• Björkenli

Han vågar inte

Ett krasst råd men uppenbarligen behandlar hav dig inte med den respekt du förtjänar och han har visat tydligt att han inte vill ha något förhållande. 

I det läget- blocka honom.  Om du inte gör det kommer du nog få och vänta på att höra från honom, hålla fast vid minsta lilla...
    Men det enda som egentligen betyder något i detta läge är om han har insett att han gjort ett stort misstag att inte välja att gå vidare med ett seriöst förhållande med dig. 

Allt annat "jag kommer tycka det är jobbigt att ses för att känslor väcks", är bara egoistiskt att säga från hans sida så länge han står kvar i sitt beslut att inte vilja ha något seriöst med dig. 

Blir faktiskt irriterad på såna killar. Det är respektlöst med din tid. 

Jag vet inte hur gammal du är men om du är i fertil ålder och vill ha barn i livet så är det ännu fulare av en man att säga saker som håller ditt hopp uppe. 

Nej- du ska inte slösa mer tid på honom!

Blocka (du kan meddela först,  att fortsatt kontakt tyvärr inte är möjligt men att du önskar honom allt gott)- må dåligt i nån månad och tvinga dig sen ut på någon dejt även om det känns för tidigt, så att du inte väntar tills du slutar tänka på honom. 
    Vid så starka känslor som du beskriver behöver det komma in något nytt för att man ska se annorlunda på situationen. 

• Björkenli

Det är min poäng- du kommer inte komma över honom om ni fortsätter ha lite kontakt. 
    Det är helt på hans villkor nu. För att ta över rodret i ditt liv måste du välja om du vill ha lite kontakt med en man som uppenbarligen, hur tråkigt det än är, valt att avsluta er relation och satsa på en annan.  Han har inte ens anständigheten att träffa dig för att göra slut på ett moget sätt. 

Och tyvärr tror jag inte rubriken så stämmer. Det är nog att han inte vill, inte att han inte vågar. 

Om det bara var att han inte vågade skulle han inte behandla dig respektlöst- inte dra sig undan och inte våga ha en dialog ens om vad han vill med er relation. 

• Björkenli

Jag tror inte på förklaringen ovan. Eller svarare- att han ev har väldigt mycket på gång i livet försvarar inte varför han beter sig respektlöst. 
    Skulle han ha varit intresserad av något seriöst, eller inte stängt dörren för det,  skulle det väl varit en enkel sak att säga att det är mycket nu och jag kommer inte klara att ha kontakt på ett tag. 

Om han kommer tillbaka utan att verkligen, verkligen be om ursäkt för att han försvann utan att förklara sig,  och säger att han inser att han är redo att satsa seriöst med TS, så betyder det vara att han vill fortsätta ha en affär och inte bryr sig om hennes känslor..

Finns en kille på Youtube,  Matthew, som har väldigt bra videor om sånt här! Rekommenderas starkt. 

Jag blockade en kille jag dejtade förra året,  efter att i trevlig ton förklarat att kontakt inte är möjligt,  och det var det bästa jag gjort. 

Jag kunde ägna mig åt sorgen att förlora honom,  utan att ha fokus på om han skulle höra av sig osv osv. 

• Björkenli
    Anonym skrev 2024-02-03 20:03:17 följande:
    Nej, du var inte hans stora kärlek. Han valde en annan kvinna att dela sitt liv med.
    Ja det är ju den absolut troligaste sanningen. 

Det är i slutändan ens handlingar och val som visar vad som är viktigast för oss. Så troligen är det precis som du säger. 

Jag brukade dock tänka annorlunda. Därför jag skriver här i tråden. Vill inte att andra kvinnor ska förlora viktig tid på en man som inte har samma önskan att fortsätta framåt med en relation som man själv. 
    .
  • Björkenli

Jag har en kompis i exakt samma situation som dig. 
    Det är jobbigt att se, eftersom jag ser henne vara plågad men ändå inte kunna bryta med honom,  although säga att det är slut för hennes del om kan inte väljer henne. 

Hon tänke tanken att berätta för hans fru nyligen, för att hon trodde att hon då skulle tvinga honom att välja henne.  Att fun skulle lämna och att han skulle gå till henne. 

Jag fattar att det är svårt att backa more hormonerna är i omlopp- men när det ändå finns så mycket bevis för att mannen inte är intresserad av att lämna sin nuvarande partner och det är lika uppenbart att hon, eller du i det här fallet,  när jättedåligt av situationen som den är, då tror jag bara man måste ta det svåra beslutet. Och inse att man inte förtjänar att må så. Att våga lita på att det finns män där ute som man passar bättre med.  Eller att lita till att man faktiskt mår bättre som singel än i nuvarande situation. Att ständigt bli besviken, förkrossad. 

Vad tror du själv att du skulle behöva för stöd eller för insikter för att tillslut kunna bryta med honom/ söka att han får välja dig eller inte träffa dig mer?

• Björkenli
    Anonym (o) skrev 2024-04-30 17:52:14 följande:
    Fast du på det du skrev så verkade det ju som att du letade ett tillfälle att få säga de här sakerna, när ni träffades, eller att du hade velat att ett sånt tillfälle kom, så uppenbarligen ville du ju hitta sätt att det samtalet faktiskt ska äga rum. Men ok, ni kommer inte ha samtalet så vad återstår nu då? Att det inte kommer bli någon mer kontakt eller träff har du skrivit förr, ändå så blev det ju så? Vad kommer du svara nästa gång han hör av sig?

Det låter ärligt talat som att du hela tiden letar skäl och ursäkter till att fortsätta ha kontakt eller träffa honom och anpassa dig efter vad han vill. Du vill inte avfärda honom för att du behöver få ur dig en massa förklaringar för att du anser att det är ärligt och rakryggat att göra så. Och det tar man ansikte mot ansikte. Och när ni ses ansikte mot ansikte så finns inte det rätta tillfället att säga det du behöver. Så hur ska du ta dig ur det här? Vill du ens det?
    Ja det verkar precis så. :/
    Bra att bara medveten om sina motiv.. som kanske är dolda även för sig själv..
  • Björkenli

Hur gammal är du? Har du gjort en utredning så att du vet säkert att det är för sent att få barn?

I övrigt- många känner nog som du efter att en dålig relation tar slut (dvs en relation man inte mått bra i stor del av tiden. Förstår att det också hade bra stunder annars hade du ju inte fortsatt). Du kommer komma över det.  Ja om du inte har vänner som stöttar dig i detta skulle jag absolut investera i några timmar med en bra terapeut. 

• Björkenli

Jag bockade en man förra året som betedde sig som ett svin. Jag visste att om jag inte blockade så skulle jag gå och hoppas på att få ett meddelande som ändå some visa att han verkligen tyckte om mig... 
    Jag förstod att det skulle ta upp alldeles för mycket energi, så jag blockade. 

Jag visste också att han hade min adress så om det nu vore så att han verkligen, verkligen ville kontakta mig så kunde han skicka brev. 

Ja, jag rekommenderar verkligen att blocka i dessa lägen när man inte kommer över någon som man vet aldrig kommer leda till en relation man mår bra i.

Svar på tråden Han vågar inte