• Anonym

Klippte bonusbarnets hår?

Ja, du gjorde helt fel. Du har gjort bort dig.
    En så stor förändring med håret på en flicka som är 4 år måste du ha mammans tillåtelse till.
    Om du i framtiden vill ha en normal relation till flickans mor behöver du verkligen be om förlåtelse. 

• Anonym
    Anonym (BonusPia) skrev 2024-01-22 17:38:35 följande:

Jag förstår att vi skulle pratat med mamman om det. Men jag tycker inte det är en grund till att vägra lämna barnet till oss på våran vecka.

Börja med att lös det du ställt till med. Du behöver förmedla till barnets mamma att du nu förstår att du gjort fel och att detta inte kommer hända igen. Att du är ledsen och vill be om förlåtelse.
    Att du istället för att be om förlåtelse pekar på henne och säger att hon minsann också gör fel, det blir helt fel inställning. 
    Backa och be om förlåtelse så finns det en möjlighet att ni kan få ett bättre samarbete framöver.
    Om du uppriktigt ber om förlåtelse och sedan ger mamman lite tid så kommer hon förmodligen inte ta strid om vv.
    Börja med dig själv ts.
  • Anonym
    Anonym (BonusPia) skrev 2024-01-22 17:38:35 följande:

Jag förstår att vi skulle pratat med mamman om det. Men jag tycker inte det är en grund till att vägra lämna barnet till oss på våran vecka.

Det handlar inte bara om hår.
    Du har förstört tilliten och samarbetet.
  • Anonym
    Anonym (BonusPia) skrev 2024-01-22 20:18:58 följande:

Hon har redan hål i öronen. Som mamman lät göra utan att informera pappan. Vi valde att inte göra en grej av det. Men ja.. 

"vi" valde att inte göra en grej av det. varför skulle DU bli upprörd?
    Jag tror du får ta ett steg tillbaka och låta mamman och pappan samarbeta kring sitt barn.
  • Anonym
    Anonym (BonusPia) skrev 2024-01-22 20:18:58 följande:

Hon har redan hål i öronen. Som mamman lät göra utan att informera pappan. Vi valde att inte göra en grej av det. Men ja.. 

Barnet har inte tre vårdnadshavare.
    Barnet har två vårdnadshavare, sin mamma och sin pappa. 
    Låt pappan få kliva fram och ta ansvar som förälder, ta inte över hans ansvar. Han kan välja att inte göra en grej av det. 
  • Anonym
    Anonym (Exfru) skrev 2024-01-24 21:21:31 följande:

Ta en fika med mamman och be om ursäkt om det kändes fel gjort.Och lova att du inte gör något liknande ,utan VH får väl samarbetA om sitt barn.

Håller med
  • Anonym
    Anonym (bb) skrev 2024-01-25 21:23:02 följande:

du är en djävul bonusmamma. Det här är inte ditt ansvar alls. pappan skulle ta upp det med hans X och du borde inte tränga dig in.

Håller  med, en maktdemonstration från ts sida
  • Anonym
    Hysteri skrev 2024-02-29 13:51:56 följande:
    Att barn inte ska behöva bli ledsna och gråta av smärta är alltså dåligt enligt dig? ok 
    Om man kammar så någon gråter av smärta så gör man fel när man kammar. 
    Om man sköter ett hår bra och kammar på rätt sätt så gråter man inte av smärta.
  • Anonym
    Hysteri skrev 2024-03-01 11:07:29 följande:
    Hur vet du det? Finns folk som är känsliga och hårömma 

Denna flicka gråter ju enligt ts

Lite märkligt att du tror dig veta hur alla reagerar 

Långt hår är svårt att sköta och ingen man bör pracka på ett litet barn 

Barn är inte era dockor som ni ska ha för dom är fina!! Det är för fan människor 
    Om man gråter av smärta så använder man sig av fel kamningsteknik eller är för hårdhänt. 
    Långt hår kräver en speciell omskötsel om kamning. Det går att lära sig om man vill.
    Hur vet du att det långa håret prackats på barnet? 
    Långt hår är inte detsamma som att  man inte tror barnet är en människa utan istället är en docka.
Svar på tråden Klippte bonusbarnets hår?