• Anonym (Adam)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-03-09 21:52:27 följande:
    Jag mår jättedåligt och låter han helt och hållet ha kommandot i detta. Han mår dåligt och orkar inte bry sig om vem han drar med sig i fallet. 
    Har försökt få honom att förstå, men det är lönlöst.

Ska prata med honom nästa helg, vill verkligen göra det öga mot öga och inte via text. 
    Du agerar helt fel. Du förstår inte hur män funkar. Han kommer inte välja dig eftersom du inte är en utmaning. Du är ingen spänning längre. Varför ska han välja en gråtande kvinna som ber på sina knän?

Nej, om han ska komma TILL DIG så ska du göra det motsatta. Ställ in mötet med honom med kort varsel. Meddela honom kort att det inte funkar att ses då det krockar med en viktig dejt. Håll dig kylig och distanserad. Han är MAN, dvs han vill jaga! och du måste vara det svåruppnårliga bytet. Enda chansen att få honom är om du backar och skärmar av, lägger din tid på annat och andra.

Hur kan ni kvinnor inte fatta detta? Vi män tappat suget när kvinnan är för lätt och needy. 
  • Anonym (Adam)
    Anonym (...) skrev 2024-03-10 04:32:55 följande:
    Fast nu HAR dom ju redan något slags förhållande. Hur länge ska man egentligen spela svårfångad?

Och hur ska man kunna spela svårfångad, om man är den som MÅSTE jaga för att inget alls händer annars, och man är så kär i honom att man bara måste ha någon form av kontakt med honom?

Dessutom kan du inte tala för alla män. Det är inte alls alla män som spelar sådana spel, eller har någon önskan om att kvinnan ska göra det. 
    Det handlar inte om att spela spel. Det handlar om att ha SJÄLVRESPEKT. Hur ska han kunna värdera och respektera henne när hon uppenbarligen inte gör det själv? Där hon lägger hela sitt liv och önskningar i hans händer? Det låter väldigt ojämställt i mina öron.

Hon kan älska honom och förklara vad hon vill ha. Men att lägga sig platt och deklarera att han kan göra vad fan som helst mot henne är något få män generellt (nej kanske inte alla män men det flesta) inte gillar. Vi tappar respekten för en så needy kvinna. Hon ger oss ingen utmaning. 
  • Anonym (Adam)
    Anonym (f) skrev 2024-03-10 14:49:24 följande:
    Så hur svår ska man vara? Jag har varit svår i ett år nu. Ja, vi har fortfarande kontakt, men det är först för 2 månader sedan han tog initiativ till kontakt privat och inte bara på arbetet.
    Det handlar inte om att spela svår. En kvinna med självrespekt och som vet sitt eget värde och vad hon vill ha och KRÄVER av en relation, agerar inte som TS. Hon backar naturligt och visar honom att hon är värd mer än sånt här skit. Och det resulterar i att mannen med större sannolikhet kommer anstränga sig eller respektera henne. 
  • Anonym (Adam)
    Anonym (f) skrev 2024-03-11 15:55:13 följande:
    Jag fattar, i mitt fall tror jag redan han respekterar mig faktiskt. Ganska högt.

Sen ligger verkligen inte allt på TS. Det är han som tror han har rätten att göra vad han vill, man ska egentligen inte behöva KRÄVA saker. En normal man förstår själv vad som är okej och inte.
    Det är en utopi. Verkligheten ser inte ut så. Jag har hört så många kvinnliga vänner och bekanta mynta utryck som:

- Han borde förstå detta! Jag borde inte behöva förklara det.

- Min chef borde se hur hårt jag arbetar och förstå att han måste avlasta mig!

- Varför lägger han inte ner samma tid och omtanke på mig som jag gör på honom! Han borde förstå hur ledsen jag blir.

Vi män är inte kvinnor. Vi lyssnar inte in subtila hintar. Ni måste sluta sura över att vi män inte läser tankar eller alltid agerar logiskt eller har känselspröten ute. Ni måste börja tala om för oss HUR NI VILL HA DET. Ni måste träna er i det.
Svar på tråden Han vågar inte