Jag vill ingenting
Ja, vad gör man när livet är så?
Jag är yngre medelålders och har hamnat i en sits där jag vet att mitt liv måste ändras, men jag vet inte hur. Jag är trött på allt i mitt liv, utom min älskade särbo.
Alla frågar "ja men vad VILL du?", och det är det som är problemet. Det finns ingenting som jag vill.
Eller, jag vill givetvis bo på en plats där jag trivs, ha ett jobb som jag mår bra av och tjänar tillräckligt på och möjlighet till en meningsfull fritid. Men jag har verkligen ingen aning om hur det ser ut.
Jag kan tycka att det känns jättehärligt med ett stort hus på landet, samtidigt som jag avskyr tanken på att bli så isolerad och på att behöva lägga så mycket tid och ork på boendet. Jag vill både ha citypulsen och naturen.
Jag funderar mycket på att byta karriär och plugga igen. Det finns mycket som är ytligt intressant, men av alla alternativ finns inget som väger över det andra. Och jag får panik vid tanken på att leva på csn-lån, dessutom utan att känna sig övertygad om att det är det här man vill jobba med sen.
För varje ny möjlighet ser jag massor av hinder. Jag kan inte prioritera vad som känns viktigast bland alla alternativ. Och det finns inget som får mig att skrika "yes!" inombords. Det finns inget som jag verkligen genuint vill. Bara en stark känsla av att jag är på fel plats men inte har en aning om var jag ska och vem jag är.
Hur börjar man ens då?