Inlägg från: Emha88 |Visa alla inlägg
  • Emha88

Bf Oktober 2024

Här är en till med bf i Oktober :).
    Oroligare över graviditeten denna gång än sist. Kanske har med att man blivit äldre att göra :P.

Sedan är den här graviditeten något helt annat än min förra. Då plussade jag strax efter bim, mådde hur bra som helst och kräktes aldrig.

Denna gång började jag må illa och plussade 7(!!) dagar innan bim. Mår redan illa och kräktes häromdagen.
    Puh!

Försöker fokusera på ?en dag i taget? 😅

• Emha88

Åh nej!
    Lider med dig!
    Har också blivit känsligare för vissa dofter.
    Vågar knappt säga det, men illamåendet har varit bättre de senaste två dagarna. Nu är det mest molande men inte sådär så jag måste kräkas.
    Vill väl tro att det var någon hcg stigning där i början. Men nu ska man väl oroa sig för det istället, att man INTE mår lika illa :P.
    Jaja, en dag i taget som sagt...
    Hoppas det går bra på jobbet idag!

• Emha88

Modigt att fortsätta testa!! Jag blir bara orolig. Så efter plus la jag ner det :P. Skulle något jag inte kan påverka hända så tar jag hellre den smällen då än oroar mig nu innan.
    Jag är ganska orolig av naturen kan väl tilläggas :P.
    Jobbigt med diskbråck! Du kanske blir helt sjukskriven när magen blir tung framöver?

Här går det finfint! Mår mycket bättre! Efter kräken i helgen har illamåendet lagt sig. Är bara lite molande illamående som kommer och går, men inte det där extrema.
    De tydligaste symptomen just nu är brösten som ömmar och molvärk i magen till och från. Tröttare än vanligt, men inte så illa som min senaste graviditet :P.

Tiden till nästa mödravårds träff samt ultraljud känns dödslång... kub/ul skulle vars runt vecka 12-13. Bör bli framåt påsk för min del då.

• Emha88

Åh, jag är också jätteförkyld.
    Haft feber ett par dagar och tagit alvedon när det känts "kris".
    Är ensam hemma med sonen ett par dagar.
    Och då finns inte riktigt tiden att vara "klubbad".
    Känns som mitt börjat vända lite idag iaf.
    Ingen risk att det drabbar bebis i magen.
    När jag väntade sonen blev jag supersjuk i influensa med hög feber och kräkningar.
    Han blev perfekt ändå🥰.
    Hur långt gångna är ni nu?
    Jag går in i vecka 6 (5+0) imorgon. Så skönt för varje ny vecka 🙏.

Svar på tråden Bf Oktober 2024