte många!
Där har du din bekräftelse,
när han vill ha dig, bara dig!
Jag har svarar väldigt undvikande på hans icke-fråga, han får vara betydligt tydligare innan mitt "är du singel nu"-svar kommer.
Men det hade varit intressant att veta vad han tänkte, nåt är det ju när det gått så länge sen vi hörts och att ses kom upp ganska snabbt. Det påminner mer om hur det var i början.
Ja, jag vet att fortsätta hålla kontakten inte var vad jag hade tänkt men just nu är jag väldigt lugn. Känner mig varken förväntansfull eller ledsen. Mest nyfiken.