Inlägg från: Anonym (Jaså?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaså?)

Min son 25+ skriker och gapar på mig och har allmänt konstig beteende - Han påstår att jag gjorde så när han var ett barn

Som barn så gapades och skreks det på honom. Han var stökig, sprang runt och roade sig på det sättet. Man sa till honom att sluta, men han gjorde inte det. Skämde ut mig vid middagsinbjudningar m.m.

Ibland var jag stressad och stod inte ut alla gånger med att ha barn. Han ställde frågor eller gjorde saker och då flög det ur grodor ur min mun. Jag kallade honom dum och skrek m.m.

Idag är han 25+ år. Ingen respekt gentemot mig. Det minsta lilla sak jag säger, så fräser han, skriker och överdriver sin ''ilska''. Det minsta lilla, blir han jättearg på mig. Han gör inte så mot någon annan, men mot mig. Han håller sig undan sin storebror och mot mig är det inte heller någon vidare större kontakt.

Men han säger varför han gör dessa saker och det är för att jag gjorde så mot honom som barn. Ibland kan han agera plötsligt och spontant med sina skrik och utskällningar och sedan påstå att jag gjorde så.

Han vill inte ha kontakt med sin familj. Det är ju inte normalt, precis?

Jag  vill att han skall glömma allt. Inte normalt att säga: ''Du gjorde så mot mig''. Jag vet att han inte vill ha någon kontakt alls.

Kanske kan jag få honom att tänka: ''Hans storebror är det fel på. Men jag vill få respekt och gör allt för honom då?''. Men vad jag än försöker med, funkar det inte. Man måste kunna få respekt tillbaks. Men det går inte att prata med honom. Ingenting funkar, precis.

Jag vill skriva av mig.

• Svar på tråden Min son 25+ skriker och gapar på mig och har allmänt konstig beteende - Han påstår att jag gjorde så när han var ett barn
  • Anonym (Jaså?)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-01-24 16:25:56 följande:

Har du bett honom om ursäkt?
    Annars kan du ju börja med det.

Jag sa en gång: ''Varför är du såhär mot mig? Jag har inte gjort dig någonting!'' och då sa han på sarkastiskt sätt: ''Ja, du har inte gjort någonting!!!''.

Då kontrade jag med direkt: ''Förlåt mig!''. Men han bara gick.

Vid ett tillfälle när jag inte sett honom på länge. Han kom tillbaka och hälsade på, sträckte han ut handen. Men jag struntade i att skaka hans hand, eftersom jag är hans mamma och istället kramade jag honom.

Då tog jag chansen att säga: ''Du vet att din storebror är dum i huvudet?''. Jag hade också gjort mat och frågade om han var hungrig. Men han var helt kall. Han har blivit väldigt kall och det går inte att prata med honom.

Han gick. Åt ingenting. Jag ville ha hans nummer och sa: ''Jag skall inte ge den till din storebror''. Hans storebror har mest på sista tiden slagit honom. Han borde mest bli och vara arg på sin storebror. Det som jag gjort, borde han glömma. Men helt försåtligt att han är sur på hans storebror. Jag är mamma och han borde sakna mig.

• Anonym (Jaså?)
    Häegertz skrev 2024-01-24 16:32:33 följande:

Du är föräldern, så du börjar med att be om ursäkt och erkänn dina brister inför honom som du gör här. Då kanske han ser blidare på situationen och ni kan börja föra en ärlig dialog. Men du har nog lite att reparera och filosofera över.  

Jag sa förlåt. Men inte så mycket som är mitt fel. Men vill han ha förlåt, så sa jag det en gång. Sanningen är dock att det är inte mycket som är mitt fel och dessutom, saker som man bör glömma. Inget som skall stanna kvar, om saker som hänt under barndomen. Men storebror, har slagit honom. Han kan fortsätta vara sur på sin storebror. Jag är hans mamma!

Mycket som är fel på honom. Hur skall man överhuvudtaget ha en dialog. Omöjligt, för ingen är som honom. Alla mina vänners barn, har fin kontakt med varandra. Men sina syskon och mot sin mamma.
  • Anonym (Jaså?)
    Tukt skrev 2024-01-24 16:43:54 följande:

Om ni inte kan kommunicera och ha signalerar att han inte vill ha kontakt, så bör du nog börja med att respektera det. Går inte det, är det begripligt att det stökar.

Går inte att acceptera eller respektera. Eftersom det är emotionell nedbrytande. Det måste istället just det, respekteras och accepteras. Det är min son och jag är hans mamma. Inte normalt. Så istället, bör jag begripa mig hur jag skall kontakta, kommunicera och kunna få honom tillbaks. Jag har aldrig någonsin förstått hur jag skall prata med honom eller förstå honom.

I tonåren sa han: ''Du förstår inte mig!''. Men hur skall jag förstå honom, när han inte ens pratar med mig?

Hur skall ni veta hur era barn är, om era barn inte pratar med er? Samma sak. Jag kan inte förstå honom. Vet absolut ingenting.
  • Anonym (Jaså?)
    Tukt skrev 2024-01-24 17:19:13 följande:
    Sedan kan man såklart tycka att någon i 25-årsåldern borde vara mer mogen. Men på det hela
    Ja, mycket omogen och konstig person!
  • Anonym (Jaså?)
    Aniiee skrev 2024-01-24 18:07:11 följande:

Jag känner igen det här..... Både historien i sig och TS sätt att skriva.....

Anonym (@) skrev 2024-01-24 19:05:34 följande:

TS, både det du skriver och ditt sätt att uttrycka dig påminner extremt mycket om två tidigare trådar, där en mamma klagade över att hennes ena barn var arg och inte ville ha kontakt med henne för att hon misshandlat honom när han var barn. Och i båda de trådarna var mamman precis så oförstående som du är och tyckte att barnet bara skulle glömma vad som hänt. I den första fanns det även en våldsam storebror, precis som i denna.

Anonym (gg) skrev 2024-01-24 19:07:38 följande:
    Mm jag med, fast lite annorlunda skrivet, men exakt samma empatilöshet
    Humblebeee247 skrev 2024-01-24 22:27:46 följande:

Vänta lite, var det inte du som skapade en tråd för nåt år sen om din son som vägrade kontakt med dig på grund av att du bland annat visste att storebror slog lillebror sönder och samman men inte gjorde något? Du slängde hans leksaker, skrek och bråkade med honom under hans barndom. Det var samma visa där, du hade noll förståelse för att han inte ville ha kontakt, noll självinsikt och egoismen och självömkan flödade i dina inlägg.

Du verkar i ärlighetens namn sakna fundamentala delar som en förälder behöver. Låt bli din son, låt honom läka och skapa sig ett nytt liv. Sök hjälp.

Korrekt. Jag är samma mamma. Hans pappa (min ex) gick bort. Vår gemensamma  bekant, försökte få honom att ta kontakt med mig. Till slut gick han med på det. Det var september år 2022, som jag fick kontakt med honom, tillsammans med vår gemensamma bekant, på ett villkor och det var att storebrorsan inte skulle finnas med på mötet.

Min son, var otroligt kall under mötet. Han var hemma hos mig och jag sa till honom: ''u vet att din storebror är elak, va?''. Jag försökte få honom att tänka att jag är på hans sidan. Jag hade lagat mat, men han ville inte äta. Han ville inte prata med mig. Han bara satt där.

Jag ville sitta bredvid honom, så det gjorde jag. Så mitt under mötet, byte jag plats med vår gemensamma bekantas fru och jag, byte plats. Jag försökte sitta bredvid honom så mycket det gick. Han är ju trots allt min son.

Sen skulle alla åka. Jag följde med och försökte få honom byta nummer med mig, men han ville inte det. Jag försökte ge honom 500 kr, men han ville inte ta emot pengar. Inte äta mat hemma hos mig, vill inte ta emot 500kr och byta nummer villa han inte heller. Men att gå med på mötet, det ville han? Det är svårt att förstå honom.
  • Anonym (Jaså?)
    Anonym (Självklart) skrev 2024-01-24 23:44:45 följande:

Hur du uttrycker dig är ett praktexempel på s.k Devouring Mother - psykologiskt fenomen.

Vad är detta?
    Ge mig större exempel. Vet inte vad denna fenomen är.
  • Anonym (Jaså?)
    Anonym (normalt) skrev 2024-01-25 09:11:16 följande:
    Så du får gapa på honom, till och med när han var ett litet barn och du var vuxen? Men han får inte gapa på dig, trots att du lärt honom att det är så man hanterar relationer i er familj? Du stod inte alltid ut med att ha barn, och nu står han inte ut med att ha dig som mamma. 

Du avkräver honom respekt trots att du inte visar honom respekt?

Varför ska han vilja ha kontakt med dig när du beter dig illa mot honom?
    Det var när han var ett barn. Slutade skrika på honom när han blev ung vuxen, innan han flyttade ut. Han gapade och skrek på mig medan han bodde här, men jag hade ju slutat med sådant för länge sedan. Jag är mamma, det är något som han borde tänka på och fortsätta tänka på.

Jag beter mig inte illa mot honom längre. Om jag har slutat, då borde han sluta och så kan vi bli en enda fin familj.
    Anonym (Rosalee) skrev 2024-01-25 08:07:43 följande:
    Det går inte att köpa sina barns kärlek?.ett STORT misstag. 
    Okej. Vad skall jag göra?

Förslag?

• Anonym (Jaså?)
    Aniiee skrev 2024-01-25 08:34:02 följande:
    Jag tror inte att han ville vara med på mötet. Jag tror att han kände sig tvingad pga press från utomstående, som egentligen inte borde ha lagt sig i. 
    Den s.k utomstående har gjort ett bra jobb, men samtidigt dålig jobb på att övertala honom. Men jag har gråtit massor med dem. Sagt att jag saknat honom jättemycket. De har påstått att de försökt prata med honom flera gånger.

Mötet hade kunnat bli jättebra, men jag vet inte vad jag hade gjort annorlunda. Det är svårt att prata med honom. Han har blivit en mycket kall person. Jag undrar hur han är gentemot andra?

I alla fall, han borde komma tillbaka. Eftersom jag gör inga sådana saker som jag gjorde när han var ett barn. Det var ett tag sedan som jag gjorde sådant.
  • Anonym (Jaså?)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-01-25 09:28:58 följande:

Du har redan fått flera förslag. Läs om från början och sök gärna hjälp om det är svårt att ta in vad alla säger.

''Förslaget'' om att låta honom vara? Är ingen förslag. Utan jag söker förslaget hur jag kan få honom tilllbaka.
  • Anonym (Jaså?)
    AndreaBD skrev 2024-01-25 10:57:36 följande:
    Normalt för en tonåring. Du hade behövt stå ut med det. Det är en fas som går över. Men du har bara fokus på dig själv hela tiden. 
    Så fasen har suttit fast i hos honom?
  • Anonym (Jaså?)
    Aniiee skrev 2024-01-25 10:46:58 följande:
    Jag ska nu leta reda på de andra trådarna och länka dem den här tråden.....
    Då ser man och läser man hur mobbad jag blev i den tråden och ingen förståelse, trots mina försök med frågor.

Allt jag skrev, var bara ''fel''.
  • Anonym (Jaså?)
    Anonym (jepps) skrev 2024-01-25 15:34:12 följande:
    Förstår inte varför du tycker han borde ha respekt eller kärlek för dig? Pga biologi? För att du fött honom? Så fungerar det inte
    Som mamma, så har jag fött honom. Matat honom. Han bodde hos mig. Jag fick honom komma till den åldern han är idag.

Om han får in i det huvudet, att jag har tagit hand om honom och att jag framförallt är hans mamma, så bör han förstå.

Som barn, så sa han plötsligt: ''Min mamma och pappa bråkar'' mitt under middagsinbjudan hos en väninna. Mycket pinsamt. Vid andra tillfällen, så sprang han runt och höll på och röra allt m.m. Jag sa åt honom: ''Kom och sitt här''. Hade han agerat som en gentleman, så kunde alla se att mitt barn lyssnar på mig. Det var inte lätt.

Dessutom ville jag ha två flickor, men stod ut med två pojkar.

Många dagar som jag bokstavligen talat inte ville ha mina barn. Varför? För att det var jobbigt. Ingen frihet och som ett 24/7 arbete åt ingenting, kände jag.

Jag skickade över honom på helgerna för en typ av religionsbyggnad för att studera en vis typ av religion (vill inte nämna vilken religion). Vissa dagar bad jag honom att stanna där hela dagen. Det blev min frihet. Jag måste få vila.

Vid äldre åren (tonåren) slutade han umgås med mina väninnors barn och avslutade deras vänskap och han gick en egen väg. Istället för den där religion byggande, så vandrade han till Stadsbiblioteket och läste hela dagarna andra böcker och kom hem och låtsades att han studerade den religionen ifrån byggnaden. Så gjorde han, tills jag kom på honom. Jag struntade då i om han gick till byggnaden eller inte och lät det passera, eftersom han vid den tiden ändå höll sin käft, till skillnad som barn.

Men som tonåring blev han jobbigt på annat sätt. Som barn, vandrande runt, rörde saker, larvade sig m.m. Skämde ut mig titt som tätt.

Som tonåring: Var tystlåten, skaffade de vänner han ville, men blev inte vänner med mina väninnors barn.

Och sen helt plötsligt ungefär vid ung vuxen åldern, började han med dessa fasoner med gap och skrik gentemot mig. Även om många gånger, var av ett ''sarkastiskt'' beteende eller vad man skall kalla det för, eftersom han skrattade medan han gjorde dessa ''teater'' grejer. Han brukade säga: ''Du gjorde så''. Med andra ord, härmade han mig. Ibland sa han: ''Slag, efter slag, efter slag, efter slag, efter slag, efter slag, efter slag.'' ''Det har blev min barndom.''. Ibland ställde han retorisk fråga: ''Varför gav du bort mina leksaker?''.

Allmänna konfrontationer vid ung vuxen åldern.  Som bara kom utan förvarningar. Men bara någon år senare, vid 24 års åldern, så drog han iväg. Då var året 2018.

År 2022, då gick pappa (min ex man) bort. Då bad jag vår gemensamma bekant att prata med honom om att jag saknar honom och hälsa honom från mig. Bad flera gånger min bekant att prata med honom, så han besöker mig. September samma år (år 2022) gjorde han det. Mycket kall.

Året är 2024 och jag har inte hört någonting ifrån honom.

Jag har försökt sammanfatta allt.

• Anonym (Jaså?)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-01-25 16:14:40 följande:

Du låter inte riktigt balanserad. Jag är ledsen, men det du skriver är helt verklighetsfrånvänt. Han har inte bett om att födas, det är ett val som du gjort. Eftersom du gjort det har det varit din skyldighet att ta hand om honom. Istället har han blivit väldigt illa behandlad och det kan eller vill du inte förstå. Sök hjälp, du behöver det!

Du ser bara de ''dåliga'' saker, men de positiva sakerna då?
  • Anonym (Jaså?)
    Anonym (Rosalee) skrev 2024-01-26 08:06:31 följande:

Den dag han får egna barn hoppas jag att du inte har förstört honom totals så han upprepar dina misstag.

Han har sagt: ''När jag skaffar egna barn, så skall jag hålla dem undan ifrån dig. Du skall inte komma nära mina barn!''.
    Anonym (Nfnf) skrev 2024-01-26 09:06:55 följande:

Stackars honom

?
    Agda90 skrev 2024-01-26 09:02:15 följande:

Du har utsatt ditt barn för ett trauma och har inte läkt efter det. 

Istället för att acceptera att du har misslyckats som förälder så anmäler du inlägg där man vågar skriva just det som jag skrev ovan. Så gjorde du med ett av mina svar till dig i den tråden. Men vet du vad? Du kan anmäla sånt hur mycket du vill för faktum förändras inte att det du har gjort är misshandlat ditt barn!!
    Och nu ska allt vara frid och fröjd för att DU säger så?

Om din son mot förmodan skulle se detta, eller någon som känner honom så råder jag honom att radera ditt nummer, blockera dig på alla forum och att aldrig svara dig när du hör av dig samt att söka hjälp så att han kan läka och leva ett bra liv - utan dig. 

Vår uppgift som förälder är att älska våra barn, ge dem en bra uppväxt med möjlighet till att få ett bra liv. Var någonstans har du gjort det? 

1) - Hur vet du om han inte har läkt? Jag tänker, han skall glömma och gå vidare. Simpelt.

2) - Jag har inte anmält dina inlägg?

3) - Han har inte mitt nummer, blockerat mig från facebook. Allt det du säger, så är det fokus över hans mående, hans liv m.m. Men mitt liv då? Plågan över att han stack och att man inte ens fick en andra chans. Jag tänker, han är vuxen numera. Då kan man agera som man skall. Glömma och gå vidare. Jag må låta hård, men är det bara jag som förstår ''Glömma och gå vidare''.
    Anonym (Rosalee) skrev 2024-01-26 08:06:31 följande:

TS,efter att ha läst dina tidigare trådar så förstår jag galoppen,du har tappat ansiktet inför alla i din omgivning, det är ditt STÖRSTA problem.
    Inte dina söner.
    Får du fina söners kärlek och respekt tillbaka så visar du omgivningen att du hade rätt och barnen fel.

Tänk att det ska vara viktigare hur andra ser på en?.så ytligt.

Vart tolkar du att mina inlägg och trådar säger att jag är mer rädd för att tappa ansiktet inför alla i min omgivningen?

• Anonym (Jaså?)

Innan jag citerar och svarar på era inlägg, så tänkte jag säga positiva saker som jag gjort, för jag märker att jag råkat lägga upp korten där ni endast anser att det är dåligt. Faktu är att jag har behandlat honom sådär, beror på en stor stress, som sagt, så stod jag inte ut med att vara mamma hela tiden. Jag blev själv skärrad och mådde dåligt att få två pojkar, istället för flickor. Det tråkiga med livet är att man inte får en andra chans i vissa saker.

Men här tänker jag nu nämna saker som jag gjort, som tyder på kärlek och omsorg:

Jag kollade på TV tillsammans med honom. Myste med honom. Han spelade TV spel och jag lät det vara. Jag gav honom god mat. Ibland den maträtten som var hans favorit.

Min äldsta son som hade mer aggressivitet i sig, stod jag ut med. Men jag var fortfarande den mamma, som tog hand om pojkarna och alltid ensam. Eftersom ex-maken som var mycket frånvarande. Äktenskapet var misstag. Inte lyckligt gifta. På köpet, fick jag två pojkar.

Min äldsta son som var väldigt intresserad av att sitta vid datorn, spela TV-Spel och kolla på TV, gjorde det.

Min yngsta son, som ni anser ha fått ''dålig behandling'', var mycket intresserad av djur, insekter m.m. Inte så långt bort ifrån vår dåvarande bostad, låg en friluftsmuseum. Där fanns det gamla saker från förr, teaterscen som ibland hade föreställningar, som min yngsta son ALLTID ville gå på och så fanns det djur. Kossor, grisar, får och allt som min son bara älskade att kolla på. Dit gick han alltid som barn. Alltid, alltid. Så fort han kom hem från skolan, tog han cykeln och cyklade dit. Glad när han kom hem, glad när han cyklade dit och glad när han kom hem. Om han som barn blev ''illa behandlad'', varför all denna glädje?

För mig var det jobbigt när han gjorde så som han gjorde på middagsinbjudningar. Det blev oftast pinsamt för mig. Jag ville få honom att sluta pilla på saker och istället agera som en gentleman. Han lärde ju sig det aldrig som barn. Alltid pilla, gå runt i bostaden som vi hade blivit inbjudna på.

Att ha två pojkar i lägenhet var inte lät. Det läckte ur många gånger.

Därför skickade jag iväg min yngsta son på religions byggnaden för att studera. Det måste få bli lugnt. Min huvud kokades sönder. Jag bad ibland honom stanna kvar där, även om lektionerna var över. Eftersom jag ville bara ha det så lugnt och fritt.

Men ju äldre han blev, ju mer tappade man kontrollen. T.ex gick han iväg till Stadsbiblioteket och läsa massa böcker. När jag kom på honom, hade det gått så pass långt i tiden att jag inte brydde mig. Han började ändå bli mer och mer tystlåten.

Men jag tog gott och väl hand om grabbarna. Min äldsta son fortsatte med sina aggressioner och det ökades till en annan nivå. Terror i hemmet, saker gick sönder m.m.

Min yngsta son var bara tyst, inne i sitt rum och ibland fick stryk av sin storebror. Men jag hade inte gjort något. Det var min äldsta son som var terrorn i hemmet.

Men jag ville göra mitt bästa, för att ha en god lägenhet.

Men hur kunde jag förhindra allt?

Yngsta sonen valde att ringa 112 mitt i natten, när min äldsta son blev brutal.

Polisen kom och brottade ned honom. Våldsam motstånd + misshandel på min yngsta son på köpet.

Ja, min äldsta son är boven, inte jag.

Jag försökte prata med honom under tonåren, men det gick inte.

Förstår ni nu? Kan ni lägga det här och försöka förstå balansen?

Förstå mig?

Få två pojkar, men ville ha två flickor. Ja, det låter kanske 'hemskt''. Men jag tog ändå hand om pojkarna. Man kan ju önska, eller hur?!

Äktenskap som var stort misstag.

Mannen var frånvarande. Jag önska att jag inte gifte mig med honom. Stor misstag!

Mitt hjärta är krossad och ni påstår att det inte finns kärlek.

Ni säger massa elakheter och har bara fokus på min son, men inget här är empatiskt gentemot mig. Ni pratar själva om empatilöshet, men själva då? Jag märker ingen empati mot mig, bara prat om ''proffersionell hjälp'', så man kan förstå. Men jag är ledsen, men ni förstår inte. Jag behlver inte samtalsstöd.

Jag har själv en videokamera, där pojkarna är någonstans och min yngsta son vinkar, medan min äldsta son bara ser arg ut. Den videon har jag kollat hundra tals gånger. Man ser direkt att min äldsta son är alltid bitter och arg. Medan min yngsta son glatt vinkar åt kameran. Alltid glad. Lätt och göra med.

Förstår ni nu?

Eller behöver jag säga mer för positiva saker, för jag har fler saker på lagret om vad jag gjort. Men jag är beredd på att bara denna inlägg, så kommer ni lyckas hitta tusentals fel.

Men vill ni höra mer positiva saker, så kan jag säga dessa.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Jaså?)
    fornminne skrev 2024-01-26 14:18:27 följande:

TS, har dina söner haft en närvarande pappa? Eller var du ensam med dem?

Jag tog hand om mina pojkar helt för mig själv.
    Agda90 skrev 2024-01-26 14:21:42 följande:
    Ingenstans skriver du att du älskar dina barn villkorslöst. Allt handlar om dig, dig och åter igen dig och hur fantastisk du var som gav dina pojkar mat och tak över huvudet. Vad vill du ha!? Ett grattis och en buckla där det står "årets mamma"?

Du är inte en bra förälder och har inte varit. Det spelar ingen roll vad du skriver!
    Du förstår inte hur misshandlade barn beter sig! De älskar sina föräldrar villkorslöst och hoppas in i det sista att föräldern ska göra detsamma. När det hoppet sedan överger dem så är det över. Game over!
    Min yngsta älskade mig villkorslöst och måste göra det någonstans innerst inne och jag tror han egentligen saknar mig. Så svårt att få kontakt.

Det har synts på honom som pojke att han älskade mig jättemycket.  Eftersom han var glad och dessutom älskade mig, betyder det att jag gjorde bra saker.

Det är inte över, eftersom han kan börja visa kärlek igen till mig.

Jag försökte i mitt inlägg 79# att ge förståelse, men jag verkar ''misslyckas'' om och om igen. Inklusive inlägg 70#, där jag försökte förklara bra saker, så hoppades jag att ni skulle få läsa och ta till er positiva saker.

Att älska mig, att han var allmänt glad, betyder det att jag gjorde honom så.

• Anonym (Jaså?)
    Agda90 skrev 2024-01-26 14:43:51 följande:
    Och så var vi där igen. 

Läs mitt inlägg igen. 
    Jag skrev att DU skriver ingenstans att DU älskar dina barn villkorslöst. Det vänder du till att din son ska göra det?

Du förtjänar inte att kalla dig själv för mamma. Du är en skam till förälder! Att du inte skäms att skriva som du gör! Det är pinsamt hur du vänder allt till att vara dina barns ansvar! PINSAMT!
    Jag glömmde då skriva att jag också älskar mina barn. Jag tänkte att det var underförstått.

Jo, jag älskar mina barn!
  • Anonym (Jaså?)
    EnAnonumius skrev 2024-01-26 19:26:42 följande:
    Jo du har ju verkligen "bevisat" att du älskar dina barn..🙄

Det är ju kärlek man visar när man skriker till sina barn att de är dumma..🙄

Det är ju kärlek när man övertalar sitt barn att lämna psykologen för att "man är rädd att det skall snackas i byn".🙄

Det är kärlek man visar till sina barn när man inte ser till att storebrodern får psykhjälp när han misshandlar sin lillebror. 🙄

Det är kärlek man visar till sina barn när man anser att man skall barnet "glömma och gå vidare" och "längta" efter sin mamma bara för att hon födde barnen... 🙄

Det är kärlek man visar till barnen när man vägra att förstå barnets perspektiv, och bara fokuserar på sig själv och hur synd det är om en själv bara för att barnet inte vill träffa sin försummande mamma...🙄

Jupp du låter väldigt trovärdig när du säger att du älskar dina barn... 🙄

Sorry men jag misslyckas mycket hårt med att se det trovärdigt att du älskar dina barn. Dina handlingar talar emot dig extremt mycket. och mest av allt din empatilöshet mot barnen, särskilt den yngsta som du anser är onormal bara för att han inte kan glömma hur hårt misshandlad han blev av sina egna familjemedlemmar både psykiskt och fysiskt. 
    Jag vet inte om det är värt för mig att fortsätta skriva, för det minsta lilla ord, så verkar jag bara få massa motargument och kritik.

Men denna inlägg vill jag besvara på.

1) Jo, jag känner avsaknad och har tyckt om min yngsta son L. Jag tycker fortfarande om honom.

2) Jag skrek på honom, för att han höll på och ställa frågor som litet barn. Men självklart, så rann det över mig, p.g.a all stress. Jag hade det kämpigt. Allt var jobbigt. Jag jobbade, var ensam, ex maken var besvärlig, allt bara rörde sig runt i mitt huvudet. Jag vet också att det är och var svårt att få respekt ifrån min omgivning. Jag vet också att vid många saker så kunde jag inte uppvisa bra saker. Mitt barn sprang t.ex runt, istället för att sitta ner och vara lugn. Om jag säger åt honom att sitta still och om han gjorde det meddetsamma, skulle alla bara se att mina barn lyssnar på mig. Men istället, så gjorde de sitt och alla bara stod och tittade. Det kändes pinsamt. Hemma hos mig, så blev det ibland frågor och prat, som jag inte orkade med. Jag vill ha lugn och ro. Men det var bara 24/7 arbete. Även om jag kände kärlek, så kan det ändå bli för mycket av allt, eller hur? Jag stod inte ut med allt prat hela dagarna. Jag vet inte hur mycket mer av punkt två, som jag skall skriva här. Hur mycket skall jag dela med mig av? Det blir ju sedan kommentarer på: ''Du är en papegoja''. Jag kan inte få er att förstå min sits och jag tycker det är jobbigt att jag inte får er att förstå. Men kärlek till mina barn fanns där.

3) Storebrodern. Jag har ibland försökt förhindra, men det har inte gått alla gånger.

4) Jag förstår verkligen inte hur man inte kan längta efter sin mamma? Det är ju helt otroligt över hur svårt att prata med honom. Det är svårt att förstå hur man kan vara så kall. Men det där med att han skall ''glömma och gå vidare''. Ja, om han glömmer och går vidare, så glömmer han ju allt och går vidare. Då behöver han inte gå runt hela dagarna och må dåligt, eller? Jag vet inte, det verkar som om jag bara förstår mig på att om man går runt och mår dåligt, så har det med minne att göra. Men om man glömmer allt, så mår man inte dåligt? Jag förstår väl inte, antar jag.

5) Du förstår inte angående om min sits. Hela livet har bestått av skam, om mina två pojkar. Jag har hela tiden blivit förnedrad. Om och om igen. Aldrig uppvisat något bra grejer. Så jag har dragit lögner om saker. Min yngsta son L, blev så omtyckt av sin idrottslärare. En idrottslärare som kände till en kampsportsförening, som ville att min son L skulle börja på. Så min yngsta son L började där. Jag drog lögnen och sa till mina väninnor att jag var den som ville att L skulle börja röra på sig genom sport. Jag har aldrig kunna få någon grej där mina väninnor pratat om bra saker. All positiva saker som de har uppmärksammat på, är ifrån mina lögner. Jag drog upp att min yngsta son L gör allt jag säger. Och han följer alltid med mig överallt. Vad skulle jag göra annars? Något måste jag göra något åt, för att visa att jag tar hand om mina barn på bästa möjliga sätt, trots min ensamhet. Ingen i min omgivning begrep det stora jobbet av att vara ensam med pojkar. Visa gav uppmärksamhet på det, medan andra tog det som om det vore bagatell, så jag drog ju upp massa saker.

Sedan kom det bara massa besvär, så som att L gör en polisanmälan mot sin storebror Y. Att L hamnar på psyket och blir inlagd, samtidigt som en bekant till min omgivning jobbar där. Hur skulle jag kunna hantera allt. Ja, det skulle bli prat i ''byn''. Jag skulle inte kunna klara av massa förödmjukelser och förnedringar. Kan ni bara försöka förstå mig för en gångs skull och istället påstå massa om att han cyklade till Djäkneberget och friluftsmuseum ensam, som flykt ifrån hemmet. Jag har inte krävt medalj för det ''lilla'' sak som jag gjort, det har jag aldrig påstått. Men jag menar att det är dessa ''små'' grejer, som egentligen är väldigt svåra och stora uppgifter. Jag fick inga som helst frihet och ingen ro.

Min uppväxt: Eftersom ni är intresserade. Min pappa gick bort tidigt. Min mamma tog hand om oss barn. Vi växte upp bokstavlig talat i en by (jag skrev bokstavlig talat, eftersom det användes ordet ''byn'' på metaforisk sätt tidigare). Det var i Turkiet. Men byn hade en majriotet av Kazaker. Mina rötter är alltså ifrån Kazakiskan och har inga kopplingar med Turkiet alls, förutom att jag är uppväxt där och vi talade Turkiska hemma. Så pojkarnas modersmål är turkiska och kan inte kazakiska. Hursomhelst, så var jag äldsta av alla mina syskon som var över 5. Alltså stor familj med massa syskon och så bodde det massa andra personer i samma hushåll. Både släkt och annat.

Jag gick i skolan och fick stryk av läraren som alltid var sträng och hård. När jag kom hem jobbade jag mycket i hushållet. Eftersom min pappa inte fanns och mamma sydde mycket och sålde det som hon sytt. Jag gjorde massa bonde arbeten. Jag gick till skolan fram till femman. Jag orkade inte mer och jag fick ändå massa stryk av läraren. Jobbade mycket med hushållet, städning, bondearbeten och tog mycket hand om mina småsyskon. Vi flyttade till Istanbul när vi började bli stora. Bort ifrån byn och mer närmare till stan, så vi kunde få jobb med bra betalt. Vi hade släkt som lyckades ta sig till England. Jag lyckades komma till det landet några år senare och inväntade på att få kunna bo och jobba i landet. Men fick avslag. Ett par år till, så inkom det meddelande om att det fanns en man i Sverige som letade efter hustru. Det var en Imam som kände till mig och meddelande att det var en bra muslim. Vi träffades i Turkiet. Han var underlig. Visserligen kunde han mycket om Islam som förvånade alla oss över hans stora kunskap. Han bodde i Sverige, välklädd, kunde svenska och turkiska. Han menade att vissa i Afghanistan kan turkiska och han var snabblärd i språk.

Sverige skulle bli ett land som jag såg som rikt. Jag valde att gifta mig med honom och vi for till Sverige.

Vi grälade mycket. Jag pluggade och lärde mig språket svenska. Jag ansågs som snabblärd i många saker, men när det kom till datorer blev det svårare. Jag klarar idag av datorer, men när jag skulle plugga på det, så var det svårt. Det var början av 90-talet. Jag tänkte plugga till att bli sjuksköterska, men blev gravid och valde att fortsätta med graviditeten och valde att inte studera. Skaffade barn. År 1991, kom vår första barn. Det blev en pojke. Jag hoppades på att det skulle bli en flicka. Men ex maken var lycklig. Han ägnade sig åt sin kolonilott och gillade trädgårdsarbete och gillade att ta med oss dit. Två år senare blev jag återigen gravid. Det var min yngsta son L, som var i min mage. Som jag hoppades på att det skulle bli en flicka denna gång. Min ex make verkade glad överlag och jag vet inte om han var obrydd på vilket kön det skulle bli, utan verkade bli glad över att äldsta sonen skulle få en syskon. Vi bråkade mycket. Hormoner blev galet hos mig. Jag gick mycket ner till källaren, för jag gillade av konstig anledningen källarlukten. Min yngsta L kom till världen. Jag blev totalt emotionell kaos att det återigen blev en pojke. Jag insåg hur snabbt livet går. Jag var 30 år. Gifte mig hastigt. Skaffade barn och hoppades på flickor, men fick pojkar. Jag tyckte att det var så orättvist över att man inte får en chans till i livet. Att bara kunna få göra om allt och prova på nytt och se om det blir annat. Att kanske låta bli med giftermålet. Sverige må vara rikt, men det var jobbigt. Hade inga vänner, förutom en förening, som ex maken hittade åt mig, så jag kunde hitta vänner. Men jag hade det svårt. Jag kände att det var hårda och svåra, men jag sa inget till ex maken, för det kändes som om jag var ''misslyckad''. Jag hade redan då enorm stress, oro och bara allmänt problem med det emotionella.

Jag bråkade mycket med ex-maken. Dagis fick pojkarna börja på. Jag hittade jobb som mattant och vi flyttade till Pettersberg. Det här är som ex-maken började bli frånvarande. Lekte med barnen. Skojade och pratade med dessa. Men han var inte så mycket hemma. Till slut skilde vi oss. Livet gick fort och min yngsta son började själv hitta sina favoritställen som han valde själv att gå/cykla till. Från mattant till lokalvårdare.

Föreningen blev som mitt andra hem. Jag lyckades inte hitta andra vänner. Så föreningen som min ex-man hittade åt mig, blev en trygghet. Men också en ställe som jag ville visa hur bra allt jag kunde. Få respekt och ära. Men förnedringar efter förnedringar. Även i moderntid så fortsätter förnedringarna, t.ex det här med att yngsta sonen L är borta.

Livet går allt fort.

Ni var intresserade av min bakgrund och här var den. Skall jag få sympati och tröst och förståelse eller skall jag få kritik för  min bakgrund också? ''Du hade kunnat göra annorlunda som barn!!!''.

Ja, här fick ni min bakgrund i alla fall! Glada?!
Svar på tråden Min son 25+ skriker och gapar på mig och har allmänt konstig beteende - Han påstår att jag gjorde så när han var ett barn