Inlägg från: Anonym (vinter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vinter)

Livrädd för cancer. Ångest,

Om du hade haft cancer i levern i 7 år utan behandling skulle du troligtvis vara avliden vid det här laget. Så det är inte sannolikt.

Den bästa hjälpen du kan få är att reda ut din hälsoångest. 

• Anonym (vinter)
    jajje skrev 2024-01-26 10:34:50 följande:
    Exakt, någon som haft samma symtom och som fått bra svar. 
    Förstår inte riktigt vart du vill komma? Göra narr av mig? 
    Tror inte du förstår hur jobbigt det är att vara såhär orolig och tänka det värsta hela tiden, får symtom efter symtom som tyder på att något är fel. 
    Jag vill inte vara oförskämd, men alla dina inlägg pekar på en person med kraftig hälsoångest, inte någon som har cancer. 

Hoppas du tar det på rätt sätt och söker hjälp hos kurator eller psykolog! 

Det är oron som är ditt största problem. 

Ha det fint. 
  • Anonym (vinter)
    Anonym (Ovanligt) skrev 2024-01-26 13:19:26 följande:

Nej cancer syns nog ganska sällan på blodprover egentligen, man måste veta exakt vilken typ av prov man behöver ta också - inte bara standardprover. Min blodcancer stadie fyra syntes inte på blodproverna, så läkarna uteslöt t.o.m. blodcancer trots alla symptom på det.

Oavsett tror jag absolut att det är bättre att du röntgar dig. Om det inte är cancer så kan du sluta oroa dig för det. Om det är något annat så kanske sjukvården faktiskt kan hjälpa dig att bli av med det, vilket ju även kan vara fallet om det är cancer. Du förlorar nog mer på att inte veta och kunna agera. Dina barn  behöver ha en mamma som blir hjälpt och får möjlighet att komma ur en spiral av dåligt mående.

Tänk också på att om det är en tumör, en benign, så kan den behöva opereras bort innan den skadar kringliggande vävnad.

Alla sorters cancer syns inte på röntgen heller. Så det hjälper inte någon med hälsoångest att göra fler och fler undersökningar. Tror faktiskt att det bara gör måendet värre. 
Svar på tråden Livrädd för cancer. Ångest,