Klasskompis som inte betalat in till klasskassan…
Jag är ekonomiskt ansvarig för min klass klasskassa och försäljning. Vi hade för ett tag sedan en försäljning som nu är avslutad och jag fick in pengarna så jag kunde betala fakturan, vi hade ett sista datum som pengarna skulle va inne för att vi skulle slippa ligga ute med pengar. Nu har det gått MÅNADER efter det här datumet och jag har fortfarande en klasskompis som inte har swishat in pengarna. Fakturan är betalad så det är inget problem utan det är istället att vi nu ligger ute med pengarna som hon skulle betalat. jag har gång på gång försökt kontakta henne men hon bara fortsätter skjuta upp när hon ska betala, först var det att hon inte fått in pengarna och sen skulle hon vänta på sin lön.
Dessutom får lärare tydligen inte lägga sig i sådana här grejer av en regel i skolan säger dom utan det är upp till oss själva, både för att vi är över 18 allihopa och för att det är utanför skoltid?
Vad ska jag göra? kan Inte ligga ute med så mycket pengar längre..
side note.. det handlar om över 1500kr OCH vi går trean på gymnasiet så inte så att vi är små barn liksom..