Vi som genomgår IVF 2024
Hej!
Jag skriver här också eftersom det inte finns någon tråd för stimulerad insemination.
Är 39, snart 40, amh 0.2... inga barn. Aldrig försökt bli gravid på naturligt sätt.
Jag gjorde ivf I dec- hade 3 stora äggblåsor. Fick ut 2 ägg som båda klagade sig till dag 3. Fick återföring av ett då. Den andra återfördes inte då den inte såg lika bra ut som den första. Den klarade sig inte.
Negativt test.
Nu nytt försök med gonal 3 300 E, och fick bara 1 bra äggblåsa.. Insemination gjordes (i onsdags).
Om detta inte lyckas så förslår de att köra Menopur 375 nästa gång.
Kul att följa era resor också!
Känns bra att ha stöd från andra i samma situation (även om det ärligt talat är jobbigt att läsa om alla som får ut massa ägg. Inte för att jag inte unnar andra framgång om inte jag får framgång, utan att det påminner mig om hur dumt det var att vänta så länge.. Hade jag gjort detta för 2 år sedan hade jag troligen också varit en av alla som fick ut massa ägg på ivf... Så jag blir påmind om det och har svårt att möta min ångest kring detta, hur jag kunde vara så tanklös att låta tiden gå och göra detta så sent).
Men nu får jag vara inställd på att göra insemination flera gånger. Gör jag det varje månad nu tills mina ägg slutar komma helt så finns ju iaf en chans.
Synd att det är så dyrt per månad (ca 25000 totalt), men när det handlar om det som för mig iaf är viktigast i livet är det väl bara att satsa pengarna helt enkelt.