Anonym (Deppig) skrev 2024-03-19 18:18:51 följande:
Jag tror inte han hade någon annan. Men jag vet inte.
Jag sörjer över det scenario jag drömde om. Var jättekär och visst ville jag ha en framtid med honom. Det fanns ALLTID i bakhuvudet att det förmodligen skulle bli jag som stod där bedragen i framtiden, så visst har jag kommit undan lindrigt.
Men det betyder inte att jag inte saknar honom ändå. Jag saknar hur han fick mig att må när han mådde bra, och hur han höll om mig. Hur han har fått mig att må i sin depression är fruktansvärt. Men jag tror ändå på att stötta sina nära och kära i med- och motgång och jag hade gärna funnits där för honom, som jag hade hoppats att han hade gjort för mig (men mer troligt hade han inte gjort det utan stoppat huvudet under armen och kuken i någon annan kvinna).
Jag är rätt säker på att han är en skithög för att han är deprimerad, men eftersom han inte vill ha hjälp och inte ser problemet så finns det inget jag kan göra.
Visst förstår jag alla svårigheter och att det förmodligen inte hade blivit en långvarig lycka. Jag är ÄNDÅ ledsen och saknar det vi hade.
Ta det lugnt och sörj ut ordentligt, en vacker dag kommer du inse att det var det bästa som skedde. Det är oerhört förstörande och nedbrytande att leva med en person som inte går att lita på. En person som väljer att gå bakom ryggen istället för att prata med den som borde stå den närmast. Det är han som gör sina val, och hans sätt att handskas med sitt mående är förödande för dem som står honom närmast. Därför är det inte en situation du borde vilja hamna i, såvida du inte vill dig själv illa.
En annan sak som måste vara svårt att skilja på är om han var med dig för att han var deprimerad, och nu med frun för att han inte är det. Eller tvärtom, Då är det ju svårt att veta vad som var äkta och inte med erat förhållande? Det måste vara svårt att veta om det som sades var äkta eller inte. Han verkar ju inte ha dåligt samvete av att ljuga.
Det är helt okej att sörja, för då är det lättare att gå vidare sen. Det är svårt att se det nu - men du kommer bli mycket starkare när du kommit ut på andra sidan.