Han vågar inte
Hur har han haft det tungt?
Har du också familj eller partner?
Hur har han haft det tungt?
Har du också familj eller partner?
Ja, han har fortsatt att skriva. Det är bara små meningar, typ hej, vad gör du. Inte mer, och jag har svarat lika kort (jag vet, jag vet att jag inte borde egentligen men det är som ett jävla gift. Huvudet tar död på mig).
Nu har i alla fall frågan om att ses kommit upp, men den är ställd mer som ett påstående; 'typ vi hade ju kunnat ses om du skulle vilja och inte ska göra något annat'.
Jag har inte svarat, har panik.
Det är exakt som någon skrev här uppe, mitt huvud säger bara tänk om det är nu det vänder. Han är som en drog, fan vad jag hatar mig själv.
Jag tror han kan vara en narcissist. Jag vet inte vad jag tidigae sagt om det i tråden, men beteendet stämmer mer och mer med en sådan. Då har han liksom stulit av din energi hela tiden. En del av vad de gör är att göra sig av med ett supply när han inte riktigt längre får det han behövde.
Det kan också bara vara att han hittat en annan som tillför det han behöver. Narcissister kan vara väldigt övertygande, men de skapar själva inte starka känslomässiga band, vilket partnern som är normal gör. Därför kan de bara försvinna när de känner att de kan få något annat, de känner inget särskilt inför det, eftersom de inte skapat samma band.
När de försvunnit, men plötsligt kommer tillbaka, är det ofta för deras nuvarande relation går dåligt och de inte får tillräckligt med energi av den människan. De är uttråkade helt enkelt, eller olyckliga.
Det stämmer även med hur du mår nu, jag har i halva mitt liv varit med en diagnosticerad narcissist med antisociala drag. Det har tagit mig flera år att må bra igen, jag litar fortfarande inte på mitt eget omdöme när det gäller män, jag lever därför ensam, jag har lärt mig att när jag känner en häftig attraktion till någon (vilket inte är jätteofta) så är det ofta en red flag för min del. Jag har vuxit upp med en förälder med sådana drag, vilket kanske förklarar varför jag dras till den typen av män.
Efteråt: Man känner sig värdelös och som man inte har något kvar att ge. Man känner sig beroende av personen. Man lägger saker på sig själv. Man kommer stegvis känna sig dum och lurad, men det ska man inte göra egentligen, de kan vara väldigt övertygande. Det är deras sätt att överleva, därför är de bra på det.
Löjlig kanske är bättre beskrivet. Som att någon skrattar bakom min rygg. "Trodde du på det, att det var på riktigt?"