Traumatiserad av inskolningen på förskolan
Jag är så ledsen och går runt och känner mig som den värsta mamman i världen. Jag har en son på 1 år och 3 veckor, han skulle börja på förskolan när han precis fyllt ett år och jag hade tagit ledigt 2 veckor för att jag ville ta det långsamt för min lilla bebis är inte alls vann med barnvakt eller stora folksamlingar osv.
Vi bor utomlands så han har mest varit med mig och pappan. Jag tyckte först dagen gick bra, han lekte med leksaker och verkade trivas. Dag 2 gick och bra men sen dag tre tyckte personalen att jag skulle testa gå därifrån, så jag gick i 45 minuter och dom lovade att ringa om han va ledsen.
Han grinade inte när jag gick utan såg mest chockad ut, så trodde liksom att det gått bra. Tyvärr visade det sig att han grät hysteriskt när jag kom tillbaka och den ena i personalen sa "han har gråtit hela tiden" men när jag sedan pratade med en av pedagogerna dagen efter så sa hon "nej då, han grät 50/50 % av tiden, därför dom inte ringt"
Min son blev sjuk sen så vi var inte där så mycket vecka 2, men en dag provade jag att bara lämna rummet men min son skrek tills han kräktes och jag blev hämtad in igen.
Dom hade försökt ge han en napp (han använder inte napp) så måste varit en låne napp av något slag
Sista veckan ville dom igen att jag skulle lämna han 1 timme.
Jag litade inte på som så la min ipad på inspelningen i vagnen.
Dom lovade att ringa om han inte slutade gråta (denna gång skrev han hysteriskt när jag gick)
Jag väntade i 20 min sedan ringde jag förskolan och hörde hur mitt barn grinade. Så fick komma tillbaka.. dom sa att han bara gråtit halva tiden.. igen
När jag kom hem lyssnade jag på inspelningen och han grät i 30 minuter som en stucken gris.
Efter den sista gången vi var där har han vaknat med natt skräck flera gånger, det har han inte gjort mer än 2 gg när han var 6-7 månader typ. Nu är han otröstlig och går inte att få kontakt med om han blir ledsen, varken jag eller pappan kan trösta han.
Han total vägrar vagnen.. jag hörde hur dom försökt lägga han i vagnen den sista gången jag lämnade han, fast jag sagt till dom att han började vägra att vara i vagnen efter första veckan på inskolningen..
Nu kan han heller inte åka bil. Han älskade att åka bil innan då vi bor utomlands så har vi kört långt med han hem till Sverige under hela hans första år, aldrig varit ett problem. Nu skriker han sig blå om vi provar att sätta han i barnstolen.
Jag kan inte lämna rummet när vi är hemma, han kan inte bli tröstad av pappan och ibland inte mig heller.
Jag är så förbannad på personalen på förskolan som ljög för mig att han inte gråter när han var helt panikslagen. Jag tror att dom ljög angående första gången jag lämnade också, fattar inte varför man gör så mot ett litet barn.
Jag vet inte vad jag vill med detta men har någon varit i samma situation, och där barnet blivit traumatiserad av inskolningen men sedan blivit sig själv igen :(
Jag är så rädd att han tagit skada på riktigt
Vi har alltid burit våran bebis i sele och nu vill han inte vara i den heller, han vill bara bli buren hela tiden. Men blir han jätte ledsen så är han otröstlig och söker närhet sedan puttar bort och försöker ta sig loss sen söker närhet igen, jag har läst massor om otrygg anknytning och han beter sig exakt som det står beskrivet. Vi har haft det såå bra tills den där jävla förskolan sabbade allt, han har varit ett glatt och tryggt barn som älskade att vara med pappan när jag jobbar osv, vi kunde gå på vagn promenad och han somnade på 5 min eller åka på lång tur med bilen och han somnade eller satt och tittade ur fönstret.
Nu är allting förbytt, vet inte hur jag ska få han att lita på mig igen