Min son 25+ skriker och gapar på mig och har allmänt konstig beteende - Han påstår att jag gjorde så när han var ett barn
TS, jag tänker när jag läst tråden att du måste söka hjälp för att komma vidare. Du verkar inte kunna se saker från någon annans (din sons) perspektiv och inte heller kunna ta in vad folk skriver här. Du kan inte förstå vilket trauma du utsatt honom för, du skyller ifrån dig och tycker inte det är ditt fel att han utsatts för misshandel av sin storebror.
Innan du själv inser att du är den största orsaken till att din son inte vill ha med dig att göra och att du agerat fruktansvärt under hans uppväxt kommer du inte komma någon vart. Du måste förstå att det inte bara går att gå vidare innan du faktiskt förstår honom och genuint vill be om ursäkt.
För detta tror jag att du behöver professionell hjälp.
Du tycker att ni bara kan glömma och gå vidare. Jag tror att det dels visar att du inte har en förståelse och empati, men också att du är rädd för att möta det faktum att du gjort så oerhört fel. Du behöver hjälp av en psykolog att erkänna och acceptera vad du gjort och hur du kan komma vidare.
Även om din son inte vill ha med dig att göra i framtiden kan du kanske med professionell hjälp acceptera och förlåta dig själv för vad du gjort och ändå leva ett bra liv framåt.
Du har kommit i mål när du, även om din son inte vill ha kontakt med dig, kan glädjas över att han trots allt han utsatts för fått ett bra liv, förhoppningsvis med en partner, familj och vänner som älskar och har omsorg om honom.