Inlägg från: Anonym (Stolt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stolt)

Din inställning till att försvara vårt land?

Anonym (J) skrev 2024-01-21 09:54:20 följande:

I fullt krig flyr jag nog hellre än att försöka försvara ett land. 

Vi Svenskar skulle uppskatta om du lämnade landet redan nu, vi är redan för många människor här och de som inte ställer upp på fosterlandet om och när det krisar bör söka sig någon annan stans där de passar bättre.
  • Anonym (Stolt)
    Anonym (JJ) skrev 2024-01-21 15:00:17 följande:

Väldig tveksam att Sverige skulle bli indragen i ett krig. Det är bara skrämselpropaganda från försvarsmakten som ropar varg som vanligt. 

Du kanske tycker att Ukraina inte borde försvara sig heller?
  • Anonym (Stolt)
    Anonym (JJ) skrev 2024-01-21 15:18:43 följande:
     Ryssarna kan ta ukraina om de vill, jag skiter i landet.
    En europeisk granne har blivit anfallen och fått delar av sitt land okuperat och du 'skiter i det' . 
    Sånna som dig vill man verkligen inte ha som granne.

Läs Fänrik Ståls sägner och lär dig hur en god granne skall vara och göra.
  • Anonym (Stolt)
    Anonym (Fegis) skrev 2024-01-24 13:22:30 följande:
    Internflyktingar är också en grej så om det är så upprörande att jag föredrar att fly så får jag väl dra till de jämtländska skogarna, eller något annat ointressant område ur bombningssynpunkt, och laga mat åt evakuerade. 
    Det är utmärkt att du nu har skaffat dig en plan att hjälpa till om Sverige drabbas av kris eller krig, skaffar du dej dessutom en utbildning och anställning på tex en Jämtländsk förskola är chansen ganska stor att du kan få en totalfösvarsplacering på ditt ordinarie storkök.
  • Anonym (Stolt)
    Anonym (Fegis) skrev 2024-01-24 13:52:57 följande:
    Tack, men fram till att bombhotet är ett faktum så stannar jag på mitt icke-samhällskritiska IT-jobb i ett storstadsområde. 
    Det är ju jättebra.
    Är du mellan 16-70år  omfattas du ju av totalförsvarsplikten och kan tas ut till tjänstgöring för att försvara Sverige.
  • Anonym (Stolt)
    OlManH skrev 2024-02-07 08:56:03 följande:

Sverige har ju importerat 1+ miljon "unga" män senaste deceniet.
    Perfekt om det blir oroligheter, dags för dem att betala tillbaka till Sverige  👍

Duger de till, kan de utbildas och göra tjänst i Svenskaförsvaret eller kommer de återigen fly krigets fasor och söka sin lycka någon annan stans?
  • Anonym (Stolt)
    Anonym (sursnus) skrev 2024-02-07 12:45:00 följande:

Vad är det vi ska försvara?

Frihet och demokrati.
Svar på tråden Din inställning till att försvara vårt land?