• Agda90

Berätta för chef om depression?

Din kropp har tydligt signalerat att du inte mår bra. Du måste göra förändringar i ditt liv för att komma vidare. Att ta medicin enbart är som att sopa problemet under mattan och hoppas på det bästa. Du kommer att krascha totalt längre fram!

Din chef har ett arbetsmiljöansvar. Prata med chefen!

Vad gäller situationen på hemmaplan måste du ta tag i det med. Du kan inte forstätta på samma sätt, det måste ske förändringar. Att braka in i den berömda väggen i 190 är inget kul! Jag har sett det på nära håll två gånger!
    Ena gången var personen heltidssjuksriven i över 1 år. Nu har det gått 4 år sedan personen återvände till jobb och 3 sedan personen gick upp till maxgräns för vad hon orkar, vilket är 80% tjänst. 

Den andra personen är min allra bästa vän. Jag försökte hjälpa, bromsa henne, jag bad henne söka hjälp. Men hon är ju kvinna, kan minsann multitaska, bet ihop och körde på. Tills en dag när kroppen helt stängde ner. Hennes hjärna är helt trasig. Hon klarar av att arbeta 1 timme 4 dagar i veckan!! Hon kraschade för 1,5 år sedan!

Så ta dina varningssignaler på allvar!

Svar på tråden Berätta för chef om depression?