Inlägg från: eelinas |Visa alla inlägg
  • eelinas

Blir galen av sambons hund

Hej alla!!
    Jag och partner bor ihop, han har haft en hund sedan innan vi blev tillsammans(en Belgisk malle).
    Då jag arbetar hemifrån är det jag som får ta hand om hunden på dagarna, vilket innebär lek, träning och många promenader och aktivering. Försöker trötta ut honom så gott det går.
    När husse kommer hem är han så trött så då orkar inte han ta hand om hunden utan det blir mest kel i soffan.
    Nu till mitt problem, denna hund skäller konstant, och då menar jag KONSTANT. Om ett löv flyger förbi fönstret går han loss helt, om en människa går förbi vårt hus skäller han som satan. Och det är inga små skall, utan man får sig en chock för det är så högljutt.
    Det har gått så långt att jag kan inte slappna av någonsin, jag får aldrig någon ro och på nätterna får jag ligga med hörlurar intryckta i öronen och ha jätte hög musik för annars kommer jag inte till ro för jag bara väntar på att han ska börja skälla.
    Nu väntar vi vårt första barn och jag är väldigt stressad över detta.
    Vi har testat anti skäll halsband, belöning när han blir tyst och ignorera honom, vi har till och med hängt upp filtar för alla fönster för hunden skäller om han ser en skugga.
    Snälla, kan någon hjälpa!? Blir helt tokig av detta
Svar på tråden Blir galen av sambons hund