Anonym (Betty) skrev 2024-01-23 12:09:42 följande:
Min dotter har långt hår och hon lider inte av det på mina veckor för jag vet hur det ska skötas. Pappan är intr lika bra på det trots att jag informerat och tipsat.
Skulle han och hans nya (eller som i det här fallet vara den nya kvinnan) ta beslutet att klippa hennes hår för att det tycker det är besvärligt med alla tover, gråt och skrik så skulle jag bli vansinnig. Sköt håret rätt isället för att klippa av det.
Ville min dotter däremot väldigt gärna själv ha en kortare frisyr så skulle jag inte motsätta mig det. Men då ska det vara för att hon verkligen vill det. Inte för att andra har problem med att sköta hennes hår.
Hår är inte värdsligt. Det är superviktigt. Fråga nästan vilken kvinna som helst. Och jo det kan vara ett speciellt band mellan mor dotter angående håret. Både jag och dottern har långt fint tjockt hår och det är en del av våran identitet. Men som sagt hon skulle få klippa sig om hon väldigt gärna ville det. Men då vill jag vara säker på att biomamman inte har tryckt på barnen sina åsikter om håret först.
Då får väl DU åka till pappan morgon och kväll eller vad som nu behövs, på hans veckor då och sköta håret, om DU vill att hon ska ha långt hår.