Inlägg från: Flowerpower33 |Visa alla inlägg
  • Flowerpower33

Bf Oktober 2024

Jossolo skrev 2024-02-06 13:14:38 följande:

Höst2023: grattis till dig!! 

Jag tänker oerhört mycket på det. Jag har även ett utomkvedshavandeskap i bagaget där jag blev av med en äggledare. 
    Jag väntar på att CB digital skall slå om till ?gravid 2-3v? sen ringer jag BM och ska försöka kanske få en tid för VUL
    plussade med CB digital 1-2v i tisdags och tog ett nytt test idag men har ännu inte slått om. DET gör mig sjukt orolig, men försöker tänka det kanske är för tidigt, skall testa på torsdag igen.. 

Jag vet att veckoindikatorn kan ge rejäl stress, så ville bara lägga in denna länk jag hittade när jag var orolig förut. Spannet är rätt stort på när den kan slå om, så det bästa är nog att vänta någon dag mer än 7 för att vara säker på att den hinner slå om. 

https://community.whattoexpect.com/forums/december-2015/topic/interesting-info-about-weeks-estimator.html

• Flowerpower33

Plussade idag med tredje barnet. Fick missfall i december så är väll försiktigt glad men har en så mycket bättre känsla denna gång. Går allt bra är det BF 24 oktober 😊 

har ni skapat någon FB grupp ännu? 

• Flowerpower33

Usch känner mig så nedstämd idag. Fick svagare graviditetstest, och kisset var verkligen inte utspätt. Tog blodprov igår som visade 76, kändes högt och bra för ÄL+12. Men idag känns det inte bra alls. Ska ta blodprov imorgon Igen och hoppar det dubblats då. Men med tanke på testen idag känns det hopplöst 😭 

vet att RFSU längst ner är mindre känsligt (25) men de andra två jag tagit idag ska vara extra känsliga (10) 

• Flowerpower33

Jag fick 2-3 på veckoindikatorn idag (ÄL+14) och mina clearblue verkar öka bra, så var nog defekta test från easy at home. Sån himla lättnad, har gått ett dygn nu och trott på missfall, hemsk. Så himla skönt att det verkar öka på bra! 

• Flowerpower33
    JustLikeHoney skrev 2024-02-15 11:55:45 följande:
    Vad skönt. Jag skulle inte våga testa mer än Max två ggr pga onödig oro. men Du skulle väl lämna s-hcg idag så du får veta hur stegringen ser ut, spännande!
    Ja alltså på ett sätt kan det ge mer oro om det inte ökar som det borde, men jag vill typ gärna ha den kontrollen och vara förberedd på det då också. Tänkte testa fram till 3+ iallafall sen sluta 😂 

Ja precis, borde få svar senare idag och hoppas det är minst 150 då 🙏🏼 då kommer jag nog känna mig mycket lugnare. känner mig dock redan lugnare med 2-3 på clearblue. 
  • Flowerpower33
    Heybae skrev 2024-02-15 12:20:20 följande:
    Negativt test hos barnmorskan nyss. Antar det är ett tidigt missfall och inväntar nu blödning.
    Fick tid för VUL på tisdag men lär ju inte visa något. 😭😭
    Åh nej, beklagar verkligen. Urinet kan inte bara ha varit väldigt utspätt? Vilken vecka är du i? 🌸
  • Flowerpower33

Fick svar på blodprovet igår. Hade ökat från 76 ÄL+12 till 204 ÄL+14. Nu kan jag känna mig lite lugn över att det inte är en kemisk och hoppas verkligen denna vill stanna kvar hela vägen! 

är det någon som hade varit intresserad att hoppa med i en privat Facebook grupp? Där man bara kan se medlemmarna om man är med  gruppen. Hade en sån med dottern 2019 och det var väldigt trevligt och lite mer intimt än såhär bakom nicknames. Även lite mer privat om man vill lägga upp bilder osv. 

• Flowerpower33
    JustLikeHoney skrev 2024-02-16 10:57:41 följande:
    Gud vad skönt, grattis! Jag är så sugen på att göra ett vaginalt ul på mig själv men har bestämt mig för att vänta en v till!
    ansökte om att gå med i fb-gruppen också, hade egentligen inte tänkt göra det förrän efter jag sett viabilitet men får väl ur om det inte blir nåt. 

Förstår det, visst var det du som jobbade med det? 

Jag hade bokat ett i v.6+1 men bokade om det till 7+0. Känns som man kommer bli helt förstörd om man inte ser något, men kanske helt i onödan eftersom det bara kanske är för tidigt. men 7+0 känns ändå som man borde se eller? 

ja jag tänker samma, avbryts graviditeten så blir det så. Men tycker på något sätt det känns skönt att tänka positivt och att det ska bli något. I värsta fall har man varit glad i onödan istället för orolig i onödan 😊

• Flowerpower33
    JustLikeHoney skrev 2024-02-16 12:45:16 följande:

Ja precis. Har planerat till v 6+5. Men så jobbigt att stå där själv om det inte är bra, men har kollat att min favoritläkare jobbar då som också kan kolla och isf göra ett nytt ul efter en v. Välplanerat haha. 

7+0 blir jättebra, 6+1 kan det vara för tidigt att se hjärtljud utan att det är nåt fel och det är ju verkligen onödig oro. 

Ja förstår det. Håller tummarna att allt ser bra ut, men skönt med en läkare redo in case 🌸 

Ja jag misstänkte nästan det. Bra att jag bokade om då Segt att vänta en vecka extra men är nog värt. Nästan 3 veckor bort för mig. kommer kännas som en evighet 😅
Svar på tråden Bf Oktober 2024