Inlägg från: Anonym (Alexandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alexandra)

Klippte bonusbarnets hår?

Självklart skulle ju pappan ha sagt till innan, och uppdaterat efter. Känns orutinerat att låta en så stor förändring bli en överraskning. Jag klippte mig till axelkort som barn efter att ha haft väldigt långt hår, och mina föräldrar sparade den tofsen hår som klipptes bort. De har kvar den än idag, och det känns ju som en fin grej.

Visst, att det bara är hår och det kommer växa ut igen, men din sambo och mamman måste lära sig att kommunicera bättre.
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (BonusPia) skrev 2024-01-22 16:26:55 följande:
    Mamman hade samma problem. Tårar och skrik varje morgon men med inställningen att håret ska bara borstas helt enkelt. 

Jag ser att många reagerat på att det är JAG hemma hos oss som tar hand om håret eller att min sambo skulle ha dumpat sitt barn på mig. Så är inte fallet. Jag valde dom båda när vi ingick i en relation och vi lever som en familj vv. Jag börjar mitt jobb tre timmar senare än min sambo och vi tycker att det är fantastiskt att då kunna korta av barnets tid på förskolan med tre timmar varje dag. Därför är det oftast jag som borstar håret, för jag lämnar på förskola varannan vecka. För att jag vill.
    Alltså, har ni också gått igenom era borstar? Det finns ju liksom hårborstar som är skonsammare än andra och inte sliter lika mycket i tovor.
  • Anonym (Alexandra)
    Mimosa86 skrev 2024-01-22 16:57:22 följande:

Jag hade blivit flytt förbannad.

Med det sagt inte att klippningen var fel utan att mamman utelämnades

Precis? Det känns absurt att inte berätta en sån sak för den andre föräldern?
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (BonusPia) skrev 2024-01-22 17:38:35 följande:

Jag förstår att vi skulle pratat med mamman om det. Men jag tycker inte det är en grund till att vägra lämna barnet till oss på våran vecka.

Du får ju tänka att det kanske inte enbart handlar om VAD ni gjorde, men också HUR. Hur ska hon kunna lita på er i framtiden, om ni göra sånt här, liksom? Dels inte ens diskuterar det innan, det var ju ett gemensamt problem, men också inte efter, utan låter det bli en överraskning? Vad blir nästa "roliga överraskning" efter att flickan varit hos er? Kanske örhängen?
Svar på tråden Klippte bonusbarnets hår?