• helstanonym89

Vi som genomgår IVF 2024

Hej alla! 
    Hur går det för er??

Jag har Menpur nu sedan skottdagen, imorgon ska jag på VUL för att  se om det blivit några blåsor... Även tagit Ganirelix i två dagar (tredje ikväll).
    Känner mig hoppfull denna gång! Efter tre iui och en misslyckad IVF så måste det vara min tur nu :)

• helstanonym89

Alma2013

jag har varit på ÄP idag, oj vad jobbigt det är tycker jag. Denna gång gjorde det väldigt ont!
    Men tror jag kommer må bättre imorgon mot förra gången, misstänker att jag blev lite överstimulerad då! 

Fick ut 10 ägg, hoppas på bättre kvalitet än sist! Då fick vi inga till frysen ens, och minus förstås på stickan. Men tror det kommer att gå bra denna gång :) På fredag blir det överföring 🙏🏻 

Hur mår du med sprutorna? Vi ska verkligen hålla tummarna att det går bra för oss! ❤️

• helstanonym89

Ruvardag 4 för mig idag, hur är det med er andra?
    Jag tog ett test idag för att se om Ovitrelle sprutan var borta och det var den? så nu hoppas jag på ett plus snart!

Denna gång fick vi 4 som skulle odlas längre tid, och ett satte dem i frysen direkt. Har haft sååå positiva känslor till detta andra försök, så jag hoppas jag har rätt? riktiga testdagen är den 27.3, eller skrev jag det tidigare 😅

• helstanonym89
    Alma2013 skrev 2024-03-21 23:12:07 följande:

Jag håller tummarna för dig och fler till frys! 
    Det är vår tur nu!! 
    Kommer du kunna hålla dig från att testa till testdag? 
    Jag klarar det aldrig, blir typ en testoman 😂 
    Jag har plussat på RD7 med 1st 2 dagars i somras som tyvärr blev missfall sen då. 🙂🙃

Jag hade äggplock i tisdags 19/3. Det va färre ägg och blåsor än de andra gångerna.  Men vad gör det, 1 ägg är det som behövs 🥰
    9st skördades och 9 injicerades. 4st blev befruktade. Jag fick tillbaka 1st 5 celligt idag ❤️
    Så håll tummarna för mig, denna gång  bara måste det vara min tur.

Jag har testat sen ruvardag 4, kan aldrig håll mig 😂 men då var det för att se om Ovitrelle hade gått ur systemet, för jag antog att ingen graviditet skulle synas då än. Men imorse tyckte jag mig se ett svagt streck, ruvardag 7!! Har rfsu test, måste köpa fler ikväll? Googlar förstås ihjäl mig på allt möjligt.

Dock har jag fått lite blod på pappret idag, kan det vara en nidblödning? Jag väljer att tro det, även om jag brukar få spottings före mens?
    Olidligt törstig också, men det är kanske för tidigt för att vara ett tecken på grav?

Det behövs bara ett ägg, som ska bli vår decemberbebis 🥰 Jag håller tummarna för dej! ❤️ Hur mår du?

• helstanonym89

Nu var det slut! Det var min mens iaf som kom. testade positivt på RFSU testa tidigt och ett vanligt, men idag är det negativt och mensvärken är igång. 

har gråtit så mycket, är så arg och besviken på min kropp. Varför kan den inte behålla ett embryo? Är så ledsen, som i ett töcken, hur ska jag orka. 

Jag tvivlar på att vi gör detta en gång till då det IGEN blir en väntetid på 3-4 månader, vilket betyder att sommaruppehållet kommer emellan, vilket betyder att det blir av först i höst? och då börjar mitt nya jobb som jag inte kommer kunna ta ledigt ifrån lika lätt som nu? före dessa två ivf har vi gjort tre inseminationer, vi har försökt i tre år nu. Och det går inte på naturlig väg för oss, så det här känns lönlöst. 

Jag har ett barn från tidigare (16 år) men jag hade så gärna velat få uppleva det igen. 😢 och med en person jag älskar och vill dela hela livet med. 

Tror heller inte att äggen som vidareodlades har klarat sig, vore ju en otrolig tur för oss det? vad har jag för fel???

• helstanonym89

Hej alla!
    Efter att jag testade negativt så tänkte jag att det var kört. BM ville ändå avvakta, att jag skulle testa senare i veckan. Nåväl, jag vet ju vad det står ändå tänkte jag.
    Så igår hade jag testdag och det var positivt?! Men jag vågar absolut inte tro på det. BIM+1. Svagt test igårkväll så det slängde jag direkt. Har så svårt att tro att det ska gå vägen? igår var sista dagen med gulkroppshormon också så jag är ganska säker på att det blir missfall då, en blödning. 😔 
    Jag vet att jag låter negativ, men vi har försökt så många gånger nu! CB veckoindikator visade gravidveckor 2-3 så det stämmer för mig iaf, om jag faktiskt fortsätter att vara gravid. 

Jag ska försöka tänka positivt men jag vågar inte hoppas för mycket. Ruvardag 13 idag. 

• helstanonym89

Tack så mycket Alma2013 ❤️

Jag är nog bara rädd för att mista det, att det inte blir av! Jag fick missfall ungefär denna tid ifjol, och det var så hemskt. Men nu har jag nog smält största chocken och ser lite mer positivt på det hela :)
    I lördags började jag gråta framför mamma och berättade att vi har försökt med ivf och jag hade börjat blöda. Har inte berättat om plusset ännu, sparar det till minst vecka 12! Ifjol berättade vi för fort, och missfallet var faktum två veckor senare 😔

Men som du skriver, jag väntar ett barn nu ❤️

hur går det för dig?? Hur mår du?

• helstanonym89

Och jo, testdag rd12 hade jag! Funderar på att be om ett blodprov nästa vecka efter påsk. Har börjat få mer symtom på graviditeten nu, brösten ömmar igen, mår lite illa (min graviditet för 16 år sedan mådde jag illa till vecka 21! Jobbigt!) och är trött. Upp och kissar på natten, väldigt mycket ?drag? i magen, jättesvullen! 

• helstanonym89

Grattis Alma2013, vad härligt!! För oss båda! 😊 Jag testar mig ännu för jag kan inte fatta att jag har ett plus!

TACK för alla gratulationer, ni är så fina! Och jag hoppas att alla här får sina efterlängtade plus snart också ❤️❤️

Symtomen tycks komma och gå Alma2013, jag hade jätteömma bröst till en början! Sen avtog det, och nu är de ömma igen. Lite lite illamående har jag, och det har jag alltid haft de två gånger jag varit gravid tidigare!

Nu ska jag bara vänta på min lilla julklapp 😊

• helstanonym89

Grattis till er med positiva test och embryon till frysen ❤️ 

Hur mår ni som är gravida? 
    Sedan jag plussade efter vad jag trodde var ett tidigt missfall så har jag plussat galet mycket 🙈
    RFSUs testa ofta visar nu starkare teststreck än kontroll så det är ju bra! 

Idag är jag i vecka 7 (6+3) och mår sådär. Ibland känner jag inget, ibland har jag ont i magen och ibland mår jag jätteilla! Mensvärken tycks ha försvunnit så det är skönt. Men är ännu så rädd varje gång jag går på toa. Känner mig i övrigt inte gravid alls, men aptiten har förändrats har jag märkt! Frukost vill jag inte riktigt ha längre och vissa konsistenser kan jag inte äta. Är konstant törstig och kissar ofta, ibland två gånger på nätterna! 
    Hoppas starkt att detta är vårt år, alla vi som går igenom det här!! ❤️

• helstanonym89

Björkenli, det där är så jobbigt, när man går mellan hopp och förtvivlan. Jag känner mig mindre positiv nu också, väntar så på vul den 26? förra graviditeten så var fostret några dagar för litet men ingen sa något om det så jag trodde det bara kunde vara så. Nu fattar jag att det inte utvecklades som det skulle. Så det är min största rädsla just nu. 

Sunny90, vad tråkigt med neg 😞 Vet inte alls när det börjar blöda, kanske om några dagar? Hur mår du?

Sandralinnea123, härligt ändå med symtom ju! 😄 Håller tummarna för dig!!

• helstanonym89
    Björkenli skrev 2024-04-20 14:30:16 följande:

Negativt test idag. 

Detta känns så hopplöst. 

Så himla tråkigt. 

Beklagar 😔❤️ 
  • helstanonym89

Hej alla,

nu är min resa slut här. Jag började blöda kraftigt igår på kvällen, och en stor klump kom ur mig medan jag duschade. Jag ville inte undersöka saken desto mer men jag antar ju att det var fostret som föll ut. 

Är så jävla ledsen och besviken på min kropp. Varför får jag missfall i vecka 8 de två gånger jag har fått missfall?! Vad är det som är så kritiskt då?

Jag blöder ännu lite, och det är så obehagligt. Jag trodde verkligen det var min o min makes tur nu. Får se om det vi har i frysen klarar upptining och kan hålla sig fast i mig? lilla Grynet, är så ledsen för att du inte stannade längre än du gjorde!

Hejdå allihopa, lycka till med framtiden ????

• helstanonym89

Det här med att vara gravid är verkligen en berg och dalbana!! Vi var på ett VUL idag som man får göra när man gjort ivf. Och där fanns en liten en med tickande hjärta!!

Jag grät när jag gick in för jag tänkte bara på att missfallet skulle bli bekräftat, slut på hopp och fantasi om liv i magen. Men se där fanns Grynet kvar! Grät glädjetårar när vi gick därifrån, jag kan inte fatta. 

Varifrån blödningen kom kunde dom inte säga, men nåt missfall var det inte! Nu ska jag försöka slappna av, sluta hänga på FL ett tag och bara njuta.

Kram på er alla, tack för er tröst i mitt mörker. 

Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024