Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Livrädd för cancer. Ångest,

Och vad kan vi bidra med?

• Anonym (?)
    jajje skrev 2024-01-25 16:56:37 följande:
    Men varför så otrevlig? Om du läser texten så vill jag prata med någon som kanske upplevt samma eller liknande
    Jag har haft ont i skulderbladet, ryggen och en massa andra ställen. Det var inte cancer
  • Anonym (?)
    jajje skrev 2024-01-25 17:23:47 följande:
    Hur länge hade du ont? Hade du också ont när du sov? Fick du några problem under höger revben?
    Nej, helt annorlunda. Jag hade ont under vänster revben.

Med min bror är det annorlunda. Han hade lite ont i buken och ryggen sant svårt att kissa.  Strupcancer och han kommer dö inom fem år. 
  • Anonym (?)
    jajje skrev 2024-01-25 22:07:15 följande:
    Men var står det att något ska lösas? Ville komma i  kontakt med personer som varit/är i samma sits för att jag är orolig och vill prata!
    Samma sits på vilket sätt
    smärta vid skulderbladet, smärta i ryggen och en annorlunda känsla under höger revben

eller hypokondriker med cancerångest
  • Anonym (?)
    jajje skrev 2024-01-26 10:34:50 följande:
    Exakt, någon som haft samma symtom och som fått bra svar. 
    Förstår inte riktigt vart du vill komma? Göra narr av mig? 
    Tror inte du förstår hur jobbigt det är att vara såhär orolig och tänka det värsta hela tiden, får symtom efter symtom som tyder på att något är fel. 
    Det finns många som haft samma eller likande symptom som du och fått beskedet att det inte är cancer.

Jag har inte haft exakt samma men ont lite här och där, ryggvärk, öm under revebenen, kännt konstiga saker om jag tryckt hårt i buken, blivit öm om jag trycket mycket och jag är helt cancerfri
  • Anonym (?)
    Anonym (Ovanligt) skrev 2024-01-26 13:19:26 följande:

Nej cancer syns nog ganska sällan på blodprover egentligen, man måste veta exakt vilken typ av prov man behöver ta också - inte bara standardprover. Min blodcancer stadie fyra syntes inte på blodproverna, så läkarna uteslöt t.o.m. blodcancer trots alla symptom på det.

Oavsett tror jag absolut att det är bättre att du röntgar dig. Om det inte är cancer så kan du sluta oroa dig för det. Om det är något annat så kanske sjukvården faktiskt kan hjälpa dig att bli av med det, vilket ju även kan vara fallet om det är cancer. Du förlorar nog mer på att inte veta och kunna agera. Dina barn  behöver ha en mamma som blir hjälpt och får möjlighet att komma ur en spiral av dåligt mående.

Tänk också på att om det är en tumör, en benign, så kan den behöva opereras bort innan den skadar kringliggande vävnad.

Tror du verkligen TS kommer sluta oro sig efter röntgen? Även om röntgen visar abolut ingenting

Då kommer TS bara tro att det är fel på röntgen, fel sorts röntgen, fel område, en cancer som inte syns på röntgen, en som dyker upp efter underökningen osv.

Sen kommer TS hitta en hudfläck på ryggen, börja peta på den. och sen blir den öm och börjar blöda. Dvs typiskt  tecken på hudcancer!

Eller så kommer TS läsa en artikel om Börje Salming och vara övertygad om att TS har ALS då det rycker lite i vänsterrmen och kinden känns stum
  • Anonym (?)

Det finns inga undersökning där det med 100% säkerhet går att garantera att en person inte har cancer.

• Anonym (?)
    jajje skrev 2024-01-26 15:28:39 följande:
    Onödigt inlägg, har du inget bra svar så skriv ingenting! Bara för att du inte kan sätta dig in i situationen så behöver du inte håna!!! Är inte en sämre mamma just nu för att jag är orolig för cancer! 
    " Gråter hela tiden, sover ingenting och ringer alla runt om mig hela riden. "
    "
     min mamma fick bo hos mig medans jag väntade på tiden för jag skakade, grinden dygnet runt"
    "
    ätit fel och inte rört på mig så mycket så tänker att det är därför cancern kommit."
  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2024-01-26 16:07:02 följande:
    " Gråter hela tiden, sover ingenting och ringer alla runt om mig hela riden. "
    " min mamma fick bo hos mig medans jag väntade på tiden för jag skakade, grinden dygnet runt"
    "ätit fel och inte rört på mig så mycket så tänker att det är därför cancern kommit."
    Är du en bra mamna om du grinar dygnet runt och inte sover?
  • Anonym (?)
    jajje skrev 2024-01-26 18:54:28 följande:
    Just då när jag kände en knöl i  bröstet så sov jag dåligt och var jätteledsen men sen grinade jag ju inte dygnet runt men ledsen absolut. Det handlade om två dagar sen fick jag tid för mammografi och ja jag var fortfarande en bra mamma och tog hand om mina barn. 
    Om inte din ångest påverkar dig mera så kanske ångesten inte är så allvarligt .
  • Anonym (?)
    jajje skrev 2024-01-26 16:04:07 följande:
    Du kan sluta kommentera, dina inlägg ger ingenting positivt och du är bara rent ut sagt elak. Skrolla istället!
    Har jag fel?
  • Anonym (?)
    jajje skrev 2024-01-28 13:53:11 följande:
    Men vart vill du komma?
    Att din ångest är problemet och oavsett hur många underökningar du får kommer du inte bli kvitt din ångest och fortsätta belasta sjukvården
Svar på tråden Livrädd för cancer. Ångest,