Inlägg från: Cececilia |Visa alla inlägg
  • Cececilia

Bf Oktober 2024

Mariiiak94 skrev 2024-02-21 12:32:15 följande:

Cececilia:

Ja absolut kan den vara ofarlig men de vet man aldrig.. 😔 Och när man verkligen vill att detta ska gå vägen så blir de så ångestladdat alltihopa

Ja de hoppas jag också! Tiden får hemskt gärna flyga förbi så vi kanske kan känna oss lite mer lugna 🌸

Ja jag ska kontakta dom och se vad dom säger! Även om BM sa åt mig igår att inte testa mer så kommer jag göra de ändå. Och hon verkade påstå att blödningen jag hade den 12/2 kunde bero på missfall men tog en veckoindikator och den sa 2-3 veckor och då borde ju inte graviditeten upphört lika fort som den kom? 

Ser bra ut ju 😍🥰

Du kan ringa en annan bm om du vill också, man får välja själv vart man ska gå 😊 Det digitala är ju precis i fas med vad som är rimligt 🥰

Jag har lite ont idag och är orolig, men inte så ont att vi behöver åka in än. Tror kanske att det är för att jag spänner mig. 
  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-21 19:04:12 följande:

FlowerPower33:

Ja de stämmer, fick ett väldigt svagt plus 12/2 medan jag hade den kraftiga blödningen. Hade BIM 14/2.
    Ja min tanke va också att de borde betyda att graviditeten fortsatte efter den blödningen i alla fall! 
    Jag kommer fortsätta att testa mig tills jag fått till ett VUL eller liknande 😅

I vilken vecka misstänker du att missfallet skedde?
    Jag trodde den skulle stå på 1-2 så blev glatt överraskad! Men när kan man ta ett nytt sådant veckoindikator test tror du? Man hoppas innerligt att få se 3+ ! 🥰

Hoppas din graviditet fortsätter i positiv anda och att du snart får höra ett litet hjärta slå ♥️

Cececilia:

Tack, va skönt o höra!! jag överanalyserar gärna allt och så rädd varje gång jag ska gå på toaletten vilket suger jätte mycket !! Jag vill ju så gärna känna den där fantastiska lyckan hela tiden! Just nu känner jag bara den när jag tagit ett test o ser att strecket fortsätter att bli starkare 😔

Jag ringde kvinnohälsovården, vet inte vad vi annars har här (Bor i Falkenberg, Hallands län) Jag har mötet inbokat där den 29/2 och får se om jag har samma känsla efteråt. Om de är samma negativa känsla så kommer jag vilja byta! 

Ååh usch, de låter jobbigt! Är de som mensvärk eller mildare/kraftigare? 
    Ja så kan de säkert vara! Kroppen reagerar ju när man spänner sig en massa ♥️ Men jag håller verkligen alla tummar o tår att de går över 🥰

Förstår dig! Hoppas tiden går fort fram till ni kan se att allt ser ut som det ska 🥰 
    Förstår verkligen att blödningar stressar, men de kan ju förekomma även när allt är som det ska 🙏

Borde finnas flera att välja på, vi har trots att vi bor ocentralt. Vi har samma som förra gången, men det är mycket för att det är närmast så man slipper vara ifrån jobbet onödigt mycket. Sen är hon väldigt gullig också 😊

Det sitter på sidan vilket bekymrar mig. Men det är inte alls så skarp smärta mest att det gör ont ett tag och sen släpper igen. Ska ringa och höra med gyn imorgon 😊
  • Cececilia
    Anonym (Väntar barn nr 2) skrev 2024-02-22 09:26:54 följande:
    Smärta och blödning. 
    Jag är i vecka 6+1. Har ont på ena sidan av magen, vilket jag inte haft tidigare. Och inatt har jag blött märkte jag imorse när jag vaknade. 
    Är det någon som varit med om samma? 
    Sitter i väntrummet på gynakuten. Jag vet inte om de kan göra eller se något här så här tidigt men det känns bra att kolla upp det iaf.

Hur gick det för dig? Hoppas att allt såg bra ut 🙏

Åkte också in efter råd från 1177 av liknande anledning idag, har haft ont i ena sidan de senaste dagarna. De kunde se en hinnsäck i livmodern men inte så mycket mer. Var rädd för utomhavandeskap, men de sa att det var osannolikt utifrån det de såg. 

• Cececilia
    Flowerpower33 skrev 2024-02-22 17:33:22 följande:
    Skönt att det inte är utomkveds! vilken vecka är du i? kommer du få kolla igen?  🌸

Tack, ja verkligen. Hade en liten känsla av att jag förstora upp det men kunde samtidigt inte släppa det. Sen när 1177 sa att jag skulle åka in var det ju självklart att göra. Tror det kan ha varit att jag spände mig, har inte alls haft samma ont efter att de kollade 🙈 
    Jag är 5+1, så väldigt tidigt fortfarande! 

De kommer inte kolla upp det igen. Men jag ska göra ett tredje blodprov på måndag för att försöka lugna min oro och om tre veckor ska vi göra vårt tidiga vul 🙏😍

• Cececilia
    Anonym (Väntar barn nr 2) skrev 2024-02-23 17:00:18 följande:

vid ultraljudet såg de bara en hinnsäck. Men det satt iaf i livmodern och inte utanför. 

Hinnsäcken visade på ca 4-5v och inte 6+0 som jag borde vara i. Vilket känns otroligt negativt i sig. 

hade bruna flytningar i förrgår kväll, igår kväll kom det igen. Och idag har jag blött klarrött ganska kontinuerlig. Har inte så ont, bara som en lätt mensvärk. 

Mitt hCg igår var 615. tar ett nytt prov imorgon eftermiddag så får vi se. Men det känns helt klart som att det är kört för min del. 

jag är så ledsen 😢 

Hoppas så att allt är som det ska trots allt! 6+0 är jättenära 5 veckor, så det kan ju stämma ändå! Förstår dina tvivel, håller tummarna dig 🙏❤️
  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-23 15:52:43 följande:

Cececilia:

Det hoppas jag med, nu känns de som att tiden nästan står still bara för att man vill att tiden ska gå snabbt 😅

Jo jag har sett olika skriva att de haft blödningar men ändå fött en frisk liten bebis så jag hoppas verkligen de är samma för mig ♥️

Ja jag tänker att jag får gå på inskrivningssamtalet den 29/2 och se hur de känns! annars får jag fråga dom rakt ut vilka andra man kan kontakta då detta inte känns helt 100 ! 

Va skönt att ni är nöjda med eran, de är ju trots allt väldigt viktigt! 🥰 

Såg att skrev att du varit inne och kollat upp dina krämpor, skönt att de va osannolikt ett utomkvedshavandeskap! Håller alla tummar och tår att de enbart berodde på att du spänt dig! ♥️

Tycker tiden går både snabbt och långsamt! För oss har det redan gått två veckor sen första pluset idag 🥹

Man får försöka dela upp tiden, jag har en nedräkning fram till vårt ultraljud och om man försöker fokusera på annat också så går tiden ändå. Typ ge järnet på jobbet så har snart dagen gått 😅

Tack, ja det var skönt att kunna släppa tanken på att det sitter fel. 🙏 Har inte haft ont sen jag var inne, så tror nog att det var att jag spände mig. 

Såg ditt andra svar, Så länge du inte har ont är det nog klokt att avvakta med att åka in, men viktigt om du får ont att åka in! 🥰

• Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-24 10:58:03 följande:

Cececilia:

Jo så sätt så känns de som att tiden gått snabbt, men samtidigt så himla långsamt då jag vill ringa en gynekolog på måndag för att kunna boka in ett VUL 🥰 

Haha jo medan man jobbar så går tiden undan, men efter jobbet sitter jag mest o väntar på att få gå o lägga mig, jag är konstant dödstrött 😅 Vare sig de varit en lugn eller stressig idag så somnar jag direkt på soffan och när jag ska gå o lägga mig somnar jag igen som en stock 😂 Trots de känns de som att tiden står still 😅

När var det du skulle på ditt VUL? 😊

Men va skönt att du inte känt något efter att ni va inne! Måste varit en stor sten som släppte från era axlar 🥰

Nej jag har inte haft någon smärta mer än lätt molande värk men den har som sagt varit väldigt svag så inget som oroat mig 😊 

Däremot vakna jag inatt av att jag har ont i höft/rygg/rumpa som ilar ner i höger benet.. Hoppas att någon nerv hamnat i kläm bara 😅

Snart är det måndag 😊 Hoppas du får en tid att räkna ner till 🥰

Tack, det var verkligen skönt att inte behöva oroa sig över att det satt fel. Vi ska på vårt vul om 19 dagar! Försöker tänka att om 10 dagar är det ju bara 9 kvar 🥹🙏

Ne lite är det ju som töjer sig och anpassar sig för graviditet, så lite värk kan man ju ha ut att det är farligt. Men man ska vara rädd om sig. 

Har du fått symptom? Jag har fått ömma bröst, men främst det ena och lite illamående (men inte så att jag riskerar att kräkas). Det som är värst är att jag knappt klarar att vara vaken 😴 

• Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-25 17:12:27 följande:

Cececilia:

Ja men precis! kan kännas som evighet men nu är de snart måndag och man kan få försöka boka en tid med dom.

Ja de måste ju varit en underbar lättnad! Det är ju ens största skräck att de blir ett utomkvedshavandeskap 😔

Smart nedräkning, då känns de inte lika långt fram 😀

Ja jag har en nerv som troligtvis sitter i kläm så har haft ont sedan igår så jag ringde gyn-akuten inatt men dom trodde inte att de va någon fara. Idag har jag dock fortfarande ont och börjar känna mig orolig så har ringt tillbaka och hoppas på att få prata med en barnmorska och se om man kanske borde åka in för säkerhets skull ändå. Jobbigaste är att sambon är iväg på jobb till tisdag och vi har valt att inte berätta för någon än om vår graviditet. Så att åka dit ensam känns otroligt skrämmande om de är något som inte stämmer 😔

Jag har ömma bröst från o till, svagt illamående som kommer o går samt har börjat behöva springa på toaletten stup i kvarten 😅 Det med trötthet känner jag igen! De kände jag av väldigt tidigt, hade kunnat sova hela dagen men ändå sova gott hela natten haha!

Ja tiden kommer trots allt gå ändå 🤩

Förstår om du vill kolla snart men får man en senare tid så har man kortare tid att vänta till nästa ultraljud åtminstone 😊 Jag var så besviken först när jag fick ultraljuds tid i v8 istället för v 6 men nu har jag landat i att det är lite skönt ändå. 🙏🥰

Förstår att det är otäckt att åka in själv, men kommer det till att de eller du känner att du måste så kommer du fixa det också 😊

Det är galet hur trött man blir såhär tidigt 😴 Jag hade lätt kunnat sova konstant fram till typ vecka 13 och slippa oroa mig den här första riskfyllda tiden 🙏😅
  • Cececilia
    Anonym (Bebis2024) skrev 2024-02-26 13:15:23 följande:

Kommer göra nipt om 2 veckor, är i 9+6 då, så hoppas det lyckas. 

någon som gjort nipt så tidigt? Har man fått ut tillräckligt med DNA? 

De plockar väl ut fostrets DNA ut ditt blod på något vis? Kan man göra nipt innan v 10? 

Har aldrig gjort nipt själv, men vi funderar på det men vi ska komma så långt först 🙏

• Cececilia
    Anonym (Bebis2024) skrev 2024-02-26 15:18:20 följande:
    Ja jag har alltid hört 10+0 men nu blev jag bokad 9+6 men de sa de skulle gå bra.. dock är jag osäker om de kommer få tillräckligt med DNA. Så tänkte om någon gjort tidigare än 10+0 o de lyckats.. 

Har ej gjort nipt med dom andra 2 barnen men ska göra denna gången pga risker mm 
    Det värsta som kan hända måste ju vara att de får boka om dig. Men det kan säkert funka någon dag innan v10, finns säkert lite marginal 😊
  • Cececilia
    MHe86 skrev 2024-02-26 22:16:34 följande:

Ni som ska göra nipt, har ni blivit erbjudna och fått remiss eller går ni privat? Ska göra Kub v 13+2 den 3:e april. Frågade om nipt iom att det kan göras tidigare men det alternativet erbjuds inte i Norrbotten. För Kub måste jag till Västerbotten då inte det heller görs i Norrbotten. Alltså en enkel resa på 4.5 timmar och man får heller ingen reseersättning för detta, är 37 år. Ska jag göra Nipt provat så kostar det runt 6000 av det jag kunnat hitta på privatkliniker och känner att det inte riktigt är pengar man kan avvara då vi måste bygga om lite i sommar.

Vi kommer göra nipt privat, för att undvika orolig väntan i onödan. Men det är ju en del pengar. 

Det är galet att ni inte ska kunna ha vård tillgänglig på rimliga avstånd i norr! 

• Cececilia
    Smörblomman24 skrev 2024-02-27 12:03:17 följande:

Nu hoppas jag in i denna tråd. Kom precis från första VUL där de såg ett litet hjärta picka. Vi är i vecka 7+6 efter en resa genom IVF. Så pirrig men även väldigt rädd för att gå igenom en graviditet med alla orosmoln och allt som händer kroppsligt! 

Det ska bli så spännande att följa alla er! Hjärta

Vickevire93 skrev 2024-02-27 19:34:36 följande:

Smörblomman24: Va också på mitt första ultraljud idag. Är i vecka 8+2. Har själv blivit gravid genom insemination, så va skönt att få se den lilla och få de bekräftat att man faktiskt är gravid 🥰

Så härligt att ni fått se era små 🥹 
    Räknar ner varje dag till vårt ultraljud om lite mer än två veckor 🙏
  • Cececilia
    Emmapemma85 skrev 2024-02-28 15:05:57 följande:

VUL idag med pickande hjärta och allt såg bra ut just nuHjärta Blev flyttad från v 7+6 till 7+1. Dock var det rodnad på livmodertappen så läkaren tog ett cellprov för säkerhets skull eftersom det var 3 år sen jag kollade sist. Det kunde även vara helt normalt. Är det nån som varit med om samma?

Grattis att allt såg bra ut med den lilla 🥰 
    ingen aning om cellprov, men det är bra att de tar det för säkerhets skull ❤️
  • Cececilia
    Vickevire93 skrev 2024-02-27 21:34:27 följande:

Cececilia: två veckor går fort ska du se 😁 det är så häftigt att man kan se hjärtat slå när bebisen bara är ca 2 cm 🥹

Ja dagarna går faktiskt 🙏 Det var över fyra veckor till tiden när vi först bokade den, så vi har gjort mer än halva väntan 🥰
  • Cececilia
    Smörblomman24 skrev 2024-02-29 09:53:53 följande:
    Hoppas tiden går fort för dig! Hjärta känns som en milstolpe och otroligt skönt att veta att det faktiskt är någon där inne :)
    Ja vi vill verkligen veta läget, är i något mellan läge nu. Önskar så att vi ska få bli en familj iår 🙏 Vi gick till vecka 12 förra gången, vet inte om det var ofosterlig eller MA. Vill att tiden rusar förbi de kommande månaderna och det börjar sparka 🙏🥹
  • Cececilia
    Anonym (90) skrev 2024-03-14 11:11:06 följande:

Blev just opererad för utomkveds, var i vecka 9 så två veckor längre än vad vi trodde. Nu är det återhämtning och landa i att det inte blev något syskon denna gång... Samt en äggledare mindre. 

Önskar all lycka till er andra {#emotions_dlg.flower}

Så tråkigt att upptäcka det så långt in också! Hoppas du återhämtar dig fort 💕
  • Cececilia
    Emmapemma85 skrev 2024-03-20 07:01:50 följande:

Helt säker på missfall här. Det började med rosa flytningar som övergick till bruna (i två dar) och igår kom en liten färsk blödning på morgonen. Igår kväll fick jag väldigt ont i magen med kramper och blödde massa klumpar, det fortsatte under natten. I vecka 8 såg jag hjärtslag... Är 38 år så man funderar ju hur det ska gå framöver. Har två barn sen tidigare så det ska inte vara något fel enligt läkarna så det känns som att åldern är boven, vad tror ni?Hjärta

Beklagar, det är så tufft att vara med om 💔 det är alltid en risk att det inte går vägen, den är aningen högre med åldern men det kan mycket väl gå vägen nästa gång för er. Ta hand om dig ordentligt och använd samtalsstöd via gyn om du känner att det är för jobbigt att hantera på egen hand ❤️
  • Cececilia
    Siri007 skrev 2024-03-20 07:10:39 följande:

Hej! Såg att ni alla har BF i oktober, så himla roligt! jag är beräknad 5/10 efter flera år av försök. Nu är jag äntligen i V.12 och fick reda på att allt är tipp topp med bebis igår, så äntligen börjar jag tro på den här graviditeten ❤️ det är min 5:e graviditet men har inga barn på jorden än så länge.

Grattis! Längtar så tills vi fått nipt-resultat och sett att allt ser bra ut efter vecka 12 🙏 Väntar vårt första barn men gått till v 12 en gång tidigare, så svårt att slappna av och glädjas innan man kommit över det och haft ytterliggare ultraljud ❤️
Svar på tråden Bf Oktober 2024