• Yaay87

Lydia eller Sigrid?

Vilket är finast och varför? 😊

• Svar på tråden Lydia eller Sigrid?
  • Anonym (A)

Av dessa Sigrid även om namnet inte är någon favorit 

• Anonym (Liv)

Sigrid är väldigt vackert. Jag älskar Astrid, Ingrid och Estrid, Sigrid är lite samma.

Lydia har en mörkare klang på nåt sätt. Undrar om det är någon karaktär i nån film som heter det som jag tänker på?
    jo nu kom jag på det medan jag skrev. Aunt Lydia i Handmaid?s tale?

• Anonym (Lo)
    Anonym (Liv) skrev 2024-01-27 21:46:45 följande:

Sigrid är väldigt vackert. Jag älskar Astrid, Ingrid och Estrid, Sigrid är lite samma.

Lydia har en mörkare klang på nåt sätt. Undrar om det är någon karaktär i nån film som heter det som jag tänker på?
    jo nu kom jag på det medan jag skrev. Aunt Lydia i Handmaid?s tale?

Sant, fast en annan fiktiv Lydia är den barnsliga och yngsta systern Lydia Bennet i Stolthet och fördom. 
  • Givdul

Sigrid av den anledningen att Lydia är med i V. Vem gillar en ödla😅

• Anonym (Inget)

Inget av dom ge dom normala namn!!

• Anonym (Men)
    Anonym (Inget) skrev 2024-01-28 15:08:36 följande:

Inget av dom ge dom normala namn!!

Sigrid är ju normalt namn!
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Lo) skrev 2024-01-27 22:10:21 följande:
    Sant, fast en annan fiktiv Lydia är den barnsliga och yngsta systern Lydia Bennet i Stolthet och fördom. 
    Just det.ja det kanske egentligen är en mer tidlös koppling men inte lika stark och aktuell just nu.
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Lo) skrev 2024-01-27 22:10:21 följande:
    Lite off topic men Austens böcker kanske är bra att leta i om man vill ha lite äldre namn.
    Elisabeth och Mary är ju också från stolthet och fördom och de namnen känns som de är lite på gång nu.
  • Anonym (...)

Tycker Sigrid är otroligt fint namn!! 

Lyda, nej.. det är verkligen inte fint 

Svar på tråden Lydia eller Sigrid?