• Alma2013

Vi som genomgår IVF 2024

Björkenli skrev 2024-02-19 12:08:27 följande:

VuL 2 idag,  stimuleringsdag 12 på Menopur 450 E- INGEN äggblåsa....

Så blir ingen behandling alls denna cykel. 

Obegripligt att det inte blir en enda...

Känns overkligt att jag blivit så gammal och infertil.....

Sån sorg att jag inte gjorde detta tidigare. 

Dessutom halkade jag rejält ute i dag och slog i huvudet hårt.. har fortfarande huvudvärk. 

Inte min dag idag. 

Väldigt ledsen över att jag ont fick en enda

Fick 3 bra äggblåsor I december och 1 i januari. Hoppades att det var en tillfällig dipp i januari bara men tydligen kunde det bli ÄNNU sämre...

😪

Åh jag beklagar verkligen. Måste kännas så tufft *Stor styrkekram till dig* Hur ser planen ut nu framöver?
  • Alma2013
    Sandralinnea123 skrev 2024-02-15 15:13:25 följande:

Hej, jag har nu fått prata med sahlgrenska om hur många de blev till frysen & känner mig så ledsen för blev bara 1 blastocyst... 
    Glad för de iallafall blev 1 men så ledsen för de bara är 1 också, trodde inte jag skulle bli så ledsen faktiskt... nu väntar fet i mars någon gång iallafall & hoppas verkligen det är vårat guldägg nu ❤️

Det kanske är guldägget denna gång Hjärta  Jag håller tummarna för dig!
  • Alma2013

Björkenli

Okej då förstår jag. Jag hoppas du får ägg men ändå bra att du har fler alternativ om det inte skulle fungera. Ja man får ju ta ett steg i taget och väntan är ju jobbig.
    När är det dags för nästa försök igen? 

• Alma2013

Helstanonym89
    Hur går det för dig? Haft äggplock ännu?

Nu är jag igång igen efter förra misslyckade gången. Äntligen! Så lång väntan och mensen dröjde längre än vanligt. 

Jag är inne på sprutdag 2 med Gonal-F 150. 
    Ultraljud på fredag den 15/3. 
    Jag gissar på äggplock 18-20/3. 

Nu håller vi tummarna för oss och hoppas det är våran tur. Hjärta

• Alma2013

Jag håller tummarna för dig och fler till frys! 
    Det är vår tur nu!! 
    Kommer du kunna hålla dig från att testa till testdag? 
    Jag klarar det aldrig, blir typ en testoman 😂 
    Jag har plussat på RD7 med 1st 2 dagars i somras som tyvärr blev missfall sen då. 🙂🙃

Jag hade äggplock i tisdags 19/3. Det va färre ägg och blåsor än de andra gångerna.  Men vad gör det, 1 ägg är det som behövs 🥰
    9st skördades och 9 injicerades. 4st blev befruktade. Jag fick tillbaka 1st 5 celligt idag ❤️
    Så håll tummarna för mig, denna gång  bara måste det vara min tur.

• Alma2013

Åh så tråkigt Helstanonym89! Det va ju vår tur!!!
    **Styrkekram till dig**

Hinner du inte en gång till innan sommaruppehållet? Bara man hinner göra äggplock & ET innan stängning så kan man rapportera resultatet när de öppnat igen. 
    Min klinik stänger vid midsommar. 
    (Du har mens nu, borde du ha nästa mens typ slutet april, början maj lr mitten maj) Då hinner du.

Vill inte att du ger upp nu ju. 
    Du kan tjuvkika på 1177 i din journal under anteckning ifall du fått till frysen. Håller tummarna för dig! 

Jag är på ruvardag 4. Såå långsamt det går. 
    Jag fick inget till frys, men det brukar jag inte få. 
    Jag har beställt gravtest, en hel bunt. Men borde komma på posten idag eller imorgon. 
    Jag tror jag ska testa RD7 eller RD9. Beror lite på hur duktig jag kan va på behärska mig. 
    Testdag är egentligen RD19 den 9/4-24. 
    När jag inte lyckats brukar mensen komma när otrivelle har gått ut dvs 10 dagar efter sista sprutan eller någon dag efter. 

Håll tummarna för mig. 

• Alma2013

AlicaNN

Du kommer känna att du har äggstockar och smått o gott när du tar sprutorna. Jag brukar tycka det är värst efter du tagit sista sprutan (otrivelle) då mognar de ytterligare innan de ska plockas ut. Det brukar hjälpa med en varm gosig vetekudde & alvedon. Efter äggplocket brukar jag svullna upp i magen och brösten, det brukar ta ca. 2 veckor tills jag är återställd igen, om man inte blir gravid förstås. (Äggstockarna blir svullna och fylls med vätska) känns som mensvärk typ fast med svullnad.
    Du behöver inte vara orolig, det är normalt att du känner av. Glad

• Alma2013

AlicaNN: Jag förstår precis, jag har inte heller berättat för nån. Det är mitt 7.de äggplock. 
    Man kan känna sig rätt ensam. 
    Jag finns här om du behöver prata eller undrar nåt. Jag hoppas det ska gå bra för dig. 
    När har du Ultraljud?

Villplussanu: Gud nej, det är långt ifrån försent. Den borde ha fäst i livnodern typ igår/idag ungefär. Så du är ju bara i början. 

Jag är också på ruvardag 4, insättning 21/3 2 dagars 5 cellig. Kul att följas åt. Håller tummarna för dig!

• Alma2013

AliciaNN
    Försök att inte tänka på det hon sagt.
    Det finns de som fått många ägg trots ålder och låg AMH och ändå lyckats. Även de som bara fått nån enstaka och lyckats.
    Det är vanligt att många ägg faller bort under behandlingen, du behöver trots allt bara 1 fint litet guldägg.

Uppdatera hur det går på ultraljudet.

Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024