Tycker ni detta är acceptabelt?
En AI ( om du använder chat-gpt4) har en IQ på 255.
Kombinera detta med att den har tillgång till all världens data, även sånt rörande socialpsykologi, intima relationer, kärleksdynamik, maskulinitet, kvinnlighet. Attachment-theory etc.
Tycker du är smart som bollar saker med ett betydligt mer intelligentare medium. Även om den såklart inte kan ersätta en riktig människa - för i grund & botten är det ju en människa du vill bygga en relation med.
Jag använder AI konstant. I jobbet, ( som gör en 10x mer effektivare än gemene man då jag kan programmera betydligt mer än vad jag normalt brukade kunna).
Om du skapar datasets i AI:n som är konstruerade som roller, dvs en påhittad mormor/farmor/vän så får man ofta mer utförligare svar. Även om en AI inte är ett orakel så är den betydligt mer träffsäker i att beskriva verkligheten än människor - den har inga dolda motiv eller avundsjuka/patologi som medvetet vill ge dig dålig information.
Folk som invänder mot AI fattar inte att om 10-15 år så kommer dessa människor vara passé . Kudos till dig som använder AI:n som en hävstång! Kör på!