Bf Oktober 2024
Hej!
Jag plussade igår så jag hoppar gärna In i denna tråd ☺️ Var snart 10år sen jag var gravid för mig senast också 😅
Hej!
Jag plussade igår så jag hoppar gärna In i denna tråd ☺️ Var snart 10år sen jag var gravid för mig senast också 😅
Tjejer! en fråga. jag plussade med ?gravid 1-2veckor? i onsdags.
tror ni jag kan testa digitalt nu på onsdag igen och det förhoppningsvis står 2-3veckor?
Är så orolig över att detta inte skall gå vägen..
På 1 vecka, skulle det naturligtvis vara 😊
Åh, jag är också jätteförkyld.
Haft feber ett par dagar och tagit alvedon när det känts "kris".
Är ensam hemma med sonen ett par dagar.
Och då finns inte riktigt tiden att vara "klubbad".
Känns som mitt börjat vända lite idag iaf.
Ingen risk att det drabbar bebis i magen.
När jag väntade sonen blev jag supersjuk i influensa med hög feber och kräkningar.
Han blev perfekt ändå🥰.
Hur långt gångna är ni nu?
Jag går in i vecka 6 (5+0) imorgon. Så skönt för varje ny vecka 🙏.
Krya på er! Både dig och MHE86!
Jag blrjar bli förkyld här med men hoppas det avtar 😂
Jag går förhoppningsvis in i v 5 (4+0) idag. Tog ett RFSU tidigt test i förrgår som vart positivt. Sen igår bär jag inte druckit något och hållet mig i 3h så tog jag ett digitalt test från CB som visa ?inte gravid? 😭😭
Hoppas verkligen det var för jag inte höll mig tillräckligt. Skall åka iväg innan jobbet till apoteket kl9 och köpa nytt test och testa direkt. Hållet mig heeeela natten nu 😅
Bolla99: jag fick gravid som tur var😀😀. Så jag vart nog för ivrig med att testa under dagen. Härmed kommer bara testas med morgonurin 😅
Hej!
Så glad att kunna ansluta!
äntligen gravid igen efter många försöka. Detta blir barn nr 2 om graviditeten fortskrider. BF 16 eller 17e beroende på hur man räknar. Nu vill jag bara få gjort NIPT och klara mig igenom de första 12 veckorna 🥳
Höst2023: grattis till dig!!
Jag tänker oerhört mycket på det. Jag har även ett utomkvedshavandeskap i bagaget där jag blev av med en äggledare.
Jag väntar på att CB digital skall slå om till ?gravid 2-3v? sen ringer jag BM och ska försöka kanske få en tid för VUL
plussade med CB digital 1-2v i tisdags och tog ett nytt test idag men har ännu inte slått om. DET gör mig sjukt orolig, men försöker tänka det kanske är för tidigt, skall testa på torsdag igen..
Jag vet att veckoindikatorn kan ge rejäl stress, så ville bara lägga in denna länk jag hittade när jag var orolig förut. Spannet är rätt stort på när den kan slå om, så det bästa är nog att vänta någon dag mer än 7 för att vara säker på att den hinner slå om.
Jossolo: Grattis till plusset! Ja dom där veckotesten är både positiva och negativa. Vilken vecka är du i nu?😍
Jag skrev också in mig hos barnmorskan när det blev 2-3 veckor så jag ska dit på fredag. Ska försöka få tid till tidigt VUL men har inga förhoppningar på att jag ska få det via barnmorskan :/
Jag är i vecka 5 endast nu (4+4) 🤪
Spännande med första besöket 😍 är något speciellt med första försöket har jag alltid tyckt 😅
Hoppas du får det! Annars kanske man får söka sig till någon privat som gör det?
hej!
ni som pratar om VUL - får ni det gratis eller betalar ni själva?
Är så ledsen.
Tisdag den 30/1 plussa jag med gravid 1-2v. Idag, 10dagar senare med morgonurin står det fortfarande 1-2v 😫😫
Vad tråkigt!!
Men tänker att spannet är ju ganska så stort mellan 1-2 veckor. Så kanske slår om till 2-3 veckor snart. Om du plussade tidigt så kan det fort stämma att du är inne på vecka 2 nu om det är 10 dagar sen du testa❤️
Får nog lämna denna tråd 😭
Haft bruna flygningar i 3 dagar, stick/hugg i magen, samt smärta i benet som strålar.
Åkte till vår jour i lördagskväll som skicka mig vidare till Akuten då det kunde röra sig om ännu ett utomkvedshavandeskaps jag redan haft sen tidigare och då förlora en äggledare.
Gjorde VUL men dom hitta inget som tyder på graviditet. Kunde va för tidigt eller så är det ett missfall.
Väntar på att läkaren skall ringa med provsvaren. Men ser ju inte ljust ut för min del
Höst2023: åh nej! Hoppas det inte är missfall. Utan bara en vanlig tidig blödning ❤️
Ser inte ljust ut för mig :( tog blodprov för 1.5vecka sen då värdet låg på 30. Har haft blödning i flera dagar och nu är det brunt blod Som kommer. Tog nytt blodprov i måndags och fick svar idag. Stigit till 52. Långsam stigning var inte bra så blir tillbaka till gymmottagning för ny undersökning och nytt blodprov Till veckan. Hoppas verkligen inte det är ännu ett utomkvedshavandeskap 😭😭😭