• Sunny90

Vi som genomgår IVF 2024

Hej!

Är ny här! Är idag på RD 6 på vårt tredje FET i vår första IVF/ICSI-omgång. Vi fick fyra stycken blasto till frysen (direktfrys pga risk för överstimulering) och ruvar nu alltså på det tredje, hoppas så innerligt att det vill fästa så att vi får ha ett kvar i frysen. 

Man blir ju helt knäpp under ruvardagarna, känner efter minsta symtom?! Men jag känner inget speciellt än så länge mer än lite småhugg/lätt molande vissa stunder, men det kan väl lika gärna vara Cyclogest:en antar jag. Efter vår första återföring (som endast resulterade i en kemisk graviditet, testade DUMT NOG tidigare på RD 12 och fick positivt men började blöda en vecka senare) så kände jag mer molvärk + började må lite illa redan RD 8-9, så jag jämför ju alla symtom med den gången även fast den inte slutade bra.

Har officiell testdag den 14/4 och tänker hålla mig tills dess (hur jobbigt det än är), för jag orkar inte bli besviken på en eventuell ytterligare kemisk graviditet. 

• Sunny90

Hade testdag igår men tyvärr negativt igen för tredje gången? Har nu bara ett embryo kvar i frysen?

Har dock inte fått någon blödning än? Vid de misslyckade försöken innan har jag alltid börjat blöda någon eller några dagar innan testdagen, och nu är jag alltså en dag förbi testdagen (tog sista Cyclogest lördag kväll) men ändå ingen blödning. Nån som varit med om liknande? Hur länge kan det dröja?

• Sunny90
    helstanonym89 skrev 2024-04-16 05:43:52 följande:

Björkenli, det där är så jobbigt, när man går mellan hopp och förtvivlan. Jag känner mig mindre positiv nu också, väntar så på vul den 26? förra graviditeten så var fostret några dagar för litet men ingen sa något om det så jag trodde det bara kunde vara så. Nu fattar jag att det inte utvecklades som det skulle. Så det är min största rädsla just nu. 

Sunny90, vad tråkigt med neg 😞 Vet inte alls när det börjar blöda, kanske om några dagar? Hur mår du?

Sandralinnea123, härligt ändå med symtom ju! 😄 Håller tummarna för dig!!

Började blöda lite senare på kvällen, två dygn efter att jag hade tagit sista Cyclogesten. Det blev en sån mindfuck bara att det dröjde så innan det kom igång trots negativ test.

Är ju såklart tacksam över att vi har ett embryo kvar i frysen, men fick även veta när jag ringde och meddelade resultatet att om inte det fjärde FET heller lyckas så ville man göra ytterligare utredning på mig, trots att man inte hittade något vid den tidigare utredningen. Känns ju skönt att de vill kolla, men också oroande för det vore ju hemskt om de skulle hitta nåt fel även hos mig. Mycket tankar som snurrar 😔

• Sunny90
    helstanonym89 skrev 2024-04-23 12:47:00 följande:

Hej alla,

nu är min resa slut här. Jag började blöda kraftigt igår på kvällen, och en stor klump kom ur mig medan jag duschade. Jag ville inte undersöka saken desto mer men jag antar ju att det var fostret som föll ut. 

Är så jävla ledsen och besviken på min kropp. Varför får jag missfall i vecka 8 de två gånger jag har fått missfall?! Vad är det som är så kritiskt då?

Jag blöder ännu lite, och det är så obehagligt. Jag trodde verkligen det var min o min makes tur nu. Får se om det vi har i frysen klarar upptining och kan hålla sig fast i mig? lilla Grynet, är så ledsen för att du inte stannade längre än du gjorde!

Hejdå allihopa, lycka till med framtiden ????

Åh jag beklagar, så ledsen för er skull 😔❤️ 
  • Sunny90
    Även den fjärde och sista frysåterföringen i vår första ICSI-omgång misslyckades? Testade negativt imorse. Är fullständigt förkrossad. Vi har manlig faktor så hade inte trott att det skulle bli såhär eftersom allt såg bra ut med mig. Vet att de kommer vilja utreda mig mer nu, och jag så otroligt rädd nu att de ska hitta något fel på mig med. Hans går ju att göra något åt, men hittar de nåt hos mig så kan det ju verkligen vara kört? vet inte vad jag ska ta mig till, är så ledsen. 
Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024