• Cathariiina

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-04-24 22:24:16 följande:

Nu kommer jag skriva något ganska personligt, något som jag aldrig någonsin har sagt eller yttrat.

Jag hatar inte mig själv, egentligen inte. Jag är ganska smart, tänker utanför boxen, ser rätt bra ut, duktig på det jag gör. Jag tycker att jag är ganska bra, snäll. Lite för snäll. Men jag tänker också att om man ger av sig själv, ställer upp för andra, försöker vara sitt bästa jag. Någon gång borde man väl få något tillbaka, nån gång borde det väl bära frukt? Jag kan inte se mig som någon som tar för sig, det går liksom inte. 

Och så kommer det här mörka - om jag tar för mig, sätter mig själv först. Ställer krav att han ska lämna sin fru. Då betyder det att jag tycker att jag är värd det. Att jag är bättre än någon annan. Att det jag skulle kunna erbjuda är så mycket mer än vad någon annan kan. Det betyder att jag tycker att jag är bra. För ingen annan verkar ju tycka det, och tycker jag det själv så gör jag mig till åtlöje.
    Det här är första gången jag har upplevt att någon faktiskt tyckte om mig. För den jag är. Och så var det inte sant, jag blev bara lurad. Hur kunde jag tro det? Att jag var värd det, det är så jävla skrattretande och jag känner mig så otroligt förlöjligad så ni anar inte. 

Det var så otroligt skönt att känna att någon uppskattade mig och det enda jag vill är att känna det igen.

Fast han är ju en GIFT MAN. Då spelar det ingen roll hur snygg, sexig, charmig, snäll, duktig, whatever du än skulle vara. Han kan ju ändå inte lämna sin fru och sin familj för dig. Och du har ingen rätt att begära att han ska göra det. Detta borde du ha fattat från början. 

Dessutom fattade jag det (om jag minns den här tråden rätt nu) som att du träffade honom i samband med någon gruppsex-akt? Tomte Om det var så, så måste du väl I ÄNNU HÖGRE grad ha förstått, att detta inte kunde sluta väl..? En gift man som smyger ut i hemlighet och deltar gruppsex-akter..?  Död

Detta var ju något mycket värre än om ni t.ex. skulle ha arbetat tillsammans under lång tid, trivts tillsammans, blivit alltmer personliga i era konversationer, och plötsligt en dag sett varandra i ögonen och insett att ni var kära i varandra. Och inte ens i DET fallet, skulle du ha haft rätt att begära att han skulle lämna sin fru och familj för dig.
  • Cathariiina
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-05-12 19:38:15 följande:
    Ok, då var det någon annan som outade sig i tråden.

Ja, det låter som att du på något sätt förträngt hur ni träffades. Förhoppningsvis är det här ett steg på rätt väg.
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-05-12 19:56:16 följande:
    Att en gift man bokar in en ren sexträff säger mycket om honom.

Ja, jag fattar inte heller hur man kan förvänta sig att det ska bli en romantisk kärlekshistoria med en gift man som går ut och möter främmande personer för sexträffar på det sättet, och dessutom för en trekant. En man som gör det är liksom inte Prince Charming. Jag tror att TS har vävt ett helt nät av fantasier och önskedrömmar runt honom, och gjort honom till något i sin inbillningsvärld som han inte är. 

Själv känner jag så, att hade en man någon gång deltagit i en trekant eller andra perversiteter (ja det ÄR perverst), även om han varit singel vid tillfället, och jag fick reda på det, så skulle jag bli så äcklad att alla mina kärlekskänslor skulle dö. Det säger ju så mycket om personen. 
  • Cathariiina
    Analoga skrev 2024-05-12 18:23:19 följande:

Ynkrygg. Men ligga kunde han..

Kommer aldrig förstå varför så många gifta som säger sig leva i kärleks o sex lösa förhållanden, inte skiljer sig??

Varför i helvete sitter man kvar i det?

Då ska man ju stå sitt kast o inte vänstra runt!

Jag kan förstå det under vissa omständigheter. Om det t.ex. är en arbetskamrat och man sugs in i hans/hennes trollmakt, och är förälskad innan man själv har fattat att det håller på att hända. Och inte kan låta bli, när tillfället dyker upp... Samtidigt som man inte vill bryta upp en fungerande familj, göra barnen till skilsmässobarn o.s.v.. Man kan även älska sin man/fru på andra sätt fast den erotiska kärleken har falnat.

...samt allt det praktiska med bostad, ekonomi, ens egen familj och hans familj som har blivit som EN släkt under årens lopp, allt detta måste brytas upp. Det blir en fruktansvärd omvälvning, ett oerhört stort beslut att ta (jag har själv skilt mig men av andra skäl). Det blir såklart en jättejobbig konflikt. 

Men detta som TS beskriver om att gå ut och möta främmande människor för SEXTRÄFFAR, och dessutom gruppsex - det är ju något helt annat och bara så LÅGT. Kräks

• Cathariiina
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-05-15 21:40:10 följande:
    Nej, TS blev inte grundlurad. Hon visste att mannen var gift. Du får det att låta som att TS är helt oskyldig och inte hade någon ANING om att mannen var gift.
    Fast till TS' försvar så FÅR man skilja sig om man träffar någon ny i Sverige. Familjer ombildas hela tiden - på gott och på ont såklart, men det är knappast någon som höjer ett ögonbryn längre. Det är mer förvånande när par firar guldbröllop eller ens silverbröllop - det händer nästan inte längre. Att man lever med någon annan än sina barns andra förälder, är mer regeln än undantag. Halvsyskon är jättevanligt.

Det TS' inte förstår, är att om denne man nu skulle vara trött på sin fru och vilja byta fru, så skulle han söka efter en lämplig efterträdare någon annanstans än bland sina tillfälliga sexkontakter. De kvinnor som deltar i sådana sexlekar är inte frumaterial.
  • Cathariiina
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-10 16:01:04 följande:
    Det är så märkligt för det var aldrig tal om att inte ha sex, utan bara att vi skulle behöva ändra planerna lite. 
    Och eftersom jag normalt är den med mer lust, eller jag har i alla fall alltid velat när han vill så får jag inte ihop den ekvationen. Men det spelar ingen roll, jag är lugnare idag och steget att faktiskt blocka honom är rätt nära. 

Jag vet ju att vid tidigare tillfälle när vi planerat att ses och han har rest till mig (när jag fortfarande trodde att vi skulle hålla det casual) har förvarnat om mens och han har kommit i alla fall, för det var inte för sex han ville träffas.

Nåja, nu blev det som det blev. Inte lika mycket tårar idag.
    Men alltså, är man kär i någon så vill man vara tillsammans med honom eller henne så mycket som möjligt, under vilka omständigheter som helst bara man får vara nära. Om det så innebär fem minuter på en kylig perrong, där den ena byter tåg. Är man riktigt kär så kör man tio mil för de fem minutrarna. Det är väl klart att han inte är kär i dig om han ställer in för att "ni skulle behöva ändra planerna lite"?!!

Jag skulle aldrig acceptera att bli behandlad på det där sättet.
Svar på tråden Han vågar inte