Inlägg från: Anonym (mick) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mick)

Köpa billiga datorer till barnen

eija76 skrev 2024-01-23 10:20:33 följande:
    Köpa billiga datorer till barnen

Hej,
    vill så gärna skaffa datorer till barnen att tex spela på. Men måste verkligen köpa det billigaste alternativet och har noll koll.
    Är det möjligt få tips här om vad jag ska leta efter när jag köper begagnat?

så tacksam för hjälp!

Spel är de mest krävande applikationerna som existerar för datorer. Det går nästan inte att komma undan under 15.000 för en begagnad dator som ska kunna spela någorlunda moderna spel.

Hur gamla är barnen, vilka slags spel gillar de? Kanske kan spelkonsoler vara ett bättre alternativ, typ Playstation 4, eller kanske något som Nintendo Switch?
  • Anonym (mick)
    eija76 skrev 2024-01-23 11:15:47 följande:

Okej! Bygga ihop delar själv verkar billigast!
    min budget är egentligen 0 men ska ta av sparkontot och det får väl landa på max 4000kr per barn. De är 8 och 10 år. Gillar roblox och minecraft.

Dessa spel kräver inte så mycket om man kan tänka sig att gå ner i grafikkvalitet och accepterar lite lags i rörelsena.

Begagnade stationära datorer för enklare spel finns det gott om på Blocket, där räcker en budget på 4000 ganska långt. Jag skulle  rekommendera detta istället för att försöka bygga något eget om du aldrig gjort det tidigare. En superenkel sak som att stoppa in ett nytt minneskort är riktigt läskigt för den som inte vet hur man gör och hur mycket man behöver ta i. Risken finns att man pajar något, t ex böjer ett ben på kortet eller zappar något med statisk elektricitet. Om du vill att en tekniker på t ex Inet eller Webhallen gör det åt dig, så blir det genast dyrare.
Svar på tråden Köpa billiga datorer till barnen