Anonym (Johan) skrev 2024-01-23 16:26:09 följande:
Har läst alla svar nu,och tycker att det mesta e skitsnack,inte ett vettigt svar skulle jag påstå.kanske några svar som e vettiga inte många alls,Grabben är 20 år och vi går på parterapi,jag vet att det är en uppförsbacke.
Och jag är villig att offra allt till henne,vi har kommit varandra närmare efter detta,sen så var vi båda orsaken till vårat destruktiva förhållande.jag vet vad jag måste göra för att få hennes tillit. Men grabbens?!
Wow vad förvånande att du tycker att allt som säger att du får acceptera konsekvenserna för dina handlingar och respektera din omgivnings reaktioner på det är "skitsnack".
För övrig verkar du fortsätta på samma bana och göra allt för att slippa ta ansvar för vad du gjort genom att skylla din otrohet på förhållandet och försöka göra det till bådas fel inte bara ditt. Jag menar, det är mycket möjligt att ni båda haft en del i att göra er relation dåligt, men ditt val att dra ner brallorna och stoppa kuken i någon annan var ju inte ett gemensamt beslut, eller hur Johan? Det valde ju du alldeles själv helt utan din partner inblandning och vetskap.
Kort sagt, du avfärdar allt du inte vill höra som "skitsnack" och "ovettigt", skyller dina egna val på relationen och delvist din partner men kan ändå inte förstå vaaaaaarför grabben inte tycker du är någon hans mamma borde fortsätta ha en relation med? Och påstår ändå att du minsann är villig att "offra allt" när du tydligen inte alls villig att offra allt för du sitter ju fortfarande och skyller ifrån dig och vägrar ta på dig hela ansvaret för dina val.
Svaret på din fråga om "grabben?" är ganska enkelt:
Prova med att odla en ryggrad och ta på dig HELA ansvaret för vad du gjort UTAN att skylla ifrån dig på relationen och då indirekt på grabbens mamma så ska du se att det kanske vänder. Du förstår, det är betydligt enklare att förlåta någon som står för det han gör fullt ut än en fegis som skyller ifrån sig och försöker snacka bort det med en massa skitsnack om att "han gör vad som helst" när det bevisligen inte är så.
Folk är inte riktigt så korkade som du verkar tro, inte ens 20 åriga grabbar, de flesta kan se igenom billigt skitsnack som INTE följs upp av handlingar. Du kommer inte kunna lura dig till grabbens förtroende, och det är kanske dags att du fattar det Johan.