• Anonym (.)

Klippte bonusbarnets hår?

Varför är det din sak att reda ut barnets hår och problemen med håret. Låt pappan sköta allting i fortsättningen för din inblandning är tydligen inte önskvärd.

• Anonym (.)

En sak som hårklippning kan väl barnet få bestämma själv. Det var väl inte någon mohikanfrisyr det var fråga om. Utan en normal axellång klippning.

• Anonym (.)
    Anonym (Betty) skrev 2024-01-23 12:09:42 följande:
    Min dotter har långt hår och hon lider inte av det på mina veckor för jag vet hur det ska skötas. Pappan är intr lika bra på det trots att jag informerat och tipsat.

Skulle han och hans nya (eller som i det här fallet vara den nya kvinnan) ta beslutet att klippa hennes hår för att det tycker det är besvärligt med alla tover, gråt och skrik så skulle jag bli vansinnig. Sköt håret rätt isället för att klippa av det.

Ville min dotter däremot väldigt gärna själv ha en kortare  frisyr så skulle jag inte motsätta mig det. Men då ska det vara för att hon verkligen vill det. Inte för att andra har problem med att sköta hennes hår. 

Hår är inte värdsligt. Det är superviktigt. Fråga nästan vilken kvinna som helst. Och jo det kan vara ett speciellt band mellan mor dotter angående håret. Både jag och dottern har långt fint tjockt hår och det är en del av våran identitet. Men som sagt hon skulle få klippa sig om hon väldigt gärna ville det. Men då vill jag vara säker på att biomamman inte har tryckt på barnen sina åsikter om håret först. 
    Då får väl DU åka till pappan morgon och kväll eller vad som nu behövs, på hans veckor då och sköta håret, om DU vill att hon ska ha långt hår.
  • Anonym (.)
    Anonym (Betty) skrev 2024-01-23 15:03:42 följande:
    Nej hon får ha långt hår för att HON vill det. För mig får hon självklart klippa sig. Och om HON vill ha långt hår borde pappan främja det och lyssna på råden hur man sköter det.  Råden är inte komplicerade och håret blir lättskött om man följer dem. Det borde vara pappans intresse att kunna sköta detta för dotterns skull. Det är inte flera timmars jobb vi pratar om ifall man gör rätt. 
    Dottern i det här fallet ville dock klippa sig.
  • Anonym (.)
    Anonym (Betty) skrev 2024-01-23 15:03:42 följande:
    Nej hon får ha långt hår för att HON vill det. För mig får hon självklart klippa sig. Och om HON vill ha långt hår borde pappan främja det och lyssna på råden hur man sköter det.  Råden är inte komplicerade och håret blir lättskött om man följer dem. Det borde vara pappans intresse att kunna sköta detta för dotterns skull. Det är inte flera timmars jobb vi pratar om ifall man gör rätt. 
    Och nej pappan måste inte främja något, om dottern vill ha långt hår så får hon ta ansvar själv annars är hon inte tillräckligt mogen för att ha håret om hon inte kan sköta det. Sen står det såklart dig fritt om DU vill sköta ett onödigt hår som skapar lidande, men du bestämmer inte över pappan. Och nu gick dottern själv med att klippa håret och det framgår ingenstans att dottern klagar över den axellånga frisyren eller absolut ville ha långt hår. Utan det är mamman som klagar.
  • Anonym (.)
    Hermis123 skrev 2024-03-04 12:15:34 följande:
    I det här fallet så är det bådas fel! Fortfarande oacceptabelt att kapa av håret utan att kolla med mamman! Det Hade varit skillnad om hon bara klippte topparna!
    Biomamman får ta det med pappan faktiskt, han har ansvaret över dottern på sin vecka och nu har han ju valt att lägga detta på sin nya att ta hand om. Passar inte hennes sätt så får han väl fixa allting själv istället då. Då skulle han inte blandat in sin fru i det utan tagit hand om håret själv. Det här är helt hans ansvar som la över det på någon annan.
Svar på tråden Klippte bonusbarnets hår?