Inlägg från: Anonym (90) |Visa alla inlägg
  • Anonym (90)

Bf Oktober 2024

Hej! Hoppar gärna in här då jag plussat idag!!Skrattande Beräknat bf är 31 oktober. Är väldigt tidigt i grav (v3-4) och är HELT chockad. Jag och mannen har ett barn sen tidigare, 1 år gammal, blev till med hjälp av  ivf, efter 4 år(!) av försök på egen hand. Nu ammar jag nån gång om dagen och vi har precis börjat försöka få ett syskon (detta var 2a försöket) mensen har varit helt oregelbunden på allt mellan 24-36 dagar. Men enligt testet så är det alltså redan positivt!! Jag är sååå glad men samtidigt rädd eftersom det fortfarande är så tidigt. Hoppas hoppas hoppas att lilla vill stanna där inne!! Ska ta ett test imorgon bitti då jag testade mitt på dagen idag (bim +1eller2 om jag skulle gissa) Nu återstår bara den eviga väntan på att få veta om det håller hela vägen fram! Hjärta

• Anonym (90)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-02-20 08:03:56 följande:
    Grattis!! Jag sitter typ precis i samma sits som dig med tidigare IVF & en ettåring :) Fantastiskt att det går av sig själv helt plötsligt!
    Men vad kul och grattis till dig med! :) vilken vecka är du i? Jag som varit så inställd på att vi ska behöva göra en ny ivf för att få syskon. Så fick vi pluss istället! idag när jag tog ett nytt test så kom resultatlinjen upp före kontrollstrecket så hormon finns det gott om, haha! Hur gammal är du och din parter? Jag är 33 och min man 37. Detta blir mitt andra barn som sagt och mannens tredje.

Hoppas allt går bra för oss allihop!
  • Anonym (90)
    Gbgmamma skrev 2024-02-20 09:35:42 följande:
    Grattis, verkligen starkt positivt, mycket starkare än jag får nu i 5+3. 

Märkligt med kroppen att det plötsligt bara händer efter 4 år. Det var likadant för en vän till mig.
    Tack snälla, och grattis till dig med :)

Förra graviditeten kunde jag knapp ana strecket på bim+4 och nu är det jättetydliga direkt. Hoppas det håller i sig!

Håller tummarna för er andra och beklagar verkligen till er som fått missfall {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (90)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-02-22 07:09:49 följande:
    Tack :D jag är i vecka 6 (5+5) villen vecka är du i? :) jag har varit inställd på samma & tänkt att man Kanske aldrig får ett till barn om äggen inte skulle klara upptining osv, detta är ju en lite enklare procedur haha! Åh så roligt!! vi är 34 och 32 :) 
    Illamåendet har gett sig till känna här fy fasen haha. Och klarar verkligen inte av viss mat redan, alla symtom är tidigare denna gången. Känner du något än?
    Men vad kul att vi ligger så pass lika i allt! Jag är idag i vecka  5(4+0) och jag upplever också att symptomen kommer tidigare denna gång. Smått illamående lite till och från, det kom inte förrän i v. 7 förra gången. Sen tycker jag det är hemskt att amma ibland då jag blivit så öm i bröstvårtorna, hoppas lite att lillen tröttnar på bröstet snart!

Vi fick inte över något till frysen från våran ivf, så vi är jätteglada att slippa genomgå hela den cirkusen igen :) hoppas att lillen vill stanna där inne nu, peppar peppar!

Är du orolig/har du funderat på hur det kommer vara med två barn under 2 år? Jag är asnervös över hur det kommer gå, haha. Vår ettåring är fortfarande väldigt tuttig och snuttar gärna under nätterna och vid nattning. Han sover i vår säng fortfarande och tankarna bara snurrar kring hur det ska gå framöver. Som tur är så hinner mycket hända på 8 månader, så det kanske ger med sig av sig självt.

Har du funderat på något speciellt kring barn nr2? :) 
  • Anonym (90)

Blev just opererad för utomkveds, var i vecka 9 så två veckor längre än vad vi trodde. Nu är det återhämtning och landa i att det inte blev något syskon denna gång... Samt en äggledare mindre. 

Önskar all lycka till er andra {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Bf Oktober 2024