Fundersam...
TS,
det finns stöd för anhöriga! Prova det. Det låter som att du har varit karl för uppgiften, men att du kanske har hamnat i kitteln som långsamt kokande groda.
En av effekterna av anhörigstödet är att man blir medveten om sin egen del i livet. Då härdar man lättare ut.
Genom stöd utanför, får man dessutom uppslag om praktisk hjälp, så man kan få komma undan och ta hand om sig själv.
Det viktigaste i just detta läge är att du tar hand om dig själv. Tänk på vad de säger under säkerhetsgenomgången på flygplan.
"I händelse av att kabintrycket faller, .... förse dig själv och hjälp SEDAN barn och andra"
Din frus kamp lättas också när hon ser att du har tagit emot hjälp och att du orkar. För en med själsliga problem är det så extra smärtsamt att se sin älskade gå under för att man är en så stor last.
Förstahandskontakten är primärvården - jag kan inte ge dig exakt information, för regionerna gör olika, men kolla på 1177.se och sök på "stöd för dig som vårdar", då hamnar du rätt och kan börja leta upp information.
Det är viktigt att du provar innan du går sönder. Själv väntade jag för länge; det är därför som jag manar på dig. Snälla, ta hand om dig och hämta hjälp, för hjälp finns att få!