Han vågar inte
Hur kan det vara så jävla fel att vara kär? Det är ju inte jag som inte är trogen, den som ska bära hundhuvuder är väl han som inte kan vara ärlig mot sin fru och låter mig fortsätta hoppas.
Och ska jag lyssna på er så är det inga äkta känslor från hans sida vilket betyder att om jag bryter så kommer han att hoppa i säng med någon annan. Vad spelar det då för roll mot hans fru och mitt samvete att det är med mig han ligger?
Är det någon jag är taskig mot är det väl mig själv som fortsätter hoppas och hoppas trots att jag förstår att det inte kommer bli vi.
Däremot är det fel att agera på sina känslor när man vet att det finns fler inblandade som kan bli sårade.
Jag förstår att det är lättare sagt än gjort att låta bli när man redan är så insyltad som du är.
Men för ditt eget bästa så tror jag att ni borde avbryta det här.
Han håller dig på halster och det bara sårar dig.
Och det är ett svinigt beteende.
Det är säkert inte så lätt för honom heller om han verkligen har så starka känslor för dig som han påstår.
Men i så fall borde han reda upp sina problem och lämna frun först innan han fortsätter med dig.
Annars riskerar han att göra det värre än det redan är.
Så även om det känns svårt så försök att sätta ner foten och ställ krav.
Du vill ha allt eller inget.
Kan han fortfarande inte svara så be honom att höra av sig igen när han har löst sina problem.
Dvs lämnat frun och jobbat på sitt mående.
Du förtjänar bättre än så här.
Och kom ihåg att det finns många fina singelmän därute.
Även om du inte känner dig redo för det nu så kan du göra det längre fram.
Men då måste du släppa taget om den här mannen först.