• molly50

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-03-05 11:57:23 följande:

Hur kan det vara så jävla fel att vara kär? Det är ju inte jag som inte är trogen, den som ska bära hundhuvuder är väl han som inte kan vara ärlig mot sin fru och låter mig fortsätta hoppas.
    Och ska jag lyssna på er så är det inga äkta känslor från hans sida vilket betyder att om jag bryter så kommer han att hoppa i säng med någon annan. Vad spelar det då för roll mot hans fru och mitt samvete att det är med  mig han ligger?

Är det någon jag är taskig mot är det väl mig själv som fortsätter hoppas och hoppas trots att jag förstår att det inte kommer bli vi. 

Att bli kär är inte fel. Det är ju något man inte kan styra över.
    Däremot är det fel att agera på sina känslor när man vet att det finns fler inblandade som kan bli sårade.
    Jag förstår att det är lättare sagt än gjort att låta bli när man redan är så insyltad som du är.
    Men för ditt eget bästa så tror jag att ni borde avbryta det här.
    Han håller dig på halster och det bara sårar dig.
    Och det är ett svinigt beteende.
    Det är säkert inte så lätt för honom heller om han verkligen har så starka känslor för dig som han påstår.
    Men i så fall borde han reda upp sina problem och lämna frun först innan han fortsätter med dig.
    Annars riskerar han att göra det värre än det redan är.
    Så även om det känns svårt så försök att sätta ner foten och ställ krav.
    Du vill ha allt eller inget.
    Kan han fortfarande inte svara så be honom att höra av sig igen när han har löst sina problem.
    Dvs lämnat frun och jobbat på sitt mående.
    Du förtjänar bättre än så här.
    Och kom ihåg att det finns många fina singelmän därute.
    Även om du inte känner dig redo för det nu så kan du göra det längre fram.
    Men då måste du släppa taget om den här mannen först.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-06 20:18:13 följande:
    Tack, du skriver klokt. Jag vet att jag måste sätta ner foten. Vill göra det ansikte mot ansikte och jag vet att det kommer vara svårt att förmå mig. Jag hoppas att vi kan ses snart och jag kan lyfta mina tankar med honom. 
    Jag förstår att du vill göra det.4Men risken om ni träffas är ju att ni fortsätter som vanligt ändå.
    Och då blir det ju bara ett moment 22.
    Kanske skulle du gå och prata med en psykolog och få hjälp med att bearbeta dina tankar så du kanske kan komma fram till en lösning?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-06 21:18:56 följande:
    Lösningen är att jag bryter, det förstår även jag. Men jag vill inte vara likadan som han och göra det via text, men det kommer också vara svårare när vi ses för det känns ju alltid så bra när vi är tillsammans. 
    Och jag fattar att jag framstår som galen i den här tråden men jag är bara förvirrad. Litade på mitt hjärta och så gick det sönder, och den som sitter på möjligheten att laga det har tagit upp kontakten igen.
    Är bara rädd att nästa gång det brister finns det inget som kan lappa ihop det på nytt. 
    Och just därför måste du avsluta det här,innan det händer.
    För din egen skull.
    Du måste ställa krav.
    Be honom återkomma om,eller när,han har löst sina problem och lämnat sin fru.
    Gör han inte det så vet du vart han står.
    Och då är han inget att satsa på.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-13 23:52:43 följande:

Okej, nu ska vi snart ses igen. Har bestämt mig för att prata med honom. Vad ska jag säga? Vilka är kärnpunkterna att ta upp?
    1. Ska vi fortsätta måste han lämna frun
    2. Han måste kunna prata med mig 
    3. Man får inte göra slut via sms när man är 50 år

Mer?

Pepp tack, det kommer vara skitsvårt för mig. 

Att han inte får fortsätta hålla dig på halster utan vara ärlig och ge dig klara besked?
    Kan han inte det så kommer du inte att fortsätta vänta på honom.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-14 21:11:44 följande:

Jag tror han gaslightar mig. Kanske inte med flit, men han spelar något spel jag inte förstår mig på.

Vilken drömkille va? 🤥

Har han ställt in igen?
    Du måste vara tydlig och sätta ner foten och berätta hur han får dig att känna.
    Att han år dig att må dåligt med sitt beteende.
    Sen ber du honom att återkomma när han har lämnat sin fru.
    Gör han inte det så vet du var du har honom.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-15 01:14:36 följande:
    Försöker få det till att jag försöker ställa in. 
    Förstår inte. Vill prata med honom ansikte mot ansikte. 
    Men vad finns det kvar att prata om egentligen?
    Han vill ju uppenbarligen inte träffa dig och nu försöker han lägga över det på dig.
    Jag tycker du kan säga till honom att återkomma när han har bestämt sig.
    Att du inte orkar sitta och vänta på honom längre.
    Känner du att du inte klarar det här själv så är det aldrig fel att söka samtalsstöd.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-17 12:49:07 följande:

Nu har jag gjort det, pratat med honom.
    Vägrar tro att älska någon och känna för någon kan vara fel. Men nu råkade det bli i fel man.

Känns som att jag går sönder, kommer aldrig bli hel igen. 

Det är inte fel att bli kär i någon. Sina känslor kan man inte råda över.
    Man kan bara välja om man ska agera på dem eller ej.
    Och det är väl det enda felet du har gjort.
    Att han sen har fortsatt att ge dig falska förhoppningar och uppehållit dina känslor är inte ditt fel.

Det kommer att bli bra. Det känns kanske inte så just nu,men det kommer det att bli.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-17 12:49:07 följande:

Nu har jag gjort det, pratat med honom.
    Vägrar tro att älska någon och känna för någon kan vara fel. Men nu råkade det bli i fel man.

Känns som att jag går sönder, kommer aldrig bli hel igen. 

Vad sa du till honom?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-17 15:01:26 följande:
    Att han inte kan fortsätta hålla mig på halster.
    Jag har varit tydlig med vad jag känner och vill och att det bryter ner mig fullständigt att behöva gissa vad han tänker. Han måste sluta med sina dubbla budskap och vara ärlig med mig, vi kan inte fortsätta det här längre för jag orkar inte det. 
    I runda slängar. 
    Det var bra att du sa det. Han behöver få höra det.
    Vad svarade han på det?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-17 15:14:25 följande:
    Ingenting. Var vara undvikande. 
    Det var en dålig helg mentalt för honom. Visste det redan att det skulle bli svårt att ta sig in i hans huvud och att han inte skulle vara mottaglig. Det hade varit lättare om han var på bättre humör och inte i ett av sina depressionsskov. 
    Men jag behövde göra det, att vänta på nästa tillfälle hade knäckt mig. 
    Ok. Men låt bollen ligga hos honom nu.
    Här inte av dig mer till honom.
    Även om han mår dåligt så är det ingen ursäkt för att dra med dig ner i träsket.
    Han behöver ta tag i sina egna problem innan han drar in fler i sitt liv.
Svar på tråden Han vågar inte