Inlägg från: Jossolo |Visa alla inlägg
  • Jossolo

Bf Oktober 2024

Hej! 

Jag plussade igår så jag hoppar gärna In i denna tråd ☺️ Var snart 10år sen jag var gravid för mig senast också 😅 

• Jossolo

Tjejer! en fråga. jag plussade med ?gravid 1-2veckor? i onsdags. 
    tror ni jag kan testa digitalt nu på onsdag igen och det förhoppningsvis står 2-3veckor? 
    Är så orolig över att detta inte skall gå vägen..

• Jossolo
    EnKatta skrev 2024-02-01 18:57:49 följande:

På 1 vecka, skulle det naturligtvis vara 😊

Oekj tack😘 Då får jag vänta lite till ☺️
  • Jossolo
    Emha88 skrev 2024-02-03 07:06:35 följande:

Åh, jag är också jätteförkyld.
    Haft feber ett par dagar och tagit alvedon när det känts "kris".
    Är ensam hemma med sonen ett par dagar.
    Och då finns inte riktigt tiden att vara "klubbad".
    Känns som mitt börjat vända lite idag iaf.
    Ingen risk att det drabbar bebis i magen.
    När jag väntade sonen blev jag supersjuk i influensa med hög feber och kräkningar.
    Han blev perfekt ändå🥰.
    Hur långt gångna är ni nu?
    Jag går in i vecka 6 (5+0) imorgon. Så skönt för varje ny vecka 🙏.

Krya på er! Både dig och MHE86! 

Jag blrjar bli förkyld här med men hoppas det avtar 😂 
    Jag går förhoppningsvis in i v 5 (4+0) idag. Tog ett RFSU tidigt test i förrgår som vart positivt. Sen igår bär jag inte druckit något och hållet mig i 3h så tog jag ett digitalt test från CB som visa ?inte gravid? 😭😭 
    Hoppas verkligen det var för jag inte höll mig tillräckligt. Skall åka iväg innan jobbet till apoteket kl9 och köpa nytt test och testa direkt. Hållet mig heeeela natten nu 😅

• Jossolo

Bolla99: jag fick gravid som tur var😀😀. Så jag vart nog för ivrig med att testa under dagen. Härmed kommer bara testas med morgonurin 😅

• Jossolo
    Anonym (Väntar barn nr 2) skrev 2024-02-05 06:59:16 följande:

Hej! 

Så glad att kunna ansluta! 
    äntligen gravid igen efter många försöka. Detta blir barn nr 2 om graviditeten fortskrider. BF 16 eller 17e beroende på hur man räknar. Nu vill jag bara få gjort NIPT och klara mig igenom de första 12 veckorna 🥳

Grattis till sitt pluss 😍😍
    När är det man gör NIPT? Funderar på att göra det med, men måste läsa på lite först ☺️
  • Jossolo

Höst2023: grattis till dig!! 

Jag tänker oerhört mycket på det. Jag har även ett utomkvedshavandeskap i bagaget där jag blev av med en äggledare. 
    Jag väntar på att CB digital skall slå om till ?gravid 2-3v? sen ringer jag BM och ska försöka kanske få en tid för VUL
    plussade med CB digital 1-2v i tisdags och tog ett nytt test idag men har ännu inte slått om. DET gör mig sjukt orolig, men försöker tänka det kanske är för tidigt, skall testa på torsdag igen.. 

• Jossolo
    Flowerpower33 skrev 2024-02-06 18:12:42 följande:

Jag vet att veckoindikatorn kan ge rejäl stress, så ville bara lägga in denna länk jag hittade när jag var orolig förut. Spannet är rätt stort på när den kan slå om, så det bästa är nog att vänta någon dag mer än 7 för att vara säker på att den hinner slå om. 

https://community.whattoexpect.com/forums/december-2015/topic/interesting-info-about-weeks-estimator.html

Ja verkligen stress ger den mig 😅 men tack för länken! 😍😍
  • Jossolo
    Höst2023 skrev 2024-02-07 07:22:07 följande:

Jossolo: Grattis till plusset! Ja dom där veckotesten är både positiva och negativa. Vilken vecka är du i nu?😍 

Jag skrev också in mig hos barnmorskan när det blev 2-3 veckor så jag ska dit på fredag. Ska försöka få tid till tidigt VUL men har inga förhoppningar på att jag ska få det via barnmorskan :/ 

Jag är i vecka 5 endast nu (4+4) 🤪

Spännande med första besöket 😍 är något speciellt med första försöket har jag alltid tyckt 😅 
    Hoppas du får det! Annars kanske man får söka sig till någon privat som gör det? 

• Jossolo
    Höst2023 skrev 2024-02-07 10:39:14 följande:
    Ja, och detta är min första graviditet🥰 
    Ja det kommer jag göra då! tänkte boka tid imorgon då är jag i v6 (5+5) men barnmorskan jag prata med trodde det var för tidigt för ett hjärtljud 😔
    Åh va spännande med första barnet 😄 
    Men boka tid kan man väl göra. jag har två barn sen innan, och jag var i vecka 6+4 när jag gjorde VUL iallafall! Å det gick fint å se den lille krabaten då
  • Jossolo
    Höst2023 skrev 2024-02-07 11:18:01 följande:
    insåg att jag skrev lite konstigt! Då skulle VUL vara imorgon och det kunde vara lite tidigt. Men ja kommer nog boka tid i slutet på nästa vecka för vil😄 har du några symtom?
    Jaaaja jag förstår 👍🏻👍🏻 
    Jag har inga direkt symtom faktiskt, möjligtvis mer trött än vanligt och kissar oftare än vanligt 😂 

Har du några symptom? 
  • Jossolo
    Anonym (Väntar barn nr 2) skrev 2024-02-07 12:39:06 följande:

hej! 

ni som pratar om VUL - får ni det gratis eller betalar ni själva? 

Jag fick betalade själv sist jag var gravid. fick inte via barnmorskan, kände jag måste veta då jag sen innan fick utomkvedshavandeskap. då gick till en privat och betalade.
  • Jossolo

Är så ledsen. 

Tisdag den 30/1 plussa jag med gravid 1-2v. Idag, 10dagar senare med morgonurin står det fortfarande 1-2v 😫😫 

• Jossolo
    Höst2023 skrev 2024-02-09 07:12:41 följande:

Vad tråkigt!! 

Men tänker att spannet är ju ganska så stort mellan 1-2 veckor. Så kanske slår om till 2-3 veckor snart. Om du plussade tidigt så kan det fort stämma att du är inne på vecka 2 nu om det är 10 dagar sen du testa❤️

Ah kanske?testar igen på måndag och visar det fortfarande samma får jag ringa BM och göra vad jag skall göra tror jag..
  • Jossolo
    Anonym (JohannaE) skrev 2024-02-09 07:58:09 följande:
    Jag har precis samma som dig. Dock plussade jag först på bim+3 men supersvagt. Har testat med stickor nästan varje dag efter det och dom varierar verkligen på teststrecket men det jag tog imorse är ungefär lika svagt som det första jag tog och cb står kvar på 1-2 veckor.. Har generellt en dålig känsla. Känns tråkigt då det är första gången jag faktiskt vill vara gravid 🥹
    Åhnej har du också detta😔😔 Det Här är så tråkigt verkligen..
    Hoppas det går bra för oss trots allt. har svårt att se det ljus för min del iallafalll?.
  • Jossolo

Får nog lämna denna tråd 😭 

Haft bruna flygningar i 3 dagar, stick/hugg i magen, samt smärta i benet som strålar. 

Åkte till vår jour i lördagskväll som skicka mig vidare till Akuten då det kunde röra sig om ännu ett utomkvedshavandeskaps jag redan haft sen tidigare och då förlora en äggledare.

Gjorde VUL men dom hitta inget som tyder på graviditet. Kunde va för tidigt eller så är det ett missfall.

Väntar på att läkaren skall ringa med provsvaren. Men ser ju inte ljust ut för min del

• Jossolo

Höst2023: åh nej! Hoppas det inte är missfall. Utan bara en vanlig tidig blödning ❤️ 

• Jossolo

Ser inte ljust ut för mig :( tog blodprov för 1.5vecka sen då värdet låg på 30. Har haft blödning i flera dagar och nu är det brunt blod Som kommer.  Tog nytt blodprov i måndags och fick svar idag. Stigit till 52. Långsam stigning var inte bra så blir tillbaka till gymmottagning för  ny undersökning och nytt blodprov Till veckan. Hoppas verkligen inte det är ännu ett utomkvedshavandeskap 😭😭😭

Svar på tråden Bf Oktober 2024