Inlägg från: ElBarto |Visa alla inlägg
  • ElBarto

    Akut diarré dagligen

    Hej, vill bara dela med mig av min erfarenhet för att kunna hjälpa andra. Under 2 år hade jag problem med akut diarré i stort sett varje dag. När jag åt så tog det någon minut efter att jag hade rest mig upp tills jag fick springa till toaletten. Det gjorde ont i tarmarna och jag fick ofta sätta mig igen efter att jag rest mig upp och trott att jag var klar. Oftast blev det tre omgångar på toaletten i direkt följd. Rörelse efter att ha ätit triggade ännu mer så jag undvek träning. 
    Jag besökte vårdcentralen ett antal gånger. Inga höga förhoppningar och någon hjälp fick jag inte, de gjorde det jag bad om men inget mer och ingen uppföljning. Jag bad dem testa bakterier och allergier/överkänslighet vilket de gjorde men svaren jag fick var att allt var ok. Jag testades för alla möjliga specifika allergier, laktos, jordgubbar, äpple osv. Testade även att utesluta en sak i taget. Inget resultat. Sen åkte vi på semester och vips så var alla problem borta. Då insåg jag att det kunde vara stress. Jag ändrade mitt liv och min inställning och efter några månader är jag helt återställd. Glad

Svar på tråden Akut diarré dagligen