• Björkenli

Vi som genomgår IVF 2024

Alicia

Det kan nog vara så att eftersom du har fler ägg så räknar de med att det blir en dag 5 att ge tillbaka,  och då kan de ju lika gärna berätta då hur det gick för alla ägg. 

Hade tex bara några få ägg utvecklats bra dag 2, så hade de ju velat göra återföring dag 3 redan och varit tvungna att höra av sig (standard att göra återföring dag 3 om man har få ägg som klarar sig till dag 3).

Jag har bara gjort ivf en gång tidigare men eftersom det var så få så planeras det från börjar dag 3 återföring.  Men eftersom det inte alls är säkert att jag ens får någon dag 3 att återföra så måste de ju meddela hur det går, så jag vet om jag ska köpa biljett till Köpenhamn om inte annat ;;)

• Björkenli
    Svar av kliniken idag. 

2 av mina 4 ägg har delat sig idag. 

Hade hoppats på mer men.  Min enda tidigare ivf med 2 ägg hade båda delat sig på dag 2.

Bara att hålla tummarna. 

Kunde självklart vara värre!
  • Björkenli

Tack!

Blir spännande att höra om en eller kanske båda fortsatt dela sig idag!!

De föreslog Embryo Glue- någon som har erfarenhet av det?

Det är ett medel som liknar det som embryon bildar runt sig naturligt som man tillför som ska öka chansen att embryot fäster.

• Björkenli

Alicia

Vad tråkigt!

Men precis, hoppet finns!! Och en dag 5/6 är ju JÄTTEBRA!! du är ung också va? Tror chansen är va 50% att ett 5 dagar tar sig när man är inget typ 36 så  det finns verkligen hopp!!

Nyfiken bara- vet du varför du inte kunde få det tillbaka dag 5 eller 6 istället för frysen...?
    Om det var tillräckligt bra för att frysas borde det väl bara tillräckligt bra för att återföra..
    Men då funkar det tydligen inte ;)

• Björkenli

Jag fick reda på idag att båda mina hade fortsatt utveckla sig bra till idag,  dvs dag 3.

Jag fick ett tillbaka och ett fortsätter de odla på. 

Jag fick välja om jag ville ha båda tillbaka men jag hade inte hunnit fundera på detta. 

Blev rädd att om ett är sämre kanske det kan förstöra för det andra...

Så tog därför bara ett. 

De ska ju vara 8 celler dag 3, och ena var nu 9 celler.  Så redan börjat dela sig en gång till. 
    Kändes bra!!

Har en positiv känsla men vågar förstås inte hoppas på något. 

• Björkenli

Grattis Sandra Linnea!!

Helt fantastiskt 💕💕💕💕

Får jag fråga hur gammal du är och ditt AMH?
    (Du har säkert sagt, ursäkta mitt minne)

• Björkenli

Känns inte som jag ruvar. Vågar inte hoppas.  Har inget hopp om att jag ska bli gravid. Lite troligt men.. 
    Bara att vänta å se. 

• Björkenli
    lilla tass skrev 2024-04-19 08:47:34 följande:

Hej, 

Hade den 8e april FET i östrogen stimulerad cykel antar jag att man säger. 
    Det är första återinföringen efter 3 år i IVF och följande PGT utredning/behandling. 
    Av 8 utplockade ägg, blev 4 embryon men bara ett klarade sig till blastocyst och testning och sen återinföring. 
    Nu väntar jag på testdag vilket blir den 21e, så det är en nervös väntan nu. 
    Läste också i min journal i går (av misstag hade ingen aning att det stod massa om testningen där ingen som meddelat) så nu vet jag också könet på embryot vilket gjort det så mycket värre om det inte skulle bli något!

🐾

Men gud jag visste inte att de såg det på dag 5 enbryon!@

Eller du skrev testning- gör de tester på dem för att se att de är friska och får med könet på köpet?

Tycker de borde fråga om man vill veta kön. 

Grattis till återföring iaf!!
Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024