Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Hur får jag ensam vårdnad & han 0 övernattning?

Att han går med på det eller en dom i tingsrätten

Ett ombud kan hjälpa dig med detljerna

• Anonym (?)
    culaccino skrev 2024-01-25 07:13:07 följande:

Människan kan inte ens ha koll på sin egen ekonomi ens, ska jag behöva tömma barnets konto för att pengarna är i tryggt förvar? Jävla system alltså
    Aldrig haft egen lägenhet någonsin, byter jobb och bostad ständigt, betalar inget för barnet, flera gånger inte ens haft råd att köpa mat då jag fått skicka med en macka. Och då ska man låta mäniskan ansvara över någon annan när han inte ens kan vårda över sig själv?! Fyfan!

Hur kom det sig att du skaffade barn med honom?
  • Anonym (?)
    culaccino skrev 2024-01-25 07:13:07 följande:

Människan kan inte ens ha koll på sin egen ekonomi ens, ska jag behöva tömma barnets konto för att pengarna är i tryggt förvar? Jävla system alltså
    Aldrig haft egen lägenhet någonsin, byter jobb och bostad ständigt, betalar inget för barnet, flera gånger inte ens haft råd att köpa mat då jag fått skicka med en macka. Och då ska man låta mäniskan ansvara över någon annan när han inte ens kan vårda över sig själv?! Fyfan!

Har du EV och ni har stora samarbetsproblem ska det rätt mycket till att en domstol ska döma till gemsnamvårdnad,

Däremor lär han få någon form av umgänge. Men, se till att det blir tydligt regelrat och följd det. Du behöver t ex inte gå med på umgänge utanför de beslutade tillfällena,
  • Anonym (?)
    culaccino skrev 2024-01-25 08:38:34 följande:
    Var ju det jag trodde men alla andra här verkar säga annat..
    Har han stämt?

Har du ombud?
  • Anonym (?)
    culaccino skrev 2024-01-25 16:49:06 följande:

Pratat med advokat, det är svårare att få gemensam vårdnad om den ena haft ensam vårdnad och det funkat bra sa hon.

Men alla verkar tycka olika..

Sällan det kommer till stämning, oftast tomma hot för att vinna någon annan fördel

Håll dig stenhårt till schemat. Vill ha ha umgänge annan tid  säg nej
  • Anonym (?)
    culaccino skrev 2024-01-25 16:49:06 följande:

Pratat med advokat, det är svårare att få gemensam vårdnad om den ena haft ensam vårdnad och det funkat bra sa hon.

Men alla verkar tycka olika..

Vem litar du mest på. En advokat som du träffat på riktigt eller oliaka anonyma på nätet?
  • Anonym (?)
    culaccino skrev 2024-01-26 09:07:04 följande:

Inte konstigt att det finns Lex lilla hjärtat, lex tintin osv.
    Jävla rättssystem vi har. Barn ska inte ens tvingas oavsett skäl punkt!
    Barnens rätt är skitsnack! Varför är det ingen som släpar hit umgängesföräldern vid umgängesvägran och säger det är barnens rätt att ha umgänge?
    Precis som de släpar med tvång barnet till umgängesföräldern. För det är barnets rätt? Och när boendeföräldern strider för barnet blir hon av med vårdnad. Pinsamt land vi lever i!!!!

Du har enskild vårdnad och fasställt umgänge
    Du önskar att pappan inte skulle ha umgänge Vad skulle vara bra med att pappan tvingades umgås med sitt barn?

Problemet nu verkar vara att du låter pappan ha umgäne på icke fasställd tid.
Svar på tråden Hur får jag ensam vårdnad & han 0 övernattning?