45 år och gravid med en 13 år yngre man
Lång historia kort. Jag dejtade en man som är 13 år yngre än mig i ett års tid. Han har hela tiden varit väldigt säker på sin sak att han vill ha mig och bara mig, men jag har varit den som dragit i tyglarna då jag vetat att han innerst inne vill ha barn vilket han inte har i dagsläget. Jag har ett barn sedan innan som är 6 år nu. Jag har alltså hela tiden tänkt att han kommer lämna mig tids nog för nån yngre som han kan få barn med och försökt hålla mig sansad.
Nu för 3 veckor sedan kom chocken att jag är gravid. Först trodde jag att jag bara fått hormonförändringar när mensen inte kom som den skulle, tänkte liksom inte mer på det. Men tog ett graviditetstest efter ett tag (hade inga symptom i övrigt) och det var positivt. Det var verkligen inget jag hade väntat mig. Jag vet ju att missfallsrisken är hög i min ålder så jag tänkte att det säkert inte kommer gå vägen ändå, men bokade in ett ultraljud som jag var på igår. Hjärtat slog och fostret mätte de till v 10. Jag trodde verkligen inte att jag skulle vara så långt gången så fick lite panik eftersom jag ännu inte har pratat med honom om det då jag varit så inställd på missfall. Min spontana känsla är ändå att jag vill behålla.
Jag vet ju att han vill ha barn som sagt, men tänk om han får kalla fötter? Jag måste prata med honom snarast.
Finns det nån annan här som blivit gravid i denna ålder? Hur gick det för er?