Han tar ej napp, tips tack!
Eveline87 skrev 2024-01-23 23:53:25 följande:
Han tar ej napp, tips tack!
Min son som är 1 månad
vägrar nappen! Han tar nappen en stund och då blir han jätte lugn men sedan spottar han ut den igen och börjat gråta. Mina andra barn tog nappen och det underlättar så mycket. Jag har provat att doppa i bröstmjölk och försökt flera flera gånger! Någon som har ett super tips får ni gärna dela med er, vore tacksam för det!
Om du insisterar på napp ändå trots allt så testa att pilla lite i mungipan med den, det triggar sökreflexen. När bebben tar nappen kan du pilla med den upp mot gommen för att trigga sugreflexen.
Mitt barn vägrade napp, vi provade några gånger men hon fattade verkligen inte vitsen. Suger lite på nåt finger enstaka gång ibland men inte mer. När hon var liten fick hon snutta på mig istället för det var det hon helst ville.
När de är så små så vill de äta jätteofta. Typ 90 % av gångerna de skriker eller gnyr så vill de äta. Amning tar vansinniga mängder tid men tänk på att det är en mycket kort period av ditt liv och att det ger er en massa gos och anknytning helt gratis. Kämpa på!