Klippte bonusbarnets hår?
Låt bioföräldrarna sköta såna saker ,så slipper man onödig oro .Trots allt ,även om man älskar sina bonusbarn mer än sina egna så kommer det aldrig vara exakt samma sak.
Låt bioföräldrarna sköta såna saker ,så slipper man onödig oro .Trots allt ,även om man älskar sina bonusbarn mer än sina egna så kommer det aldrig vara exakt samma sak.
Blir mest förvånad i denna tråd över hur folk ser på en bonusmammas roll. Jag är också bonusmamma och min sambo har sina barn varannan vecka. Jag umgås alltså med dem så gott som lika mycket som deras egen mamma gör. Jag har också barn sedan innan och för oss är det en självklarhet att vi behandlar alla barnen likadant, som om de vore våra egna. Ska man bara stå och se på och inte uppfostra, ta hand om och vårda ett barn som bor i samma hushåll? Världen har blivit märklig. Vi tar hand om våra barn TILLSAMMANS.
Jag har toppat mina bonusbarns hår utan att vi checkat av med mamman. Hon har inte sagt något om det. Men tycker att i detta fall var att frisyrändringen så pass stor att man absolut borde ha meddelat mamman innan man gjorde någonting åt det. Förkastligt dock att ha så långt hår på flickan så det ställde till med bekymmer för flickan själv.
Jag kan inte trycka citera... varför jag skulle bry mig?
Jag älskar barnet. Jag har varit med i hennes liv i 3 år. Jag bryr mig om barnets välmående. Jag lämnar på förskolan, läser godnattsagor, leker, har VABdagar för barnet osv.
Ta en fika med mamman och be om ursäkt om det kändes fel gjort.Och lova att du inte gör något liknande ,utan VH får väl samarbetA om sitt barn.
du är en djävul bonusmamma. Det här är inte ditt ansvar alls. pappan skulle ta upp det med hans X och du borde inte tränga dig in.